المیادین: هیئتی از انصارالله یمن عازم ایران شدند

شبکه تلویزیونی المیادین در خبری از سفر هیئتی از انصارالله یمن به ایران خبر داد.
کد خبر: ۴۲۲۵۰
تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۵:۱۸ - 01March 2015

المیادین: هیئتی از انصارالله یمن عازم ایران شدند

به گزارش گروه بین الملل دفاع پرس،  شبکه تلویزیونی المیادین گزارش داد که هیئتی از رهبران انصار الله شامل رئیس شورای سیاسی و سخنگوی این جنبش عازم ایران شدند.

سفر هیئتی از انصارالله یمن به ایران در حالی منتشر می شود که اولین هواپیمای ایرانی حامل کمکهای هلال احمر امروز در فرودگاه صنعا به زمین نشست.

این در حالی است که در پی تسلط گروه مردمی «انصارالله» بر «صنعا» و استعفای عبدربه منصور هادی از ریاستجمهوری، برخی کشورهای حاشیه خلیج فارس از جمله عربستان، امارات، کویت، قطر و بحرین سفارتخانههای خود را در صنعا پایتخت یمن به حال تعلیق درآوردند و به آتش بحران در این کشور دامن زدند. این کشورها برای مشروعیت بخشیدن به عبدربه منصور هادی سفارتخانههای خود را به عدن منتقل کردند.

از میان کشورهای این شورا تنها عمان سفارت خود را به عدن منتقل نکرده است.

در حالی که مذاکرات بین گروههای سیاسی یمنی و انصارالله به نتایج مثبتی رسیده و طرفین برای تشکیل شورای ملی به توافق رسیده بودند، اعلام شد عبدربه منصور هادی از صنعا به استان عدن فرار کرده است.

منصور هادی که از حمایت عربستان سعودی برخوردار است، بلافاصله در عدن در بیانیهای، خود را رئیسجمهور یمن نامید و اقدامات انصارالله و توافقات صورت گرفته را باطل اعلام کرد.

از سوی دیگر همسو با کشورهای شورای همکاری خلیج فارس و با هدف مشروعیت بخشیدن به رئیس جمهور فراری یمن، قرار است سفارتخانههای انگلیس و آمریکا در یمن فعالیتهای خود را در «عدن» از سرگیرند.

انتهای پیام/ک.ح

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار