دبیر اولین کنگره ملی شهدای دانشجو خبر داد:

گردآوری اطلاعات ۴۹۲۹ نفر در گنجینه اطلاعات دانشجویان شهید/ احتمال حضور رئیس جمهور در کنگره ملی شهدای دانشجو

سازمان بسیج دانشجویی تاکنون اطلاعات ۴۹۲۹ نفر را در قالب گنجینه اطلاعات شهدای دانشجو گردآوری کرده است که در روز اجلاسیه اولین کنگره ملی شهدای دانشجو به عموم شرکت کنندگان عرضه می‌شود.
کد خبر: ۴۲۴۳۳
تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۴:۵۶ - 03March 2015

گردآوری اطلاعات ۴۹۲۹ نفر در گنجینه اطلاعات دانشجویان شهید/ احتمال حضور رئیس جمهور در کنگره ملی شهدای دانشجو

به گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع پرس، دکتر محمدودود حیدری رئیس سازمان بسیج دانشجویی و دبیر اولین کنگره ملی شهدای دانشجو در نشست خبری این مراسم که صبح امروز برگزار شد با اشاره به اینکه دبیرخانه این کنگره به صورت دایمی به فعالیت خود ادامه خواهد داد، گفت: کنگره ملی شهدای دانشجو به عنوان اقدامی فرهنگی، می خواهد یاد و نام شهید و شهادت و پاسداشت ارزش های دوران دفاع مقدس را استخراج کرده و آن را با فضای علمی کشور پیوند دهد.

وی با بیان اینکه این کنگره در سه مرحله دانشگاهی، استانی و ملی برگزار می شود، افزود: تاکنون در سطح دانشگاه ها ۵۰۰ یادواره و در سطح استان ها نیز ۳۰ یادواره شهید برگزار شده است.

حیدری با اشاره به اینکه در این کنگره از شهیدان علم الهدی، پیچک، بهروز مرادی و طیب السادات زمانی به عنوان شهدای شاخص دانشجویی تجلیل خواهد شد، ادامه داد: در رابطه با تولیدات فرهنگی برای این کنگره، تاکنون ۳۲ جلد کتاب شهدای شاخص دانشجویی، مستند ۶۰ دقیقه ای شهید علم الهدی، نرم افزار اندروید فرماندهان شهدای دانشجو، نمایشنامه رادیویی «سفر سرخ»، تولید شده که البته این فعالیت ها بخشی از تولیدات فرهنگی کنگره ملی شهدای دانشجو است.

وی درباره جمع آوری اطلاعات شهدای دانشجو نیز عنوان کرد: گنیجه اطلاعات شهدای دانشجو اطلاعات ۴۹۲۹ شهید را جمع آوری کرده که از این تعداد اطلاعات ۴۵۰۰ شهید دانشجو مدون و دسته بندی شده و حدود ۵۰۰ شهید دیگر نیز در دست بررسی قرار دارد علاوه بر این اطلاعات ۱۰۰ فرمانده شهید دانشجویی نیز جمع آوری شده که اطلاعات ۱۴ نفر از آنها در قالب نرم افزار اندروید تدوین شده است.

دبیر اولین کنگره ملی شهدای دانشجو با یادآوری این مطلب که برای این کنگره جشنواره های ادبی در شش رشته برگزار شده، بیان داشت: خانواده های ۵۰۰۰ نفر از شهدای دانشجو تاکنون شناسایی شده اند که در راستای تجلیل از مقام شامخ این شهدا به منازل ۲۰۰۰ نفر از خانواده شهدای دانشجو سرکشی شده است.

حیدری با اشاره به اینکه ۱۳۰ یادواره شهدای دانشجو در شهرستان ها برگزار شده، اظهار داشت: در مکاتباتی که با دفتر رئیس جمهور به منظور حضور در این کنگره داشتیم، هنوز جواب منفی از سوی دفتر رئیس جمهور دریافت نکردیم بنابر این احتمال حضور حجت الاسلام روحانی در اجلاسیه اولین کنگره ملی شهدای دانشجو وجود دارد.

قابل ذکر است اجلاسیه اولین کنگره ملی شهدای دانشجو شنبه ۱۶ اسفند ساعت ۹ صبح در تالار علامه امینی دانشگاه تهران برگزار می شود.

انتهای پیام/        

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار