اجرا 1450 برنامه ویژه دهه فجر در سطح استان خراسان رضوی

رئیس ستاد دهه فجر سپاه امام رضا (ع): گلباران تمثال حضرت امام (ره) در روز 12 بهمن و رژه موتوری توسط نیروهای مسلح استان، سرودن سرود انقلاب توسط 1357 دانش¬آموز به‌صورت گروهی، اکران فیلم‌های جشنواره عمار در پایگاه¬های مقاومت استان. به مناسبت سالگرد عملیات والفجر 8 گردهمایی رزمندگان این عملیات را در روز بیستم بهمن خواهیم داشت.
کد خبر: ۳۹۷۹۶
تاریخ انتشار: ۰۹ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۵:۲۸ - 29January 2015

اجرا 1450 برنامه ویژه دهه فجر در سطح استان خراسان رضوی

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس از مشهد، در آستانه فرارسیدن دهه مبارک فجر، نشست خبری سرهنگ افراسیابی، رئیس ستاد دهه فجر سپاه امام رضا (ع) و معاون هماهنگکننده سپاه امام رضا (ع) با حضور اصحاب رسانه با موضوع ویژه ­برنامه­ های اجرایی سپاه امام رضا (ع) و رده­های تابعه در دهه فجر سال جاری برگزار شد.

وی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره امام راحل و شهدای انقلاب اسلامی گفت: با توجه به وضعیت سیاسی حاکم بر دنیا و اینکه بعضی به دنبال این هستند که چهره منفور طاغوت را زنده کنند لذا برنامه­ های دهه فجر انقلاب اسلامی امسال از اهمیت خاصی برخوردار است.

سرهنگ افراسیابی در ادامه به تشریح برنامه­ های این دهه پرداخت و افزود: در دهه فجر در شهرستان­های استان خراسان رضوی 1200 عنوان برنامه پیشبینیشده است که در سطوح مختلف سپاه اجرا می ­شود و در اقشار بسیج نیز در بسیج متخصصین در مرکز استان 250 برنامه به اجرا درخواهد آمد. عمده فعالیت این ستاد فضاسازی عمومی باهدف یادآوری آن دوران به جامعه در سطح استان توسط رده­ های بسیج انجام می ­شود.

رئیس ستاد دهه فجر سپاه امام رضا (ع) دیگر برنامه­ های این ستاد را اینگونه اعلام کرد: گلباران تمثال حضرت امام (ره) در روز 12 بهمن و رژه موتوری توسط نیروهای مسلح استان، سرودن سرود انقلاب توسط 1357 دانش­ آموز بهصورت گروهی، اکران فیلمهای جشنواره عمار در پایگاه­های مقاومت استان. به مناسبت سالگرد عملیات والفجر 8 گردهمایی رزمندگان این عملیات را در روز بیستم بهمن خواهیم داشت. برنامه­ های بصیرتی و ورزشی نیز در سطح پایگاه­ های مقاومت صورت می ­پذیرد. تقدیر از نخبگان بسیجی، ویزیت رایگان در مراکز بهداشتی روستایی، غبارروبی مزار شهدا بخصوص انقلاب اسلامی در سطح استان، افتتاح پروژه­ های عمرانی بسیج شامل پایگاههای مقاومت، سوله­ های ورزشی، سوله­ های صالحین و سوله­ های نه دی و همچنین خانه­ های بهداشت روستایی از دیگر برنامه­ های سپاه امام رضا (ع) در این دهه خواهد بود.

سرهنگ افراسیابی خاطرنشان کرد: گلنگ­زنی ساختمان بسیج اساتید در دانشگاه فردوسی، نواختن زنگ انقلاب در مدارس توسط بسیج دانشآموزی، برگزاری همایش نقش زنان در تداوم انقلاب اسلامی، اختتامیه جشنواره موسیقی در شهرستانها، برپایی نمایشگاه شهدای ترور، نورافشانی شب بیست و دوم بهمنماه همزمان با سردادن تکبیر اللهاکبر در 100 روستا و مسجد در سطح استان برنامه­ های دیگر این ستاد هست.

وی در پایان به تشریح دو برنامه ویژه دهه فجر انقلاب اسلامی استان در سال جاری پرداخت و گفت: مسابقه رالی خانوادگی در سطح شهر مشهد با شعار «فجر آفرینان عاشق محمد (ص)» باهدف گرامیداشت دهه فجر، اعتراض به هتاکان به ساحت پیامبر اکرم (ص) و میثاق با شهدا در روز 16 بهمنماه که مصادف با روز میثاق با لاله­ ها است برگزار می ­شود. این مسابقه از مجتمع فرهنگی آیه­ها آغاز می­ شود و در 5 مسیر ادامه می ­یابد و در زمان مشخصی شرکتکنندگان به بهشت رضا خواهند رسید و در مراسم عطرافشانی گلزار شهدای بهشت رضا شرکت خواهند کرد. همچنین برگزاری تور گردشگری انقلاب ویژه مسئولین فرهنگی پایگاه­ های مقاومت در روز جمعه 17 بهمن که نقطه حرکت این تور منزل پدری مقام معظم رهبری که یکی از پایگاه­های انقلاب در مشهد بوده هست و در ادامه از بیمارستان امام رضا (ع) که حادثه تاریخی 23 آذر در آن به وقوع پیوست و میدان شهدا و میدانده دی و مسجد کرامت بازدید صورت می­گیرد و در طول این بازدید از روایتگری راویان انقلاب استفاده خواهد شد و درنهایت نیز در نماز جمعه شرکت خواهند کرد.

نظر شما
پربیننده ها