رئیس‌جمهور در جلسه اصلاح ساختار اداری:

سازمان و پژوهشگاه فضایی با تلاشی بیشتر از گذشته بر عمق توانایی خود بیفزاید

روحانی گفت: سازمان فضایی و پژوهشگاه فضایی با پشتیبانی جدی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، با تلاشی بیشتر از گذشته بر عمق و گستره دانش و توانایی خود بیفزایند.
کد خبر: ۳۹۸۰۳
تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۹:۳۴ - 30January 2015

سازمان و پژوهشگاه فضایی با تلاشی بیشتر از گذشته بر عمق توانایی خود بیفزاید

به گزارش گروه اخبار داخلی دفاع پرس، به نقل از پایگاه اطلاعرسانی ریاستجمهوری، حجتالاسلام حسن روحانی رئیسجمهور، اجرایی شدن سیاستهای کلی نظام اداری ابلاغی مقام معظم رهبری را ضروری دانست و با اشاره به اینکه رشدِ مبتنی بر بهرهوری در گرو ارتقای کارآیی سازمان اداری کشور است، تاکید کرد: ایران در دانش فناوری فضایی نیز همچون فناوری اطلاعات، نانو و بیو تکنولوژی باید به افقهای جدیدی دست یابد.

در جلسه اصلاح ساختار اداری که صبح پنجشنبه و در حضور رئیسجمهور تشکیل شد، گزارشی از مطالعات انجام شده در جهت اجرای برنامه عملیاتی اصلاح نظام اداری در نهاد ریاستجمهوری ارائه و پیشنهادهای سازمان مدیریت و برنامهریزی برای چابکسازی، کارآمدسازی و هماهنگی ساختارها مورد بررسی قرار گرفت.
حجتالاسلام روحانی در این جلسه با تاکید بر ضرورت اجرایی شدن سیاستهای کلی نظام اداری ابلاغی مقام معظم رهبری طبق برنامه مصوب شورای عالی اداری، اقدام هماهنگ در اصلاح تشکیلات دستگاهها با هدف خدمترسانی بهتر به مردم و صرفهجویی در هزینهها را لازم دانست و اولویت دادن به این کار در نهاد ریاستجمهوری را به عنوان الگویی برای دستگاههای اجرایی بر شمرد.

در این جلسه که گزارشی از مصوبات شورای عالی اداری در اصلاح ساختار سازمان فضایی کشور ارائه شد، روحانی بر ضرورت ارتقای فناوری فضایی در کشور تاکید کرد و تقویت نهادهای تخصصی در این حوزه را در راستای سیاستهای دولت در حمایت از اقتصاد دانشبنیان بر شمرد.

روحانی گفت: ایران در دانش فناوری فضایی نیز همچون فناوری اطلاعات، نانو و بیو تکنولوژی باید به افقهای جدیدی دست یابد و به این منظور لازم است سازمان فضایی و پژوهشگاه فضایی با پشتیبانی جدی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، با تلاشی بیشتر از گذشته بر عمق و گستره دانش و توانایی خود بیفزایند و با بهرهگیری از بهترین استعدادهای کشور، حضور علمی و تخصصی ایران را در این حوزه ارتقا بخشند.

رئیسجمهور تاکید کرد: ضروری است معاونت علمی و فناوری ریاستجمهوری و مرکز ملی فضایی کشور هماهنگی لازم را برای سیاستگذاری و پیگیری اجرای مصوبات شورای عالی فضایی فراهم آورند.

روحانی همچنین یادآور شد: برای دستیابی به رشد مبتنی بر بهرهوری باید کارآیی سازمان اداری کشور را بالا ببریم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار