مهمترین اخبار بین الملل از نگاه دفاع پرس:

بازگشایی موقت گذرگاه رفح، فراخوان انقلابیون بحرین برای تظاهرات روز شنبه،نقض پیمان کابل -واشنگتن

ادامه پیشروی نیروهای امنیتی عراق در استان الانبار،نقض پیمان کابل واشنگتن با اعزام هزار سرباز آمریکایی به افغانستان و بازگشایی موقت گذرگاه رفح از جمله سر خط های خبری 24 ساعته گذشته است.
کد خبر: ۳۴۷۹۷
تاریخ انتشار: ۰۶ آذر ۱۳۹۳ - ۰۱:۰۵ - 27November 2014

بازگشایی موقت گذرگاه رفح، فراخوان انقلابیون بحرین برای تظاهرات روز شنبه،نقض پیمان کابل -واشنگتن

به گزارش خبرنگار بین الملل دفاع پرس، بهبود روابط میان مصر و حماس، ادامه پیشروی نیروهای امنیتی عراق در استان الانبارو اعتراضات گسترده در نیویورک وفراخوان انقلابیون بحرین برای تظاهرات در روز شنبه از جمله مهمترین عناوین خبری طی 24 ساعته گذشته است.

گذرگاه رفح به مدت دو روز بازگشایی شد

تلویزیون مصر گزارش داد که گذرگاه رفح به مدت دو روز برای عبور شهروندان فلسطینی که در خاک مصر گرفتار شدهاند بازگشایی شد.

تماس ها میان مصر و حماس برای از سرگیری روابط

«محمود الزهار» در مصاحبه با پایگاه «خلیج آن لاین» گفت: مصر به بهبود روابط با جنبش حماس و توسعه و ترمیم روابطی که هجمه رسانه های مصر آن را تخریب کرده است، تمایل دارد.
وی اظهار داشت که هفته پیش تماس هایی بین رهبران حماس و مسئولان عالی رتبه مصر برقرار شد و طی آن بهبود و توسعه روابط بین دو طرف مورد تاکید قرار گرفت همچنانکه حماس و مصر به آغاز صفحه جدید روابط تمایل دارند.

ادامه پیشروی نیروهای امنیتی عراق در استان الانبار

نیروهای امنیتی عراق، سهشنبه پس از درگیری با عناصر گروه تروریستی «داعش»، کنترل کامل ساختمان اداره آموزش و پرورش استان الانبار را به دست گرفتند و ۴ تن از این عناصر را به هلاکت رساندند.


تظاهرات اعتراضی در نیویورک همچنان ادامه دارد

در اعتراض به حکم صادر شده هیئت منصفه عالی ایالت میسوری در تبرئه افسر پلیسی سفیدپوستی که مایکل براون جوان 18ساله سیاهپوست را در فرگوسن به قتل رسانده بود، و برای دومین شب متوالی هزاران تن از معترضان با تجمع در خیابانهای نیویورک، برخی از شلوغترین مسیرهای تردد محله منهتن این شهر را مسدود کرده صدای اعتراض و خشم خود را به این تصمیم قضایی سردادند.

آزادی یکی از رزمندگان حزب الله

عماد عیاد رزمنده حزب الله که 50 روز در اسارت ارتش آزاد سوریه بود به آغوش خانواده اش بازگشت.
این رزمنده حزب الله که از اهالی ضاحیه جنوبی است مورد استقبال گرم مردم و مقامات حزب الله قرار گرفت.
حزب الله لبنان در بیانیهای اعلام کرد که :"عماد عیاد" یکی از نیروهای این جنبش که در اسارت گروهک تروریستی "جبهه النصره" بود، آزاد شد.

حزب الله لبنان همچنین اعلام کرد که مذاکره با ربایندگان برای آزادی این اسیر عضو نیروهای حزب الله بیش از دو هفته به طول انجامید.

نقض پیمان کابل واشنگتن با اعزام هزار سرباز آمریکایی به افغانستان

دولت اوباما به منظور پر کردن جای خالی سربازان ناتو در افغانستان، یک هزار نیروهای نظامی جدید را سال آینده میلادی (2015) به این کشور اعزام میکند.

به گزارش «واشنگتن پست»، براساس پیمان امنیتی کابل - واشنگتن، قرار بود 9 هزار و 800 نظامی آمریکایی در افغانستان باقی بمانند اما دولت اوباما در تصمیم جدید خود یک هزار سرباز دیگر را نیز به نیروهای نظامی باقیمانده در افغانستان بیفزاید.

فراخوان انقلابیون بحرین برای تظاهرات در روز شنبه

حزاب و جمعیت های مخالف بحرینی از مردم دعوت کردند که شنبه آینده برای حمایت از همه پرسی مردمی برگزار شده و رد انتخابات پارلمانی اخیر رژیم آل خلیفه در کشورشان تظاهرات کنند.

انتخابات پارلمانی بحرین شنبه هفته جاری برگزار شد که به گفته احزاب و جمعیت های مخالف بحرینی که تحریم آن را خواستار شده بودند، 70 درصد واجدین شرایط در این انتخابات شرکت نکردند.


انتهای پیام/ح

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار