حجت الاسلام حسینی در یاواره شهدای مسجد احمدیه عنوان کرد:

رزمنده‌های امروز باید طوری در نبرد فرهنگی مبارزه کنند که به اعتقاداتشان تیر نخورد

حجت الاسلام حسینی خطیب یادواره شهدای مسجد احمدیه گفت: رزمنده‌های امروز باید طوری در نبرد فرهنگی مبارزه کنند که به اعتقاداتشان تیر نخورد چون در این نوع از جنگ اگر رزمنده‌ای تیر بخورد یعنی اعتقادات او زخمی شده است.
کد خبر: ۳۹۷۹۹
تاریخ انتشار: ۰۹ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۵:۲۸ - 29January 2015

رزمنده‌های امروز باید طوری در نبرد فرهنگی مبارزه کنند که به اعتقاداتشان تیر نخورد

به گزارش خبرنگار سرویس حماسه و جهاد دفاع پرس، مراسم یادوره شهدای مسجد "احمدیه" منطقه منیریه شب گذشته(چهار شنبه شب) با حضور سردار "داود غیاثیراد" مشاور فرهنگی بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس، حجت الاسلام و المسلمین "علیرضا حسینی"، "مجتبی شاکری"عضو شورای شهر تهران، خانواده های شهدا و عموم مردم برگزار شد.

حجت الاسلام حسینی با اشاره به برکات برگزاری یادوارههای شهدا و یاد شهید که نه تنها در یادوارهها بلکه باید به صورت فردی نیز برای ما مداومت داشته باشد، گفت: ما در قبال شهدا باید دچار یک گونه حسرت شویم البته که حسرت دو وجه دارد که در مسائل مادی مخرب است اما حسرت در مسائل معنوی باید با نگاه به انسان های بزرگ باشد و نسبت به مقام آنها حسرت خورد که مصداق حسرت مسائل معنوی جایگاه شهداست که ما باید نسبت به جایگاه بالای آنها حسرت بخوریم.

وی در ادامه به ادای احترام مقام معظم رهبری به شهدای ۸ سال دفاع مقدس اشاره کرد و خاطر نشان کرد: وقتی شهید صیاد شیرازی به شهادت رسید مقام معظم رهبری خم می شود و تابوت این شهید را می بوسد این نمونه ای است از تواضع و حسرت خوردن نسبت به شهدا.

حسینی تاکید کرد: در یادواره شهدا باید به مقام شهدا حسرت بخوریم چون آنها به درجه و مقام شهود رسیده اند و قبل از مرگ به شهادت می رسند.

وی گفت: در احادیث و روایات ما جزء درباره شهدا نداریم کسانی را که پس از ورود به بهشت از خداوند درخواست ورود به زمین را داشت باشند تا هزار بار در راه خدا جهاد کنند و به شهادت برسند، چون لحظه شهادت به قدری شیرین و زیبا است که شهدا از خداوند درخواست می کنند که ما به دنیا باز گریدم و در راه شما به شهادت برسیم.

حجت الاسلام حسینی خطیب یادواره شهدای مسجد احمدیه ثمره و خاصیت دیگر برگزاری یادواره شهدا را ایجاد آمادگی دانست و تصریح کرد: خاصیت دیگر برگزاری یادواره های شهدا ایجاد آماگی در مردم است. در زیارت جامعه کبیره و زیارت آل یاسین نیز به این مسئله اشاره شده است، پس  یادواره شهدا باید برای ما ایجاد آمادگی کند.

وی یکی دیگر از برکات این محافل را یادآوری این نکته دانست که هیچ گاه جنگ به پایان نرسیده است و افزود: یادواره های شهدا به ما این درس را می دهد که هیچ گاه جنگ به پایان نرسیده است که اگر فکر کنیم امروز در شهر ما صدای توپ و تانک نیست دیگر جنگ به پایان رسیده است.

حسینی در بخش پایانی سخنانش گفت: امروز جنگ ما جنگ فرهنگی، شبیه خون فرهنگی و بلکه تهاجم فرهنگی است، تهاجم فرهنگی مهمترین جبهه ای است که ما در داخل کشور با آن مواجهه هستیم که بسیار ظریف در عقیده ما اثر خواهد گذاشت، رزمندههای امروز باید طوری در نبرد فرهنگی مبارزه کنند که به اعتقاداتشان تیر نخورند چون در این نوع از جنگ اگر رزمنده ای تیر بخورد یعنی اعتقادات او زخمی شده است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار