دریادار سیاری:

تقویت فرهنگ و دانش دریایی ضامن اقتدار کشور در دریاست

فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی گفت: تثبیت و تعمیق اقتدار دریایی کشور و توسعه آن نیازمند تقویت فرهنگ و دانش دریایی است.
کد خبر: ۳۹۷۰۰
تاریخ انتشار: ۰۸ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۲:۳۵ - 28January 2015

تقویت فرهنگ و دانش دریایی ضامن اقتدار کشور در دریاست

به گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع پرس به نقل از روابط عمومی نداجا، امیر دریادار حبیبالله سیاری فرمانده نیروی دریایی ارتش در همایش تخصصی هویت و همبستگی ملی در دانشگاه دریانوردی و علوم دریایی چابهار تصریح کرد: ناوگان تجاری، ناوگان نظامی، صنایع و زیرساختهای علوم دریایی اضلاع مهم و ضروری اقتدار دریایی هر کشوری هستند که در جمهوری اسلامی دو ضلع ناوگان تجاری و نظامی در موقعیت بسیار خوبی نسبت به کشورهای منطقه قرار دارند.

به گفته وی، در بخش زیرساختهای دریایی ضعفهای جدی وجود دارد که امیدواریم با تعامل جدی وزارت علوم و تحقیقات با نیروی دریایی و افزایش رشتههای دریا محور بسترهای لازم جذب دانشجو برای توسعه این بخش فراهم شود.

دریادار سیاری در حوزه سیاستگذاری کلان کشور با اشاره به رهنمودهای رهبر معظم انقلاب اسلامی در توسعه سواحل مکران و همچنین اهمیت راهبردی نیروی دریایی تصریح کرد: انجام دو سفر ریاست جمهوری به چابهار و جاسک در کمتر از 10 ماه نشانه درک و توجه عمیق دولت به نقش راهبردی سواحل مکران است.

فرمانده نداجا با اشاره به اهمیت نقش دریاها در جهان امروز و با بیان اینکه بیش از 90 درصد تجارت جهانی از طریق حمل و نقل دریایی انجام میشود، افزود: در ایران نیز به دلیل وجود دسترسی مناسب به آبهای آزاد و اقیانوسی هماینک بیش از 93 درصد حمل و نقل و تجارت در کشور از طریق دریا انجام میشود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار