اعلام حمایت از شیخ نمر در پایتخت انگلیس + تصاویر

جمعی از شیعیان و فعالان اجتماعی مقیم انگلیس شب گذشته با تجمع در مقابل سفارت رژیم سعودی در لندن با شیخ نمر باقر النمر روحانی شیعی عربستانی اعلام همبستگی کردند.
کد خبر: ۳۶۴۹۰
تاریخ انتشار: ۲۹ آذر ۱۳۹۳ - ۱۷:۰۰ - 20December 2014

اعلام حمایت از شیخ نمر در پایتخت انگلیس + تصاویر

به گزارش دفاع پرس، مخالفان رژیم عربستان سعودی در اعتراض به حبس فعالان سیاسی در این کشور به خیابانهای لندن، پایتخت انگلیس آمده و تظاهرات کردند.

معترضان شب گذشته با تجمع مقابل سفارت عربستان سعودی در لندن حمایت خود را از شیخ نمر باقر النمر اعلام کردند؛ به باور معترضان این روحانی شیعه عربستانی به ناحق دستگیر شده است.

تظاهراتکنندگان اظهار داشتند مقامات عربستان سعودی با استفاده از شواهد و مدارک دروغین شیخ نمر را متهم و او را از مراقبتهای پزشکی مناسب محروم کردهاند.

آنها همچنین با انتقاد از شمار بالای زندانیان سیاسی در عربستان سعودی، وجود چنین زندانیانی در این کشور و دستگیری غیرقانونی شیخ نمر را برهانی بر ماهیت دیکتاتوری رژیم سعودی دانستند.

تظاهرکنندگان که تصاویری از شیخ نمر و دختران محبوس پادشاه عربستان را در دست داشتند به سیاستهای غلط رژیم آل سعود اعتراض کردند.

دادگاه ویژه کیفری ریاض، پایتخت عربستان سعودی، ماه اکتبر شیخ نمر را به اتهام اخلال در امنیت کشور و ایراد سخنرانیهای ضد دولتی به اعدام محکوم کرد.

شیخ نمر ژوئیه سال ۲۰۱۲ در منطقه قطیف مورد حمله قرار گرفت و دستگیر شد؛ دستگیری وی به برپایی اعتراضهای گسترده در عربستان انجامید که چندین شهید بر جا گذاشت.

سازمانهای بینالمللی عربستان را به علت ناتوانی در رسیدگی به اوضاع حقوق بشر در این کشور مورد انتقاد قرار دادهاند.

 
 
منبع: ابنا
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار