دفاع پرس گزارش می دهد/ بخش دوم

راهکارهای مقام معظم رهبری برای مقابله با جریان‌های تکفیری

مقام معظم رهبری در دیدار با شرکت کنندگان در کنگره جهانی جریان های افراطی و تکفیری از دیدگاه علمای اسلام چند راهکار را برای مبارزه با جریان های تکفیری مطرح کردند.
کد خبر: ۳۴۸۰۶
تاریخ انتشار: ۰۶ آذر ۱۳۹۳ - ۰۱:۳۰ - 27November 2014

راهکارهای مقام معظم رهبری برای مقابله با جریان‌های تکفیری

 به گزارش خبرنگار بین الملل دفاع پرس، مقام معظم رهبری در دیدار با شرکت کنندگان در کنگره جهانی جریان های افراطی و تکفیری از دیدگاه علمای اسلام بیاناتی را ایراد کردند.

در بخشی از این بیانات، مقام معظم رهبری به ارائه چند راهکار و وظیفه در برابر جریان های تکفیری پرداختند.

تشکیل نهضت علمی و منطقی فراگیر

"چند وظیفهى بزرگ وجود دارد که باید انجام داد. شما آقایان محترم، در جلسات این اجلاس دوروزه راهکارهایى را فکر کردید، دنبال کردید، وظایفى را مشخّص کردید. من دو سه کار لازم را که غیر قابل اغماض است، عرض میکنم: یکى [تشکیل] یک نهضت علمى و منطقى فراگیر از سوى همهى علماى مذاهب اسلامى است براى ریشهکن کردن جریان تکفیرى؛ این مخصوص مذهبى دون مذهبى [دیگر] نیست؛ همهى مذاهب اسلامى که دلشان براى اسلام میسوزد، اسلام را قبول دارند و براى اسلام دل میسوزانند، در این وظیفه سهیمند، شریکند؛"

روشنگرى نسبت به نقش سیاستهاى استکبارى آمریکا و انگلیس

" کار دوّم که بسیار لازم است، روشنگرى نسبت به نقش سیاستهاى استکبارى آمریکا و انگلیس است. باید روشنگرى کرد؛ باید دنیاى اسلام همه بدانند که نقش سیاستهاى آمریکا در این میان چیست؛ نقش سرویسهاى جاسوسى آمریکا و انگلیس و رژیم صهیونیستى در این احیاء جریان فتنهى تکفیرى چیست؛ این را باید همه بدانند."

اهتمام به قضیّهى فلسطین

"کار سوّمى که حتماً باید انجام بگیرد، اهتمام به قضیّهى فلسطین است، نگذارید قضیّهى فلسطین و قدس شریف و مسئلهى مسجدالاقصى به دست فراموشى سپرده بشود؛ آنها این را میخواهند. آنها میخواهند دنیاى اسلام از قضیّهى فلسطین غفلت کند. الان شما ببینید در همین روزها کابینهى رژیم صهیونیستى، یهودیّت کشور فلسطین را اعلام کرد؛ بهعنوان یک کشور یهودى آن را اعلام کرد. از مدّتها قبل دنبال این قضیّه بودند، حالا بصراحت این کار را انجام دادند. در غفلت دنیاى اسلام، در غفلت آحاد مردم و ملّتهاى مسلمان، رژیم صهیونیستى به دنبال تصرّف قدس شریف است، به دنبال تصرّف مسجدالاقصى است، به دنبال تضعیف هرچه بیشتر فلسطینیان است؛ این را باید توجّه داشت."

"همهى ملّتها باید از دولتهاى خودشان مطالبه کنند مسئلهى فلسطین را؛ علماى اسلامى از دولتهاى خودشان بخواهند و مطالبه کنند پیگیرىِ مسئلهى فلسطین را؛ این یکى از وظایف عمدهى مهم است"

"دولت جمهورى اسلامى و امام بزرگوار ما از اوّل، سیاست حمایت از فلسطین و دشمنى با رژیم صهیونیستى را اعلام کرد و سرِدست گرفت؛ تا امروز هم ادامه دارد و ۳۵ سال است که ما از این خط، منحرف نشدیم و ملّت ما هم با کمال میل همراهند."

جمهوری اسلامی ایران از اختلافات مذهبی عبور کرد


"ما به توفیق الهى و به فضل الهى از محدودیّت اختلاف مذهبى عبور کردیم. ما همان کمکى را که به حزبالله لبنان کردیم که شیعه است، همان کمک را به حماس کردیم و به جهاد کردیم و باز هم خواهیم کرد. ما اسیر محدودیّتهاى مذهبى نشدیم؛

"این را هم به شما برادران عزیز عرض بکنم: هیمنهى آمریکا شما را نترسانَد؛ دشمن ضعیف شده است. دشمن اسلام که استکبار است، امروز از همهى دورانهاى گذشتهى این ۱۰۰ سال و ۱۵۰ سال ضعیفتر است..

منبع: پایگاه اطلاع رسانی مقام معظم رهبری

http://farsi.khamenei.ir/speech-content?id=28278

انتهای پیام/ح
 

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار