به همت مرکز اسناد انقلاب اسلامی

کتاب«دستاوردهای بین المللی انقلاب اسلامی» منتشر شد

مؤسسه فرهنگی هنری و انتشارات مرکز اسناد انقلاب اسلامی در جدیدترین اثر خود کتاب «دستاوردهای بین المللی انقلاب اسلامی» تألیف سیدعلی مرتضوی امامی زواره ای را چاپ و روانه بازار نشر کرد.
کد خبر: ۴۱۳۲۷
تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۰:۰۹ - 17February 2015

کتاب«دستاوردهای بین المللی انقلاب اسلامی» منتشر شد

به گزارش سرویس فرهنگی خبرگزاری دفاع مقدس، مؤسسه فرهنگی هنری و انتشارات مرکز اسناد انقلاب اسلامی در جدیدترین اثر خود کتاب «دستاوردهای بین المللی انقلاب اسلامی» تألیف سیدعلی مرتضوی امامی زواره ای را چاپ و روانه بازار نشر کرد.

در این کتاب، به شیوهی تحلیلی دستاوردهای انقلاب اسلامی در عرصهی بینالملل بررسی شده است که در بخشهای آغازین آن دیدگاههای امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری درخصوص سیاست خارجی، مورد بررسی قرار گرفته و سپس در فصول بعدی به بیان دستاوردهای بینالمللی انقلاب در سطح منطقه و جهان و راهبردهای جمهوری اسلامی ایران در عرصهی بینالمللی پرداخت است.

در  مقدمه این کتاب چنین می خوانیم:

انقلاب یکی از پدیدههای عظیم و نادر در حیات اجتماعی بهشمار میرود؛ آن گونه که نادر بودنش سبب ضعف در شناسایی و عظیم بودنش موجب موضع گیریهای متناقض در برابر آن گردیده است. نکتهی مهم در تحلیل این پدیده، اصل تنوع و کثرت در حدود و ماهیت انقلابهاست. به بیانی دیگر، هر انقلابی را ماهیتی است که نشانهی هویت و مقاصد مطلوب آن محسوب می شود.

انقلاب اسلامی ایران به عنوان انقلابی برای خدا و معنویت و ارزشها نه تنها ریشه در اعتقادات اسلامی داشت بلکه محرک و هدف خود را در دین جستجو میکرد. اندیشهی انقلاب اسلامی به عنوان نمونهای تازه از نظام حکومتی در چشمانداز جهانی، که از سرچشمه زلال اسلام ناب نشأت گرفته بود، توانست در زمانی کوتاه مرزهای محدود جغرافیایی را درنوردد و پیام اصلی خود را که همانا مبارزه با ظلم و ستم و برپایی حکومتی عادلانه بود، به دورترین نقاط جهان برساند. از دیگر سو، انقلاب اسلامی با شکستن انحصارگرایی در عرصهی روابط بینالملل و برهم زدن معادلات جهانی و منطقهای توانست اعتماد به نفس را در مسلمانان تقویت کند و با شالودهریزی نظم بینالمللِ فارغ از سلطهی قدرتهای استکباری براساس سیاست «نه شرقی نه غربی» بارقهی امید را در دل میلیونها مسلمان و مستضعف جهان بیدار نگه دارد.

اگر بخواهیم دستاوردهای انقلاب اسلامی ایران را بررسی کنیم، بیشک در کنار دستاوردهای داخلی، دستاوردهای بینالمللی عظیمی جلوه میکند که هریک به تنهایی برای موفق دانستن انقلاب قابل استناد است.

این اثر در شمارگان 2500 نسخه و 224 صفحه و به قیمت 50.000 ریال در قطع پالتویی و در قالب «دانستنی های انقلاب برای جوانان» به همت مرکز اسناد انقلاب اسلامی روانه بازار نشر شده است.

لازم به ذکر است علاقمندان جهت تهیه این کتاب می توانند به فروشگاه این مرکز در خیابان انقلاب،خیابان ۱۲فروردین، بعد از خیابان شهدای ژاندارمری نبش مجتمع ناشران مراجعه کرده و یا با شماره تلفن های ۶۶۹۵۳۶۰۷ و ۶۶۹۶۱۵۳۶ تماس بگیرند.
 

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار