نایب رییس مجلس شورای اسلامی:

اخلاق بسیجیان مایه زیبایی عالم است

نایب رییس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه شهدا مجاهد فی سبیل الله بودند و عمل صالح آنان شکوه، عزت، عظمت و اقتدار اسلام را رقم زد بیان داشت: اخلاق بسیجیان مایه زیبایی عالم است.
کد خبر: ۳۴۸۲۷
تاریخ انتشار: ۰۵ آذر ۱۳۹۳ - ۱۷:۳۱ - 26November 2014

اخلاق بسیجیان مایه زیبایی عالم است

به گزارش خبرنگار اجتماعی دفاع پرس، سید محمد حسن ابوترابی نایب رییس مجلس شورای اسلامی درهمایش 4 هزار نفری بسیجیان ناحیه شهید محلاتی اظهارداشت: خدای سبحان شجره طیبه را توصیف فرموده و برای کلمه طیبه ویژگی های سه گانه این شجره را تثبیت نموده است.

نایب رییس مجلس شورای اسلامی با بیان اولین ویژگی این شجره طیبه بیان کرد: این شجره ریشه های مستحکمی دارد که در اعماق زمین فرو می رود و در برابر سیلاب ها و حوادث عالم استوار است. کلمه طیبه که انسان مومن و آراسته یکی از مصادیق بارز آن است اصلی ثابت و ریشه هایی قوی دارد.

وی با بیان اینکه اولین ویژگی بسیجیان اعتقاد راسخی است که به ولایت دارند، اظهار داشت: این عزیزان به میزان ثبات و استحکام ایمان از ارزش بالایی برخوردار هستند.

وی پدران و مادران شهدا را خطاب قرار داد و اظهار داشت: اگر فرزندان سلحشور شما از ایمان استوار به خدا در قیامت برخوردار نبودند دربرابر اتحاد شیطانی شرق و غرب با اقتدار کامل تا پیروزی نهایی نمی ایستادند. ایمان بوده که شهدا را به یک حقیقت شکست ناپذیر تبدیل نموده است.

نایب رییس مجلس شورای اسلامی با اشاره به دومین ویژگی شجره طیبه که شاخ و برگهای آن آسمان را فتح کرده تصریح کرد:  بسیجی در کنار اعتقاد، ریشه های ثابت فضایل اخلاقی دارد. شهدا، جانبازان و آزادگان همانند شاخه ها و برگ های شجره طیبه عالم را زیبا کرده اند.

وی با بیان اینکه ریشه درختان را نمی بینیم لذا عقاید و ایمان انسان ها نیز دیده نمی شوند اذعان داشت: اما اخلاق همانند شاخه ها و برگ های زیبا کننده جهان دیده می شوند و اخلاق بسیجیان مایه زیبایی عالم دنیا است.

ابوترابی با تاکید بر اینکه فضایل اخلاقی بسیجیان باید فراروی دیگران قرار گیرد، گفت: فضایل اخلاقی بسیجیان دیدگان دشمنان را مرعوب کرده است و همین فضایل بود که جبهه های ما را به دنیایی از نور تبدیل کرد.

وی اظهار داشت: دغدغه رهبر معظم انقلاب اسلامی آراسته شدن جامعه به فضایل اخلاقی است که بسیجیان پیشگامان این مدرسه هستند.

ابوترابی با اشاره به ویژگی سوم شجره طیبه  اظهار داشت: عمل صالح سومین ویژگی کلمه طیبه است. عمل شایسته بسیجیان همانند میوه های حیات بخشی است که شجره طیبه در اختیار جامعه انسانی می گذارد.

نایب رییس مجلس شورای اسلامی با خطاب قرار دادن مادران شهدا تصریح کرد: فرزندان شما یک مجاهد فی سبیل الله بودند و عمل صالح آنان شکوه، عزت، عظمت و اقتدار اسلام را رقم زدند.

وی با اشاره به اینکه بسیجیان باید اعمال صالح داشته باشند گفت: عمل فاسد مایه مرگ انسان و زمینه ساز مرگ دیگران است و عمل صالح مهم ترین عنصر برای حیات انسان و دیگر افراد جامعه بشری است.

ابوترابی با تاکید بر اینکه حضور بسیجیان در این میدان یک عمل صالح است خاطر نشان کرد: چادرهای مشکی بسیجیان گام های استوار بسیجیان و آراستگی بسیجیان یک عمل صالح است و عنصر بسیجی یک انسان مومن اراسته به فضائل اخلاق و عمل صالح است.

نماینده مجلس شورای اسلامی گفت که بسیجیان در برابر انسان های منصف دارای منزلت و جایگاه فاخری هستند و دشمن به این استقامت و پایداری اذعان دارد.

وی در ادامه سخنان خود اظهار داشت: اگر شهدا و رزمندگان که دفاع مقدس را خلق کردند آراسته به فضائل اخلاقی و عمل صالح نبودند امروز ایران به نماد اقتدار، مقاومت، استقلال، عزت و شرف امت اسلامی تبدیل نمی شد.

ابوترابی با تاکید بر اینکه باید رابطه خود را با حضرت ولی عصر(عج) استحکام بخشید خاطر نشان کرد: رابطه ما با امام عصر تنها در سایه ایمان و عمل صالح استحکام می یابد و به عنوان بازوی پرتوان و سرباز سربر کف رهبر معظم انقلاب اسلامی و فرماندهی عالیقدر نیروهای مسلح همیشه در میدان حاضر باشید و گوی سبقت را از دیگران بگیرید.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار