رییس سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر خبرداد:

700 هزار نفر عضو داوطلب جمعیت هلال احمر

رییس سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر اظهار داشت: تعداد اعضای داوطلبین ما در سراسر کشور 700 هزار نفر است.
کد خبر: ۳۶۳۳۱
تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۳۹۳ - ۱۱:۲۲ - 18December 2014

700 هزار نفر عضو داوطلب جمعیت هلال احمر

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان دفاع پرس، مراسم آیین نکوداشت خدمات داوطلبان از سوی سازمان داوطلبین جمعیت هلال احمر ایران در محل وزارت کشور برگزار شد.

دراین مراسم رافع رییس سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر، فرهادی وزیر علوم، رییس جمعیت هلال احمر، گوییه سی دبیرکل فدراسیون بین المللی صلیب سرخ و هلال احمر، ابتکار رییس سازمان محیط زیست و برخی از سفرای کشورهای دوست، بزرگان و نام داران عرصه هنرو ورزش خیرین و نیکوکاران جمعیت هلال احمر و 1200 نفر از داوطلبین این جمعیت؛ حضور یافتند.

در ابتدای این مراسم فرحناز رافع رییس سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر ایران خطاب به دبیر کل فدراسیون بین المللی صلیب سرخ  و هلال احمر اظهار داشت: روز جهانی داوطلب مصادف با 14 آذر است ولی به دلیل حضور شما این مراسم را در 27 آذر طراحی کردیم.

وی افزود: این روز مقارن شده با روز جهان عاری از خشونت و افراط گرایی و از همه مهم تر جز اهداف نهضت بین المللی و فدراسیون است.

رافع اظهار داشت: امیدواریم شما و رییس جمهور ما را کمک کنید تا پیشنهاد های ده گانه در خصوص نهضت بین المللی فدراسیون در دفتر بین المللی ثبت شود.

رافع تصریح کرد: تعداد اعضای داوطلبین ما در سراسر کشور 700 هزار نفر است و امروز در بزرگترین مراسم 1200 نفر از داوطلبین وجود دارند تا از خدمات آنها تقدیر کنیم.

رییس سازمان جمعیت داوطلبین هلال احمر بیان کرد:  در این جمعیت مخصوصا در یک سال اخیر با رهبری دکتر فرهادی و برنامه جمعیت هلال احمر بر آن شدیم که فقط از داوطلبان نامی نباشد بلکه داوطلبان ما داوطلبانی باشند که در فعالیت های بشردوستانه که همراستا با اهدا ف نهضت است حرکت کنیم و کارهای خیر را توسعه دهیم.

وی با بیان مهم ترین اهداف این جمعیت اظهار داشت: از همه مهم تر آن است که مسوولیت پذیری اجتماعی را در جهان و ملت ها نهادینه کنیم.

وی افزود: در پروتکل های بسیاری به فعالیت های داوطلبانه اشاره شده است و در ایزو 6000 هدف انجام فعالیت های داوطلبانه اجتماعی است.

رافع تصریح کرد:  بسته کاربردی اجتماعی را با رویکرد فعالیت ها و اقدامات داوطلبانه در راستای طرح تحول نهادینه کرده ایم.

وی گفت: جمع حاضر و تمام داوطلبان سراسر کشور موفق شدند در یک سال میلادی از ابتدای 2014 تاکنون بیش از 4 میلیون و 700 نفر را خدمات بهداشتی درمانی و معیشتی ارائه دهند.هم چنین بیش از 1201 واحد خون اهدا کنند.

وی افزود: داوطلبان این جمعیت بیش از 1040 آموزش های پیشگیرانه را مثل اچ آی وی، اعتیاد، سرطان های رایج بین زنان به مردم ارائه داده اند.

رافع خطاب به دبیرکل فدراسیون اظهار داشت: با همکاری سازمان های هم سو فعالیت های گسترده ای را انجام داده ایم و با مجمع خیرین سلامت بنیاد بیماران خاص بنیاد بیماران نادر و سازمان بهزیستی در جهت حفظ مراتع و محیط زیست انجام شده است.

وی گفت: آنچه که مهم است تلاش کردیم که با فعالیت های داوطلبان بتوانند اثر بخشی خود را در جلب اعتماد عمومی داشته باشند و بتوانیم سرمایه اجتماعی را حفظ و برنامه عملی را طراحی کنیم که در جهت همراه بودن دولت تلاش کنیم و مشکلات مردم و آسیب های اجتماعی و محیط زیست را حل کنیم.

شایان ذکر است در این مراسم داریوش ارجمند به عنوان سفیر سلح حلال احمر انتخاب شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار