بروجردی در جمع خبرنگاران:

بحران سوریه راه حل نظامی ندارد/رژیم صهیونیستی منتظر پاسخ قاطعانه نیروهای مقاومت باشد

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: قطعا بحران سوریه راه حل نظامی ندارد و تنها از راه سیاسی آن هم از طریق مذاکرات سوری‌ها با سوری‌ها است که این بحران پایان می پذیرد.
کد خبر: ۳۹۶۵۳
تاریخ انتشار: ۰۷ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۹:۱۴ - 27January 2015

بحران سوریه راه حل نظامی ندارد/رژیم صهیونیستی منتظر پاسخ قاطعانه نیروهای مقاومت باشد

به گزارش خبرنگار دفاعی و امنیتی دفاع پرس، علاءالدین بروجردی رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در حاشیه مراسم گرامیداشت سردار شهید اللهدادی که عصر امروز در مسجد امیرالمومنین(ع) شهرک شهید محلاتی برگزار شد، اظهار داشت: رژیم صهیونیستی باید منتظر پاسخ قاطعانه نیروهای مقاومت و جمهوری اسلامی باشد.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر حضور مشاوران نظامی جمهوری اسلامی در سوریه و عراق اظهار کرد: این حق طبیعی ما است و ما بنا به دعوت دولتهای سوریه و عراق و همچنین مطابق با هنجارهای بینالمللی برای حل بحران در این دو کشور حضور پیدا کردیم و اگر ایرادی وجود دارد نسبت به کسانی است که بدون اجازه در این کشورها حضور پیدا می کنند.

بروجردی همچنین در پاسخ به سوالی دیگر مبنی بر چرایی ترس رژیم صهیونیستی از مستشاران نظامی ایران در منطقه گفت: اینکه آمریکا و رژیم صهیونیستی به همراه متحدان اروپاییشان علیرغم برنامه ریزیهای گسترده نتوانستند در طول 4 سال ساختار سیاسی حاکم بر سوریه را دستخوش تغییر کنند، ناشی از حضور مشاوران نظامی ایران است، لذا این ترس آن ها امری طبیعی است.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در خصوص نشست معارضان سوری که امروز در مسکو برگزار شد بیان داشت: بنده  فکر نمی کنم بواسطه این نشست تحول مهمی اتفاق بیفتد و قطعا بحران سوریه راه حل نظامی ندارد و تنها از راه سیاسی آن هم از طریق مذاکرات سوریها با سوریها است که این بحران پایان می پذیرد.

وی در خصوص اظهارات مداخله جویانه نایب رئیس مجلس آلمان در جریان سفر به ایران گفت: هنگامی که چنین مواضعی گرفته میشود به طور طبیعی مجلس شورای اسلامی نسبت به آن موضع گیری خواهد کرد و به هیچ وجه اجازه بروز چنین اظهارنظرهای هتاکانه را نخواهد داد.  
 
بروجردی با بیان اینکه من به دوستان تاکید کردم که باید این هنجارشکنی را متوجه افرادی کرد که به این نوع اقدامات پرداختهاند، افزود: بنده به عنوان رئیس کمیسیون امنیت ملی خطاب به آقای ظریف وزیر امور خارجه کشورمان نامهای نوشتم و از وی درخواست کردم تا سفیر آلمان را احضار کرده و اعتراض جمهوری اسلامی ایران را به او ابلاغ کند. 
 
وی افزود: پیش از سفر آن هیئت آلمانی به ایران سفارت ما در برلین، یادداشت رسمی داده بود و وزارت امور خارجه کشورمان نیز این یادداشت را تائید کرده بود، اما وقتی که با وجود این همه تذکرات کار اشتباهی انجام شود، حتما باید اقدام جدی در این باره صورت گیرد و مجلس نیز این کار را خواهد کرد.  
 

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها