همزمان با سالروز رحلت حضرت رسول اکرم(ص)

یادواره شهدای روستای میَم قم برگزار شد

یادواره 20 شهید روستای میَم قم با حضور مدیرکل بنیاد شهید استان و همزمان با سالروز رحلت پیامبر گرامی اسلام(ص) و شهادت امام حسن مجتبی(ع)، در مسجد جامع روستا برگزار شد.
کد خبر: ۳۶۵۲۲
تاریخ انتشار: ۰۱ دی ۱۳۹۳ - ۰۸:۱۹ - 22December 2014

یادواره شهدای روستای میَم قم برگزار شد

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس از قم، سردار سید جواد هاشمی مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قم در مراسم یادواره شهدای روستای میم که علیرغم هوای سرد و برفی، با حضور گرم و پرشور خانوادههای معظم شهدای روستا، پیشکسوتان دفاع مقدس و مسئولان برگزار شد، طی سخنانی با تسلیت مناسبتهای پایانی ماه صفر ابراز داشت: امروز در این مکان مقدس به یاد شهیدان بزرگواری گردهم آمدهایم تا منش و مسیر و هدف آنان را که همانا پشت پا زدن به تعلقات دنیوی و رهروی در مسیر ولایت بود، گرامی بداریم.

وی همچنین با استناد به آیاتی از قرآن، شهیدان را کسانی دانست که در راه خدا هجرت کردند و در پناه رحمت او ماوا و سکنی گزیدند.

حجت الاسلام خرمی از اساتید حوزه و دانشگاه و امام جمعه سابق بخش کهک نیز در این مراسم به ایراد سخن حول محور شهید و شهادت پرداخت و مسئولیت امروز دولتمردان جامعه در قبال خون شهدا را متذکر شد.

نوحه خوانی و سینه زنی در عزای رحلت پیامبر گرامی اسلام(ص) و شهادت امام حسن مجتبی(ع) و امام رضا(ع) بخش دیگری از این مراسم معنوی بود که با برگزاری نماز جماعت ظهر و عصر مزیّن شد.

لازم به ذکر است از 20 شهید بزرگوار روستای میم، جمعی از جمله شهیدان عابدی در بمباران هوایی شهر قم به شهادت رسیدهاند، تعدادی مربوط به شهدای دوران مبارزات انقلابی هستند و مابقی نیز در جبهههای هشت سال دفاع مقدس به شهادت رسیدهاند که در بین اسامی آنان، نام شهید بزرگوار امرالله قربانی، محافظ حضرت امام(ره) در جماران و فرمانده اسبق حوزه دو بسیج قم نیز دیده میشود.

عفتان مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان قم، حجت الاسلام شیرودی مسئول عقیدتی سیاسی پایگاه پدافند هوایی حضرت معصومه(س)، حسینعلی عباسی فرمانده حوزه بسیج امام حسین مجتبی(ع) بخش کهک و جمعی از بسیجیان پایگاه بسیج روستای میم از میهمانان ویژه و شرکت کنندگان در مراسم بودند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار