مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس خراسان رضوی:

اگر دانش آموزان ما مانند شهدا تربیت شوند کشور بیمه خواهد شد

طرح بزرگ راوی معلم در مشهد مقدس افتتاح شد.
کد خبر: ۳۴۸۷۸
تاریخ انتشار: ۰۶ آذر ۱۳۹۳ - ۱۴:۰۱ - 27November 2014

اگر دانش آموزان ما مانند شهدا تربیت شوند کشور بیمه خواهد شد

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس از مشهد، مراسم افتتاحیه طرح بزرگ راوی معلم با حضور سردار نجاتی، مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس خراسان رضوی، امروز در سالن عباس زادگان اداره آموزش و پرورش مشهد برگزار شد.

در این مراسم که جمعی از مسئولین آموزش و پرورش حضور داشتند، سردار نجاتی به ایراد سخن پرداخت.

وی در ابتدا ضمن تبریک هفته بسیج از مدیرکل آموزش و پرورش استان به دلیل همکاری در برگزار شدن این طرح تشکر کرد و گفت: خراسان در دفاع مقدس خوش درخشید و استان خراسان رضوی با تقدیم 17000 شهید که از این تعداد 1630 شهید دانش آموز می­باشند دین خود را به انقلاب ادا کرد و این نشانگر آن است که ما از یک غنای خوبی برخوردار هستیم.

سردار نجاتی در ادامه به نقش معلمین در بهتر اجرا شدن طرح راوی معلم پرداخت و افزود: این طرح در جهت معرفی بهترین منابع ارزشمند نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران که شهدا هستند می­باشد. ما باید در محیط آموزشی شهدا را که الگو هستند به دانش آموزان ارائه دهیم و از همان سال اول فرهنگ دفاع مقدس را وارد سیستم آموزشی کنیم. معلمین نیز نقش بسیار مهمی در انجام این مهم ایفا می­کنند، آنها باید با معرفی شهدا به نسل جدید کاری کنند که شهید تحویل جامعه دهند و به آنها یاد دهند که خود را نبینند و ارزشهای والای اسلامی را ببینند و تمامی مولفه­های شخصیتی شهدا را در دانش آموز بوجود آورند.

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس با اشاره به اینکه کلاس درس اگر با کلام شهید آغاز شود برکت پیدا می­کند، افزود: راوی معلمی کار بسیار مقدسی است و ریشه تربیتی دارد و بر اساس آیات قرآن کریم تربیت بر تعلیم مقدم­ است و فرهنگ دفاع مقدس همان تزکیه است که اگر دانش آموزان ما مثل شهدا تربیت شوند کشور بیمه و به استقلال خواهد رسیده و به قله­های پیشرفت و تعالی صعود می­کند. و در سایه این پیشرفت، انسانی که مد نظر قرآن است و مانند شهدا که نمونه عینی آن در روزگار کنونی هستند، ساخته میشود و زمینه ساز ظهور حضرت مهدی(عج) خواهند شد.

قبل از سخنان سردار نجاتی، دکتر حسینی مدیر کل اداره آموزش و پرورش استان خراسان رضوی با اشاره به جایگاه تربیت در پرروش نسل آینده گفت: قرآن، عترت و نماز سه ضلع مثلث تربیتی هستند که آموزش و پرورش سعی دارد با اجرای برنامه­هایی در جهت بهتر شناساندن این سه مولفه­ به دانش آموزان گامهایی را بردارد.

وی در ادامه از اردوهای راهیان نور بهعنوان بهترین موقعیت در جهت تربیت دانش آموزان یاد کرد و خاطر نشان کرد: یکی از جدیترین موقعیتهای یادگیری، سفر به کربلاهای ایران در قالب اردوهای راهیان نور است که دانش آموزان با حضور خود در این سفر به یک تحول و انقلاب درونی دست پیدا می­کنند که باعث موفقیت در سنگر تعلیم و تربیت می­شود و این سفر یک پایگاه عمیق تربیتی است.    

لازم به ذکر است طی تفاهم نامه­ای که بین اداره کل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس خراسان رضوی و اداره کل آموزش و پرورش استان منعقد شد طرح راوی معلم با هدف آموزش پنج هزار معلم در سه سطح مقدماتی، تکمیلی و تخصصی در نواحی هشت گانه مشهد از مهر ماه 1393 تا مهر ماه1394 اجرا می­شود.

در اجرای طرح مقدماتی سطح یک در این مرحله از ناحیه 3 تعداد 180 نفر، ناحیه 5 تعداد 246 نفر، ناحیه 6 تعداد 180 نفر به مدت شش هفته و در مدت زمان 30ساعت و در قالب پانزده جلسه دو ساعته این دوره را طی می­کنند.

در این دوره اهمیت روایتگری از دیدگاه قرآن و روایات، اهمیت روایتگری در دفاع مقدس ، تهاجم سراسری عراق به ایران، نقش نهادها و سازمانهای بین المللی در دفاع مقدس، تاریخ تحلیلی ایران و عراق، بررسی قطعنامه­های سازمان ملل در دفاع مقدس، دفع متجاوز و تعقیب متجاوز، نقش ضد انقلاب در کردستان، جغرافیای نظامی - سیاسی و مسیر شناسی و در نهایت پایان جنگ و دستاوردهای دفاع مقدس موضوعاتی هستند که در این طرح توسط اساتید دو واحد درس آشنایی با دفاع مقدس که خود از پیشکسوتان دفاع مقدس هستند به آن پرداخته می­ شود. که پس از اتمام سطح مقدماتی و برگزاری آزمون و صدور گواهینامه شرکت کنندگانی که از امتیاز بالایی برخوردار باشند برای حضور در دوره ­های تکمیلی و تخصصی معرفی می شوند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار