امیر دریادار سیاری در سخنان پیش از خطبه‌های نماز جمعه تهران:

نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران آمادگی مقابله با هرگونه تهدید دشمنان را دارد

فرمانده نیروی دریایی ارتش گفت: دریادلان ولایت مدار امروز با پشتیبانی ملت ایران و تحت فرمان رهبرمعظم انقلاب آمادگی مقابله با هرگونه تهدید مستقیم و غیرمستقیم را برای حفظ مرزهای دریایی،‌ منابع و منافع کشور در دریاها را دارند.
کد خبر: ۳۴۸۹۴
تاریخ انتشار: ۰۷ آذر ۱۳۹۳ - ۱۳:۳۷ - 28November 2014

نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران آمادگی مقابله با هرگونه تهدید دشمنان را دارد

به گزارش خبرنگار «دفاع پرس»، امیر دریادار دکتر «حبیبالله سیاری» فرمانده نیروی دریایی ارتش با اشاره به هفتم آذرماه روز نیروی دریایی، گفت: هفتم آذر روز نشان دادن اقتدار،توانمندی، بزرگی، سلحشوری و روز اثبات نظام جمهوری اسلامی بر آبادانی خلیج همیشه فارس و دریای عمان و جزیره استراتژی خارک است.

فرمانده نیروی دریایی ارتش با اشاره به روزهای آغازین جنگ تحمیلی یادآور شد: دشمن بعثی میخواست در جنگ دریایی ما را زمینگیر کند و از آنجا که به لحاظ تجهیزاتی خود را در موضع برتر میدید قصد داشت در آبهای خلیج فارس خود را حاکم کرده و سیادت دریایی را از ما بگیرد.

امیر سیاری در این رابطه افزود: جوانان ما در دهم آبان سال 59 وارد عرصه نبرد دریایی با دشمن بعثی تا بن دندان مسلح شدند و در 67 روز جنگ «عملیات مروارید» را ترتیب دادند که پنج نتیجه استراتژیک مهم را برای ما در برداشت؛ ازجمله اینکه نیروی دریایی دشمن بهواسطه این عملیات بهطور کامل از بین رفت، پایانههای نفتی البکر و العمیه منهدم شدند و بدین واسطه صادرات نفت کشور مقابل بهطور کامل مختل شد.

وی با بیان اینکه دشمن در این عملیات سیلی محکمی از دریادلان ولایتمدار ما خورد، با اشاره به برخی نتایج ارزشمند این عملیات گفت: یکی از مهمترین نتایج ارزشمند این عملیات این بود که نیروی دریایی دشمن بهواسطه این عملیات چنان ضربه مهلکی را دریافت کرد که تا به امروز نتوانسته خودش را احیا کند. چراکه بخش مهمی از زیرساختهای خود را در این عملیات از دست داد.

امیر دریادار سیاری با اشاره به این موضوع که برخی از کشورهای همسایه به صدام در بازسازی و احیای مجدد کمک کردند،افزود: امام راحل(ره) توصیه کردند که کشورهای همجوار و همسایه صدام را یاری نکنند که اگر این اقدام را انجام دهند با مشکلات عدیده ای مواجه می شوند. آنها به دنبال بستن راه صادرات و واردات نفتی ما از بندر امام خمینی(ره) بودند که نیروی دریایی با طرح ریزی و عملیات حفاظت از کشتی های تجاری و سکوهای نفتی و دفاع از جزیره استراتژیک خارک، این ترفند دشمن را هم شکست داد و اقتدار حاکمیت جمهوری اسلامی را از مرزهای دریایی به رخ همگان کشید.

وی تصریح کرد: خوشبختانه توانستیم اقتصاد کشور را حفظ کنیم و نیروی دریایی توانست در طول دوران دفاع مقدس مأموریت محوله خود را به طور صددرصدی با موفقیت آمیز پشت سر بگذارد. نیروی دریایی در بیست و نهم فروردین سال 67 نیز توانست با رویارویی مستقیم با استکبار جهانی تحت شعار هیهات من الذله به دشمنان اثبات کرد که هیچ گاه حرف زور را نمی پذیرد.

فرمانده نیروی دریایی ارتش یادآور شد: امام(ره) در پایان دوران دفاع مقدس فرمودند "نیروی دریایی در آبهای خلیج فارس چون نگینی درخشنده است"؛ که این جمله برای ما همچون سند افتخار ارزشمند است.

امیر سیاری در ادامه به اجرای عملیاتهای اسکورت کاروانهای کشتی تجاری و نفتکش در دوران دفاع مقدس اشاره کرد و افزود: عملیات اسکورت از پیچیدگی های خاصی برخوردار است که نیروی دریایی در آن دوران توانست بیش از 10هزار کشتی تجاری و نفتکش را اسکورت کند و بدین واسطه اجازه نداد تا دشمنان به اقتصاد کشور لطمه بزنند.

وی اضافه کرد: نیروی دریایی نیرویی نظامی، علمی، سیاسی و بینالمللی است و ما در آینده تصمیم داریم از طریق قاره آفریقا و یا از مسیر دیگری یعنی از تنگه جبلالطارق وارد اقیانوس اطلس شویم؛ زمان این اقدام به تدبیر سلسله مراتب بستگی دارد و ما صددرصد آمادهایم.

فرمانده نیروی دریایی ارتش به مقابله با دزدان دریایی اشاره کرد و گفت: امروز ما با حمایت از مرزهای سرزمینی و دریاهای آزاد و 22 کشور جهان موفق شدیم جلوی 150 مورد دزدی دریایی را بگیریم و اقتصاد کشور خودمان و کشورهای همجوار و همسایه را نیز در این راستا کمک کرده ایم. چراکه با اهداف شوم و ترفندهای دشمن از جمله انزوای سیاسی، شکست فرهنگی، عدم اهتزاز پرچم جمهوری اسلامی ایران و ایران هراسی مقابله کنیم.

دریادار سیاری در پایان با اشاره به نقشآفرینی نیروی دریایی در دوران دفاع مقدس، ابراز داشت: نیروی دریایی توانست با حضور مقتدرانه خود در آن دوران حاکمیت و سیادت جمهوری اسلامی را نهتنها در شمال خلیج فارس، بلکه در تنگه هرمز و دریای عمان حفظ کند.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار