روایتی از زندگی شهید "محمدکریم نظری"

در زمین‌های کشاورزی و زیر آفتاب سوزان، مقاومت و تلاش را آموخت

10 دی سال 60 به همراه دیگر همرزمانش در لشکر 77 بجنورد با دشمن بعثی درگیر شد و درنهایت در اثر ترکش خمپاره در تنگه چزابه به شهادت رسید.
کد خبر: ۴۲۱۸۶
تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۵:۳۵ - 01March 2015

در زمین‌های کشاورزی و زیر آفتاب سوزان، مقاومت و تلاش را آموخت

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس از گرگان، دهم اسفند ماه سالروز شهادت "محمدکریم نظری" از شهدای استان گلستان است و به همین بهانه روایتی از زندگینامه پربارش را مرور میکنیم:

شهید محمدکریم نظری فرزند مرادخان و بی بی نظری در تاریخ 1339/12/17 در خانوادهای مستضعف و مذهبی در روستای قره بلاغ از توابع شهرستان علی آبادکتول (استان گلستان) به دنیا آمد. از آنجایی که شغل پدرش کشاورزی بود از همان دوران همراه پدر و کمک او بود و در زمینهای کشاورزی و زیر آفتاب سوزان، مقاومت و تلاش را آموخت. او تحصیلات ابتدائی خود را با شور و اشتیاق فراوان در دبستان دولتی قره بلاغ آغاز کرد و تا سال چهارم ابتدائی ادامه تحصیل داد. اما فقر و مشکلات مالی سبب شد ترک تحصیل کند و از آن زمان بیشتر پدر را در کارها کمک و همراهی میکرد. او بسیار خوش اخلاق و مهربان بود و همیشه در مراسمات مختلف حضور فعال داشت.

در دوران انقلاب همپای ملت ایران در تظاهرات و راهپیمایی علیه رژیم شاه شرکت داشت و از فعالان در این زمینه بود. بسیار مؤمن و مذهبی بود و همواره در نماز جماعت حضور مییافت. روزها از پی هم گذشت تا اینکه زمان رفتن او به سربازی فرا رسید. دوره آموزشی را در بیرجند سپری کرد و بعد از اتمام این دوره در لشکر 77 بجنورد در گردان 163 مشغول به خدمت شد و از این طریق به جبهههای نبرد حق علیه باطل اعزام شد و دفاع از خاک پر افتخار کشور را به عهده گرفت. تا اینکه بعد از چند ماه تلاش و مجاهدت و فداکاری در تاریخ 1360/12/10 طی نبرد با مزدوران بعثی عراق بر اثر اصابت ترکش خمپاره در جبهه تنگه چزابه به درجه رفیع شهادت نائل شد.

 پیکر این شهید بزرگوار بعد از تشییع باشکوه بر دوش امت شهید پرور در گلزار شهدای میدان تپه در روستای قره بلاغ به خاک سپرده شد ولی یاد او همواره در خاطر دوستدارانش زنده و جاودان است. روحش شاد و راهش پر رهرو باد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار