خراسان جنوبی با حضور پیکرهای 8 شهید گمنام دوران دفاع مقدس معطر خواهد شد

خراسان جنوبی دوشنبه یکم دی ماه میزبان پیکرهای مطهر و پاک هشت شهید گمنام هشت سال دوران دفاع مقدس خواهد بود.
کد خبر: ۳۶۴۴۱
تاریخ انتشار: ۲۹ آذر ۱۳۹۳ - ۱۵:۴۷ - 20December 2014

خراسان جنوبی با حضور پیکرهای 8 شهید گمنام دوران دفاع مقدس معطر خواهد شد

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس از بیرجند، سرهنگ رضا برازنده مقدم جانشین اداره کل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدی خراسان جنوبی در نشست خبری با اعلام این مطلب گفت: با توجه به برنامه ریزیهای انجام شده، 8 شهید گمنام ظهر روز دوشنبه اول دی ماه، وارد بیرجند میشوند.

وی  با بیان اینکه شهدا در 4 نقطه استان تدفین و تشییع میشوند، ادامه داد: در مرکز استان مراسم استقبال و وداع با شهدا از دوشنبه تا پنج شنبه خواهد بود.

سرهنگ برازنده مقدم از تدفین و تشییع شهدا در شهرهای مود، گزیک، نیمبلوک و دیهوک خبر داد و گفت: در هر مکان 2 شهید تدفین و تشییع خواهد شد.

جانشین اداره کل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس خراسان جنوبی بیان داشت: این شهدای گرانقدر پس ازمراسم استقبال درفرودگاه بیرجند به معراج شهدای اداره کل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس خراسان جنوبی منتقل خواهند شد.

180 نقطه استان متقاضی تدفین شهدای گمنام

وی با اشاره به عملیاتهایی که این شهدا در آن حضور داشتهاند، گفت: دو شهیدی که به دیهوک منتقل میشوند در عملیاتهای والفجر2 و خیبردر مناطق حاج عمران و مجنون به شهادت رسیدهاند که 26 و21 سال سن دارند.

وی در ادامه افزود: همچنین دو شهیدی که به شهرستان گزیک، منتقل میشوند در عملیات بدر و در منطقه مجنون در سنین 18 و 19 ساله به شهادت رسیدهاند.

سرهنگ برازنده مقدم با اشاره به دو شهیدی که به شهرستان مود، منتقل میشوند، بیان داشت: این دو شهید نیز در عملیات بدر در منطقه مجنون در سنین 20 و17 سال شهید شدهاند.

جانشین مدیرکل حفظ آثار ونشر ارزشهای دفاع مقدس خراسان جنوبی با بیان اینکه هم اکنون 180 نقطه استان متقاضی تدفین شهدای گمنام است، تصریح کرد: تا کنون 93 شهید گمنام در 29 نقطه استان دفن شدهاند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار