رئیس جمهور در دیدار دست اندرکاران ستاد مرکزی راهیان نور کشور مطرح کرد:

رژیم نامشروعی که حتی عمق جغرافیایی ندارد، ایران را تهدید می کند/ماجرای آخرین سفر روحانی به راهیان نور

حجت الاسلام روحانی گفت: امروز یک رژیم نامشروع، رژیمی که عمق جغرافیایی ندارد چه برسد به اینکه عمق استراتِژیک در دنیا داشته باشد و از کینه ی ایران مالامال است، میخواهد ایران اسلامی با این عظمت و رهبری شجاع را تهدید کند.
کد خبر: ۴۲۵۶۸
تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۷:۳۸ - 04March 2015

رژیم نامشروعی که حتی عمق جغرافیایی ندارد، ایران را تهدید می کند/ماجرای آخرین سفر روحانی به راهیان نور

به گزارش خبرنگار اخبار داخلی دفاع پرس، حجت الاسلام حسن روحانی رئیس جمهور، بعد از ظهر امروز (چهارشنبه) در دیدار با مسئولان و دست اندرکاران ستاد مرکزی راهیان نور کشور با اشاره به سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) گفت: این روز، روز غمبار برای جهان اسلام و برای خاندان رسالت و همچنین روز توجه بیشتر به اهل بیت عصمت و رسالت و درس آموزی از مسیر و راه به حق آنان است.

وی افزود: رزمندگان ما نسبت به حضرت فاطمه اطهر (س) خیلی مدیون هستند، رمزهای عملیات، شبهای عملیات و توسل به آن بی بی در جبهه های نبرد در قرارگاهها و سنگرها مشاهده می شد.

رئیس جمهور در ادامه با ذکر این خاطره که در عملیات هایی که من شرکت می کردم، لطف بی بی فاطمه زهرا(س) همواره بر تمامی رزمندگان عیان بود، خاطرنشان کرد: در یکی از عملیات ها 72 فروند هواپیمای عراقی توسط رزمندگان هدف قرار گرفت که به اعتراف خود عراقی ها 62 فروند آن منهدم شد و 11 خلبان نیز اسیر شدند چرا که وقتی رمز عملیات، با فاطمه زهرا (س) عجین باشد همواره با پیروزی در کار همراه خواهیم بود.

وی ادامه داد: البته همه معصومین(ع) نوری واحد هستند اما فاطمه زهرا(س) سرور معصومین و نوری ویژه است ، خداوند به همه ما توفیق دهد که پیرو مسیر این ائمه معصوم(ع) باشیم.

رئیس جمهور همچنین به حرکت عظیم امام خمینی (ره) اشاره کرد و گفت: امام خمینی(ره) اگر توانستند روبروی طاغوت ایستادگی کنند تنها به خاطر تفکر فرهنگی  بود که داشتند، ایشان شخصیت استثنایی داشتند، ایشان جاذبه خاصی در رفتار و اعمال خودشان داشتند.

روحانی با بیان اینکه  توسعه پایدار همراه با ابعاد فرهنگی حفظ می شود، گفت:  توسعه پایدار، توسعه ای است که ابعاد محیط زیستی داشته باشد، وقتی مردم باورشان شود  توسعه و فرهنگ برایشان یک ضرورت است، پیشرفت می کنند.

رئیس قوه مجریه در ادامه به وضعیت رزمندگان در زمان جنگ اشاره کرد و گفت: ما زمانی که روبروی دشمن ایستادگی می کردیم حتی یک سلاح کلاشینکف نداشتیم تا با دشمن وارد جنگ شویم، وقتی که به این سلاح دست پیدا کردیم رزمندگان ما بسیار خوشحال بودند چرا که قبل از آن مجبور بودن ژ-3 دست بگیرند ولی وقتی که کلاشینکف دست می گرفتند برای ایستادگی در برابر دشمن و دفاع از کشور بسیار خوشحال بودند که می توانند قدمی بردارند.

رئیس جمهور تصریح کرد: در هفته دوم دفاع مقدس از طرف شورای عالی دفاع و رئیس مجلس، هیئتی متشکل از ارتش و سپاه تشکیل شد تا از کلیه مراکز و زاغه های مهماتی لیست گرفته شود تا بدانیم چه امکانات دفاعی در اختیار داریم.

وی  ادامه داد: روزی که در یکی از زاغه های مهماتی، انباری مملو از خمپاره شصت پیدا کردیم ، بسیار خوشحال شدیم زیرا این سلاح در آن برهه به شدت مورد نیاز جبهه ها بود.

روحانی با اشاره به خروج مستشاران و کارشناسان نظامی غربی از کشور پس از انقلاب گفت: در آن برهه مشکلات زیادی داشتیم، هواپیماهای ترابری و جنگنده های ما ساخت آمریکا بود و برای تعمیر و نگهداری آنها با مشکل مواجه بودیم که با همکاری و تعامل رزمندگان اسلام مشکلات به مرور زمان مرتفع شد.

رئیس جمهور، فرهنگ نیروی انسانی مبتنی بر انگیزه دینی را سبب پیروزی ایران در دوران دفاع مقدس دانست و خاطرنشان کرد: پیروزی ما در جنگ تحمیلی از قلب های پاک، منور و نورانی جوانان مومن نشات گرفت.

وی با اشاره به حضور پرشور تمامی اقشار جامعه در دوران دفاع مقدس افزود: سپاه پاسداران، ارتش، بسیج مردمی و کلیه نیروهایی که به عنوان داوطلب در جبهه های جنگ حضور داشتند در راستای اقتدار کشور نقش آفرینی نمودند.

روحانی در ادامه به تبیین استراتژی دفاع از دیدگاه قرآن پرداخته و تاکید کرد: در دوران دفاع مقدس، ما آغازگر جنگ نبودیم و با توجه به ظلمی که از طرف رژیم بعثی به کشورمان اعمال شده بود مجبور به دفاع همه جانبه بودیم.

رئیس جمهور با بیان اینکه متاسفانه دنیای امروز نه دنیای اخلاق است نه دنیای عدالت و در واقع بر مبنای قدرت پی ریزی شده است، افزود: صلح، زمانی امکان پذیراست که قدرت بازدارندگی وجود داشته باشد.

روحانی گفت: قدرت صلح پایدار زمانی ایجاد می شود که قدرت بازدارندگی در تمامی سطوح نظامی نمایان شود که یک بخش آن توانمندی تسلیحاتی و قدرت سخت است و بخش دیگر آن اعتقاد و قدرت نرم است.

وی افزود: اگر کشوری به انواع تجهیزات نظامی مجهز باشد، اما روحیه جنگیدن و دفاع  را نداشته باشد قطعا در صحنه نبرد توفیقی نخواهد داشت.

رئیس جمهور در ادامه افزود: ما در جنگ، همه فراز و نشیب ها را پشت سر گذاشتیم. در آن روزی که روحیه دفاع و جنگیدن در نیروهای ما وجود داشت پیروزی و کامیابی از آن ما بود و در مقابل، در هر زمانی که از روحیه کافی برخوردار نبودیم، متعاقبا در دفاع با ضعف مواجه بودیم.

روحانی با اشاره به نقش راهیان نور در احیای فرهنگ دفاع مقدس اظهار داشت: راهیان نور باید روحیه دفاعی و جهادی را در جامعه احیا کند و با بازگو نمودن وقایع آن دوران و زنده نگه داشتن قهرمانان دفاع مقدس، فرهنگ جهادی را در میان اقشار مختف جامعه اشاعه دهد.

وی با اشاره به نقش آفرینی جامعه پزشکی در دوران دفاع مقدس ابراز داشت: در عملیات بدر که یکی از مهم ترین عملیات های دفاع مقدس محسوب می شود، مهم ترین بیمارستان ما که محل مداوای مجروحین بود، تنها 10 کیلومتر با خط مقدم فاصله داشت. یعنی حتی با خمپاره نیز مورد هدف قرار می گرفت اما پزشکان و جراحان ما با روحیه جهادی که داشتند، مجروحان را مداوا می کردند.

رئیس جمهور تصریح کرد: بسیج، نیرویی است که یا به صورت داوطلبانه یا به طور مستقیم برای دفاع در خط مقدم حضور می یابد و یا برای حمایت از رزمندگان در پشت جبهه وارد صحنه می شود، همانطور که ما در دوران دفاع مقدس شاهد نقش آفرینی بسیجیان اقشار و اصناف مختلف بودیم.

وی در ادامه به بیان راه های کسب و ایجاد روحیه جهادی در میان اقشار مختلف مردم به ویژه نسل جوان اشاره کرد و گفت: باید سعی کنیم واقعیت ها و تاریخ جنگ را به طور واقعی برای مردم بازگو کنیم.

روحانی با بیان اینکه راهیان نور متعلق به شهدا، کشور و رهبری معظم انقلاب اسلامی است، افزود: راهیان نور به هیچ حزب، جناح و گروهی سیاسی تعلق ندارد.

وی با اشاره به وصیت حضرت امام (ره) مبنی بر لزوم عدم حضور نیروهای مسلح در جناح بندی های سیاسی اظهار داشت: این موضع گیری صحیح به خاطر آن بود که اگر در دوره ای، خطری کشور را تهدید می کرد، همه اقشار مردم اعم از مسلمان و غیر مسلمان و با همه گرایش های مذهبی و سیاسی وارد صحنه شده و به مقابله با تهدید بپردازند.

وی افزود:همان طوری که در دوران دفاع مقدس مشاهده کردیم، فضای سیاسی در جبهه ها کمرنگ بود و ارتش، سپاه و بسیج و تمامی نیروهای مسلح بدون توجه به این گونه مسائل در کنار یکدیگر برای دفاع ازکشور جانفشانی می کردند.

روحانی ادامه داد: هدف از راهیان نور این است که ملت و نسل جوان ما آنچنان با فرهنگ ایثار و شهادت عجین شوند که هر گاه لازم شد، آماده جانفشانی برای دفاع از کشور باشند.

روحانی ادامه داد: امروز یک رژیم نامشروع، رژیمی که عمق جغرافیایی ندارد چه برسد به اینکه عمق استراتِژیک در دنیا داشته باشد و از کینه ی ایران مالامال است، میخواهد ایران اسلامی با این عظمت و  رهبری شجاع را تهدید کند.

رئیس جمهور تصریح کرد: ما همیشه به قدرت نیاز داریم لذا دنیا  باید از قدرت بترسد چرا که این قدرت در سایه  ایمان جوان های ما است.

وی در ادامه به یادمانهای دفاع مقدس در مناطق عملیاتی اشاره کرد و خطاب به حاضران تصریح کرد: شما این کار فرهنگی بزرگ را بر دوش دارید، یادمانهای مناطق عملیاتی کار ارزشمندی بود و من در سه نوبت در سال های مختلف به اردوهای راهیان جنوب سفر کردم که آخرین بار آن فروردین 92 بود که البته حقیقتا تحت تاثیر قرار گرفتم.

رئیس قوه مجریه بیان کرد: چه انهایی که بودند و چه آنهایی که نبودند تحت تاثیر این فضای معنوی راهیان نور قرار میگیرند، سختیهایی که رزمندگان کشیدند را درک میکنند و میبینند که چطور غواص های ما خط را میشکستند.

روحانی تاکید کرد: البته باید تلاش شود جوان ها سالم به این سفر معنوی بروند و برگردند و همه اقدامات انجام شود که واقعیت جنگ به درستی به گوش جوان ها برسد چرا که تاریخ جنگ ایران سراسر افتخار است لذا سعی کنید تاریخ جنگ را با جاذبه های آن برای جوان ها بگویید تا تحت تاثیر قرار بگیرند.

رئیس قوه مجریه در پایان اظهار داشت: من در زمان جنگ چندین بار به پادگان اسرای عراقی رفتم و با آنها صحبت کردم و می دیدم که ایرانی ها با مهربانی با اسرای عراقی برخورد میکنند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار