رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس در گفت‌وگو با دفاع پرس:

تکنولوژی در فضای مجازی مدیریت شود/ فیلترینگ هوشمند مشکل ساز نیست

عبدالرضا عزیزی با تأکید بر مدیریت به جای مقابله در فضای مجازی، گفت: با توجه به عرضه مستمر انواع فیلترشکن و اشاعه پکیج‌های آموزشی اعتیاد و مسائل جنسی ضروری است که با تکنولوژی مقابله نکنیم و مدیریت چاشنی این برخوردهای جامعه‌شناختی شود.
کد خبر: ۳۹۵۵۷
تاریخ انتشار: ۰۸ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۲:۰۹ - 28January 2015

تکنولوژی در فضای مجازی مدیریت شود/ فیلترینگ هوشمند مشکل ساز نیست

عبدالرضا عزیزی رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس در گفتوگو با خبرنگار اجتماعی " دفاع پرس "، در پاسخ به این سوال که آیا فیلترینگ هوشمند می تواند راهی مناسب برای برخورد با مطالب نامناسب در محیط مجازی باشد گفت: بسیاری این پرسش را از بنده دارند که این طرح در حالی به مرحله اجرا رسیده که هر روز شاهد عرضه مستمر انواع فیلترشکن در بازار تکنولوژی هستیم آیا کار تأثیرات مثبت دارد یا خیر؟! این در حالی است که طرح چنین پرسشی این مفهوم را تداعی میکند که برخی در این میان قصد سوء استفاده برای کسب منابع مالی را دارند.

وی تصریح کرد: در دنیای مدرن مبارزه با تکنولوژی، روش درستی نیست. به جای مبارزه باید تکنولوژی را مدیریت کرد.

عزیزی با اشاره به اینکه به طور مستمر شاهد پیشرفت هایی در فضای مجازی هستیم، خاطرنشان کرد: برخورد عالمانه و مدبرانه در مدیریت فضای مجازی، حرفهای تر و تخصصی تر از برخی دیدگاههای افراطی و سطحینگرانه است.

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در خصوص اجرای طرح فیلترینگ هوشمند، اظهار کرد: برخلاف برخی، اجرای طرح فیلتیرینگ هوشمند اشکالی ندارد. چراکه الان شاهد هستیم کودکان، نوجوانان و جوانان ما از برنامه های تلویزیون جمهوری اسلامی ایران استفاده میکنند و ما خانوادهها هیچ گونه نگرانی نداریم، زیرا اصلاً هیچگونه بدآموزی وجود ندارد.

وی تأکید کرد: در برخی از سایت های اینترنتی پکیج ها و نرم افزارهایی عرضه می شود که به دنبال آموزش اعتیاد و ترویج ناهنجاری های اجتماعی، سیاسی و فرهنگی هستند، باید از رواج و توسعه این فضاها جلوگیری شود. زیرا نفع دشمنان ما موفقیت این دشمنان سایبری است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار