آیت الله امامی کاشانی در خطبه‌های نماز جمعه تهران تأکید کرد:

کشورهای 1+5 مجبورند با ایران کنار بیایند/ تفکر بسیجی ملت ایران اجازه تسلیم را به زیاده‌خواهی دشمن نخواهد داد

خطیب نماز جمعه تهران با تأکید بر متانت و قدرت بیان متفکرانه و مدبرانه تیم مذاکره کننده، گفت: میلیاردها انسان در روی زمین فهمیدند ایران به دنبال سلاح هسته‌ای نیست و اصلاً این اقدام غیرانسانی در منطق جمهوری اسلامی جایی ندارد اما کماکان این آمریکا و دیگر کشورهای سلطه طلب هستند که قصد دارند ما را با وضع تحریم به زانو دربیاورند که هیچ گاه ملت ایران تسلیم زیاده‌خواهی آنان نخواهد شد.
کد خبر: ۳۴۸۹۵
تاریخ انتشار: ۰۷ آذر ۱۳۹۳ - ۱۴:۰۶ - 28November 2014

کشورهای 1+5 مجبورند با ایران کنار بیایند/ تفکر بسیجی ملت ایران اجازه تسلیم را به زیاده‌خواهی دشمن نخواهد داد

به گزارش خبرنگار «دفاع مقدس»، آیت الله محمد امامی کاشانی خطیب نماز جمعه تهران در خطبه  نخست نماز جمعه  تهران که این هفته در مصلی بزرگ امام خمینی(ره) برگزار شد، با تاکید بر امید به آینده و فرهنگسازی آن در جامعه برای پیشبرد اهداف والای انقلاب اسلامی و گفت:مسئله امید به آینده در تمام امور خصوصاً برای نسل جوان بسیار حائز اهمیت است. چراکه امید به زندگی آینده به خودی خود قدرت اراده را در نسل جوان ایجاد میکند.

وی بیان کرد: برخی پزشکان علم روانشناسی گفته اند امید در انسان دو نور و شعاع ایجاد میکند؛ اول نور و شعاع در روح که با تخیلات و تفکرات برآمده از یأس و افسردگی مقابله میکند و دوم در باطن ماست که مسیر رسیدن به مقصد که به دور از فال بد باشد را هدایت میکند. حقیقتاً امیدواری به آینده را پیامبر اکرم(ص) در اخلاق اسلامی برای مسلمانان یک بسته فرهنگی ویژه معرفی کردهاند. بنابراین امید با تخیل نباید توأم شود زیرا میتواند اراده انسان را ضعیف کند.

آیت الله امامی کاشانی در خطبه دوم نماز جمعه تهران در آستانه چهلمین روز درگذشت آیت الله مهدوی کنی، اذعان کرد: ایشان در میان همه محاسن و خوبیهایی که داشتند برای فرهنگسازی تربیت خصوصاً نسل جوان ارزش و اهمیت زیادی قائل میشدند. مرحوم مهدوی کنی اعلام میکردند دانشگاهها را دریابید و تشکیل دانشگاه امام صادق(ع) یکی از شاخههای رسیدن این عالم بزرگوار به آرزوی دیرینهاش یعنی تربیت نسل جوان توسط علماء و بزرگان دینی و علمی کشور بود.

وی در بخش دیگری از صحبت های خود به تحولات نیروی دریایی ارتش و طرح سلامت توسط وزارت بهداشت و درمان اشاره کرد و افزود: خوشبختانه امروز میتوانیم افتخار کنیم به دریادلان همیشه در صحنه ارتش جمهوری اسلامی ایران که توانستهاند همگان را متحیر نمایند و از مرزهای دریایی خود و کشورهای همسایه به خوبی محافظت نمایند. از طرفی دیگر باید از وزارت بهداشت و درمان نیز به خاطر طرح عالمانه سلامت تشکر کنیم که آنقدر دلسوزانه و تلاشگرانه در این راستا گام برمیدارند.

خطیب نماز جمعه تهران در ادامه به بحث مقابله با تکفیریها از دریچه تفکر و اندیشه تأکید کرد و گفت: ریشه مسئله تکفیر به زمانهای بسیار قدیم عصر حضرت امیرالمومنین(ع) و درگیری آن حضرت با خوارج نهروان برمیگردد. متأسفانه در این فضاها شاهد اقدامات برخی عالمان به اصطلاح اسلامی هستیم که با کج فهمی خود با استکبار دست همدلی و وحدت میدهند تا کماکان تعصب به انحراف و جهل ریشه بدواند.

وی ادامه داد: بنابر تدبیر و تأکید مقام معظم رهبری که در کنگره اخیر اعلام کردند باید تفکر تکفیری در همه کشورهای اسلامی تبیین شود تا این جوانان فریب خورده توسط پول های نفتی استکبار جهانی متوجه این جهل و انحراف بشوند.این وظیفه برعهده علمای سنی و شیعه جهان اسلام است تا جلوی اشاعه این تفکر توأم با استکبار را بگیرند.

آیت الله امامی کاشانی اقدامات اخیر استکبار همچون حمله به منزل عالم بحرینی را محکوم کرد و افزود: استکبار به هر طریقی قصد فرهنگسازی تفکر تکفیری و سلفی را دارد؛ به عناوین مختلف انحراف دینی و حرکتهای غیرانسانی نظیر فلسطین و حمله به منزل آیت الله شیخ عیسی قاسم عالم بزرگ بحرینی را ایجاد میکند. این حرکت های زشتی که دشمنان اسلام انجام میدهند را محکوم میکنیم. چراکه همواره برخاسته از استکبار است و با انحراف و جهل دینی توأم شده است.

خطیب نماز جمعه تهران ژست کشورهای 1+5 را ژست استکباری دانست و گفت: بحمدالله گروه مذاکره کننده با متانت، قدرت بیان و حرکت مدبرانه و اصولی مدنظر مقام معظم رهبری توانستند میلیاردها انسان روی زمین را روشن کنند که ایران به دنبال سلاح هسته ای نیست و اصلاًدر منطق جمهوری اسلامی این اقدام غیرانسانی، جایی ندارد. اما کشور ما از حقوق خود نمیگذرد و بایستی به انرژی هستهای دست یابد.

آیت الله امامی کاشانی در پایان با اشاره به قدرت و قوت برآمده از تفکر بسیجی ملت ایران در تقابل با کشورهای سلطه طلب، خاطرنشان کرد: در مذاکرات 1+5 شاهد یک انسجام و همدلی میان تیم مذاکره کننده، دولت و رهبری بودیم که کشورهای طرفدار سلطه و تحریم به این نتیجه برسند که به هر طریقی می بایست با ایران کنار بیایند. ملتی که با قدرت باطنی برگرفته از مکتب الهی و ائمه اطهار(ع) و تفکر بسیجی پرچم حمایت از اسلام را برافراشته و قطعاً این ملت با این قدرت و قوت هیچ گاه تسلیم زیادهخواهی دشمنان نخواهد شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار