بازسازی غزه رأس گفت‌وگوهای رهبران جهاد اسلامی با مصر

هیأت جهاد اسلامی در قاهره درباره مشکلات مختلف غزه از جمله بازگشایی گذرگاه‌های آن و بازسازی با مقامات مصری صحبت کردند.
کد خبر: ۴۲۲۵۲
تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۵:۲۵ - 01March 2015

بازسازی غزه رأس گفت‌وگوهای رهبران جهاد اسلامی با مصر

به گزارش گروه بینالملل دفاع پرس، یک هیأت بلندپایه از جنبش جهاد اسلامی فلسطین شنبه (دیروز) با ریاست «رمضان شلح» دبیرکل این جنبش وارد قاهره شدند و پیرامون مسائل و مشکلات مختلف غزه با مقامات مصری صحبت کردند.

بنا به گزارش وبگاه خبری «فلسطین الیوم»، «زیاد النخاله» معاون شلح درباره علت این سفر ناگهانی گفت: بر هر فلسطینی واجب است که راههای پیش رو برای گشودن یک روزنه امید به روی اهالی غزه را امتحان کند.

وی افزود: بازگشایی معابر و بازسازی غزه از مهمترین نقاط مطرح شده در دیدارها با مصریهاست و مقامات این کشور اهتمام آشکاری به پیشنهادهای جهاد اسلامی برای مسائل مذکور به ویژه مسأله گذرگاهها دارند.

النخاله تصریح کرد که با چند تن از مقامات مصری دیدار کرده است و در حال حاضر منتظر وقت مناسب برای دیدار با رهبران حماس در قاهره و درمقدمه آنها «موسی ابومرزوق» هستند تا راهحلی با التزام تمامی گروهها در مقابل مصر اتخاذ شود.

آتشبس جنگ اخیر غزه در آگوست 2014 با نظارت مصر میان طرف فلسطینی و اسرائیلی امضا و قرار شد غزه هر چه زودتر بازسازی شود و به وضیعت گذرگاههای آن نیز رسیدگی شود اما تا کنون اقدام قابل توجهی در این خصوص انجام نشده است.

انتهای پیام/ک.ف

نظر شما
پربیننده ها