«دویچه وله» بررسی کرد/

تشدید بحران انسانی در غزه چند ماه بعد از جنگ فاجعه بار رژیم صهیونیستی

یک رسانه آلمانی از تشدید بحران انسانی در نوار غزه در اثر ویرانی‌های شدید جنگ فاجعه بار اخیر رژیم صهیونیستی خبر داد.
کد خبر: ۳۶۵۱۲
تاریخ انتشار: ۳۰ آذر ۱۳۹۳ - ۱۲:۰۷ - 21December 2014

تشدید بحران انسانی در غزه چند ماه بعد از جنگ فاجعه بار رژیم صهیونیستی

به گزارش گروه بین الملل دفاع پرس «دویچه وله» آلمان در مطلبی به بحران انسانی در نوار غزه بعد از تهاجم نظامی اخیر اسرائیل به این منطقه پرداخته و نوشت: نوار غزه چند ماه بعد از جنگ فاجعه بار بین اسرائیل و حماس در آستانه زمستان قرار دارد و این مسئله اوضاع را برای هزاران نفر از ساکنان این منطقه که در سایه این جنگ خانه و کار خود را از دست داده اند وخیم تر می کند.

خیابان هایی که به شدت در جنگ تابستان گذشته آسیب دیده اند زیر آب رفته اند. حدود چند ساعت بارش باران در اواخر نوامبر به سیل خروشانی در بخشهایی از نوار غزه منجر شده است. هزاران نفر در چنین شرایطی فرار کرده اند.

«عدنان ابو حسنه» سخنگوی آژانس امداد و کار سازمان ملل برای پناهندگان فلسطینی (آنروا) در این باره اظهار داشت که ما باید مدارس را برای اسکان مردم آماده کنیم.

هفته آینده درجه حرارت نوار غزه پایین آمده و بارش ها افزایش می یابد. به این ترتیب شرایط انسانی در این منطقه وخیم تر می شود.


ابو حسنه که در گفتگو با دویچه وله سخن می گفت همچنین تصریح کرد که اگر بارانهای بیشتری ببارد ما با یک فاجعه در نوار غزه روبرو خواهیم شد. بعد از تخریب و ویرانیهای جنگ هفت هفتهای نوار غزه حالا ویرانی های طبیعی در انتظار این منطقه است.

دویچه وله در ادامه نوشت: برای ساکنان نوار غزه جنگ بین ارتش اسرائیل و حماس در ماه جولای و آگوست تنها آخرین درگیریهای مسلحانه بین این دو گروه بود. البته هیچ یک از جنگها و درگیریهای قبلی تا این حد خونین نبوده و این گونه ویرانیهای شدید را به جا نگذاشته بود. 2155 فلسطینی از طریق حملات هوایی اسرائیل در این جنگ کشته شدند و بیش از 11 هزار نفر مجروح شدند. در طرف اسرائیلی نیز بیش از هفتاد نفر کشته شدند. آپارتمانها، مدارس و زیر ساختها در نوار غزه با 360 کیلومتر مربع در معرض اصابت بمبهای اسرائیلی قرار گرفته و نابود شد. ده ها هزار نفر بی سر پناه شده و علاوه بر آن صدها هزار نفر از پناهندگان که چندین دهه در خانه های موقت اسکان داشتند به کمک های فوری نیاز پیدا کرده اند.

سازمان های وابسته به سازمان ملل و همچنین سازمان های خصوصی و دولتی سعی می کنند که این بزرگترین چالش و دشواری در این منطقه و سختی های آن را کاهش دهند.

«اروی محنا» از کمک کنندگان یک سازمان حمایتی در نوار غزه اظهار داشت که خطر جاری شدن سیل در این منطقه بسیار بالا است. سیستم آب آشامیدنی و فاضلاب بیش از حد فرسوده شده است، از یک طرف لوله کشیها در جریان جنگ غزه تخریب شده و از طرف دیگر در سایه محاصره این منطقه توسط اسرائیل به ندرت مواد ساختاری و تجهیزات فنی به این منطقه وارد شده است.

دویچه وله در ادامه به مشکلات برق در نوار غزه که بسیاری از وسایل گرمایشی به آن وابسته است اشاره کرده  نوشت: تنها نیروگاه برق نوار غزه در جریان جنگ توسط بمب های اسرائیلی شدیدا آسیب دیده است.

اروی محنا از سازمان کمکی آکسفام همچنین گفت که حدود 1.8 میلیون نفر در نوار غزه تنها نیمی از روز برق دارند، این در حالی است که در زمستان نیاز به برق افزایش می یابد.

برای کمک های ضروری به نوار غزه پول کافی وجود ندارد. آژانس امداد و کار سازمان ملل برای پناهندگان فلسطینی (آنروا) هفته گذشته یک درخواست فوری را به جامعه بین المللی برای اینکه حمایت های بیشتری از فلسطینیان به عمل آورند ارائه داد.

ابو حسنی سخنگوی این سازمان همچنین تاکید کرد که مردم نوار غزه با توجه به این بدبختی ها، ویرانی ها و بیکاری ناامید هستند.خشم زیادی در این منطقه حاکم است. از این رو انرژی منفی زیادی در غزه انباشته شده است. ما نگرانیم که این وضعیت به خشونت بیشتر بینجامد اگر اوضاع بهبود نیابد.

انتهای پیام/ک.ف
 

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار