دریادار سیاری در پاسخ به دفاع پرس:

توانایی ساخت هاورکرافت و بالگرد را داریم/الحاق ناوهای مجهز شده به سامانه‌های موشکی سطح به سطح در دهم آذرماه

فرمانده نیروی دریایی ارتش با اشاره به نوسازی و بهینه‌سازی بالگردها و هاورکرافت‌ها به دست متخصصان داخلی گفت: توانایی ساخت بالگرد و هواناو کاملاً بومی در وزارت دفاع و شرکت پشتیبانی و نوسازی بالگردهای ایران (پنها) وجود دارد.
کد خبر: ۳۴۶۸۹
تاریخ انتشار: ۰۵ آذر ۱۳۹۳ - ۰۸:۲۴ - 26November 2014

توانایی ساخت هاورکرافت و بالگرد را داریم/الحاق ناوهای مجهز شده به سامانه‌های موشکی سطح به سطح در دهم آذرماه

به گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع پرس، امیر دریادار «حبیبالله سیاری» فرمانده نیروی دریایی ارتش در حاشیه مراسم گرامیداشت شهدای این نیرو در جمع خبرنگاران و در پاسخ به دفاع پرس اظهار داشت: توانایی ساخت بالگرد و هواناو کاملا بومی در وزارت دفاع و شرکت پشتیبانی و نوسازی بالگردهای ایران (پنها) وجود دارد.

وی با اشاره به توانمندی متخصصان داخلی در ساخت و تعمیر تجهیزات این نیرو گفت: کمتر کسی باور میکرد که این توانمندی تعمیر و بهینهسازی بالگرد در ایران وجود داشته باشد، که این مهم بهدست با کفایت فرزندان این مرز وبوم صورت گرفت.

فرمانده نداجا در ادامه با اشاره به رونمایی از پروژههای دفاعی نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران عنوان کرد: بهزودی از چهار پروژه دفاعی ساخت جهاد خودکفایی نداجا رونمایی میکنیم که یکی از مهمترین دستاوردها "رادار سه بعدی عصر" است؛ این رادار با برد مناسبی که دارد توانمندی ناوشکنها و ناوهای موشکانداز ما را ارتقا میدهد.  
 
دریادار سیاری همچنین از الحاق ناوهای مجهز شده به سامانههای موشکی سطح به سطح در دهم آذرماه خبر داد و افزود: پروژه دیگر ما برای رونمایی "رادار باند ایکس" است که ما پس از سالها تلاش و کوشش به این سامانه دست پیدا کردهایم.  
 
وی همچنین سیاری به رونمایی از سامانه کنترل آتش ناوهای موشکانداز اشاره کرده و در این رابطه عنوان کرد: طراحی و ساخت این سامانه پیش از این منحصر به برخی کشورها بود که امروز بهدست توانمند فرزندان این مرز و بوم  تعمیر و نگهداری این سامانهها به دست توانمند نیروی دریایی ارتش صورت میگیرد. 

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار