شبکه خبری «اسکای نیوز»؛

توافق گروه‌های سیاسی یمن بر اصل بازگشت «منصور هادی»

منابع رسانه‌ای از توافق گروه‌های سیاسی حاضر در روند گفت‌وگوهای ملی یمن بر اصل بازگشت رئیس‌جمهور مستعفی در چارچوب شورای ریاستی خبر دادند.
کد خبر: ۴۲۴۳۸
تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۴:۵۹ - 03March 2015

توافق گروه‌های سیاسی یمن بر اصل بازگشت «منصور هادی»

به گزارش گروه بینالملل دفاع پرس، شبکه خبری «اسکای نیوز» در خبری فوری از توافق گروههای سیاسی در گفتوگوهای ملی یمن بر اصل بازگشت «عبدربه منصور هادی» رئیسجمهور مستعفی کشور در چارچوب شورای ریاستی یا انتخاب 4 نماینده با اختیارات لازم خبر داد.

سرانجام گروههای سیاسی در یمن که در مذاکرات حل بحران این کشور حاضر هستند، برای تشکیل شورای ریاستی انتقالی پنج نفره توافق کردند.

اکثریت گروههای یمنی در 16 بهمن گذشته، با تشکیل شورای ریاستی موقت برای اداره کشور به مدت یک سال و به منظور کاستن شدت درگیریهای جاری در یمن در سایه استعفای رئیسجمهور و نخستوزیر این کشور موافقت کردند.

تشکیل شورای ریاستی در یمن، پس از آن مطرح شد که در ژانویه گذشته، هادی و «خالد البحاح» نخستوزیر یمن استفعا کردند و برخی طرفهای داخلی از جمله انصارالله آن را در راستای مقدمهچینی برای دخالت خارجی ارزیابی کردند.

اکنون نیز که رئیسجمهور مستعفی از عدن در تلاش است تا بار دیگر به قدرت بازگردد، برای بازگشت او به قدرت برای یک سال دیگر، راهکار اندیشیده شده است. اما به نظر میرسد که وی تمایلی به حل بحران یمن ندارد و تنها به منافع شخصی خود مینگرد.


انتهای پیام/ک.ف

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار