اولین واکنش حزب‌الله به تجاوز قنیطره؛

شلیک موشک از جنوب لبنان به شمال اراضی اشغالی/هلاکت حداقل 15 نظامی رژیم صهیونیستی

رسانه‌های منطقه از حمله راکتی از خاک لبنان به یک پایگاه در مزارع اشغالی شبعا و حمله با موشک‌های ضد زره به یک گشتی اسرائیلی خبر دادند. رسانه های اسرائیلی از امکان به اسارت گرفته شدن یک نظامی صهیونیست در این حمله گزارش می‌دهند.
کد خبر: ۳۹۷۲۹
تاریخ انتشار: ۰۸ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۴:۱۷ - 28January 2015

شلیک موشک از جنوب لبنان به شمال اراضی اشغالی/هلاکت حداقل 15 نظامی رژیم صهیونیستی

به گزارش گروه بین الملل دفاع پرس به نقل از شبکه تلویزیونی المیادین، صدای چندین رشته انفجار در مرز لبنان با فلسطین اشغالی شنیده شد. بر اساس این گزارش، درپی این انفجار تعداد زیادی از نیروهای امنیتی اسرائیل به سمت محل انفجارها حرکت کردند.

شبکه 10 اسرائیل اعلام کرد که یک حادثه امنیتی در مرزهای لبنان اتفاق افتاده است و نیروهای ویژه به سمت محل اعزام شدهاند.

حجم نیروهایی که از جبل الشیخ به سمت مزارع شبعا منتقل شده اند، بیانگر وقوع یک حادثه امنیتی بزرگ است.

بر اساس این گزارش، از شهرک نشینان صهیونیست در مناطق المطله، اصبع الجلیل و شهرک نشینان نزدیک به محل وقوع این انفجار خواسته شده است که در محل سکونت خود باقی بمانند.

بر اساس گزارش رسانههای اسرائیلی، یک خودروی نظامی «هامر» با موشک ضد زره هدف قرار گرفت. ارتش اسرائیل رسما اعلام کرد که یک خودروی نظامی این رژیم با موشک ضد تانک در نزدیک مرزهای با لبنان هدف قرار گرفته است. این رسانه ها همچنین اعلام کردند که آنچه در شمال اسرائیل روی داده است یک عملیات «پیچیده» بوده است.

رسانههای اسرائیلی گزارش دادند در پی این حمله، چندین نظامی صهیونیست کشته و زخمی شدند.

بر اساس این گزارش، خبرنگار شبکه خبری المیادین از گلوله باران اطراف شهرک کفرشوبا، المجیدیه، مزرعه حلتا در جنوب لبنان توسط توپخانههای ارتش اسرائیل خبر داد.

رسانه های اسرائیلی از امکان به اسارت گرفته شدن یک نظامی صهیونیست در این حمله گزارش میدهند. هنوز این خبر رسما از سوی مقامات اسرائیلی تائید نشده است اما شبکه 10 اسرائیل گزارش داد که یک نظامی این رژیم که زخمی شده، ناپدید شده است.

ارتش رژیم صهیونیستی در پی این حادثه حزب الله را مسئول این عملیات دانست.

روز گذشته نیز در پی انتشار اخباری از شلیک دو راکت از خاک سوریه به فلسطین اشغالی، نظامیان صهیونیست 20 خمپاره به سمت اراضی اشغالی شلیک کردند.

خبرنگار المیادین به نقل از منابع این شبکه گزارش داد که در حمله  امروز علی رغم ادعای صهیونیست ها مبنی بر هدف قرار گرفتن یک خودروی نظامی،  یک کاروان از نظامیان صهیونیست هدف قرار گرفته است و بیش از 15 نظامی صهیونیست کشته و دهها تن دیگر زخمی شدند که در بین نظامیان، افسران ارتش نیز دیده می شود. النشره لبنان گزارش داد که در عملیات حزب الله لبنان در مزارع اشغالی شبعا 17 صهیونیست به هلاکت رسیدند.

رسانههای صهیونیست گزارش دادند که 6 نفر زخمی شدند و حال چهار نفر خیلی وخیم است و 5 نفر هم وضعیت نسبتا وخیمی دارند. روزنامه صهیونیستی یدیعوت گزارش داد که نیروهای حزب الله یک کمین را کار گذاشته بودند که یک خودروی نظامی اسرائیلی در آن به دام افتاد و در پی آن هدف حمله راکتی حزب الله قرار گرفت.

اسرائیل در پی این حمله اقدام به مسدود کردن راههای ارتباطی شمالی از منطقه کریات شمونه به سمت شمال و غرب کرده است. رسانه های اسرائیلی همچنین اعلام کردند که در پی اصابت موشک یک منزل واقع در شهرک های صهیونیست نشین آسیب دیده است و ارتش نیز از ساکنان خواست که به محل حادثه نزدیک نشوند.

در این عملیات، ارتش اسرائیل نیروهای ویژه و ذخیره خود را فرا خوانده است. بنی گانتس رئیس ستاد مشترک ارتش رژیم صهیونیستی نیز در حال بررسی اوضاع است. آسوشیتدپرس گزارش داد که رژیم صهیونیستی با 25 خمپاره مناطقی را در خاک لبنان هدف قرار داده است.

در این عملیات، ارتش رژیم صهیونیستی برای بررسی این حادثه جلسه اضطراری برگزار کرد.

در پی حمله اخیر رژیم صهیونیستی به قنیطره که به شهادت 6 تن از رزمندگان مقاومت انجامید، مرزهای لبنان و سوریه با فلسطین اشغالی ناامن شد.

انتهای پیام/ک.ف

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار