دبیر مجمع عالی بسیج:

صدور بیانیه و برگزاری همایش راهکار مناسبی برای درک اقتصاد مقاومتی نیست

بودجه سال 94 با 93 تغییر زیادی نداشته که این نشان می‌دهد هنوز موضوع اقتصاد مقاومتی را درک نکردیم و فقط به برگزاری همایش و صدور بیانیه اکتفا کردیم.
کد خبر: ۴۲۵۹۳
تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۱:۰۰ - 05March 2015

صدور بیانیه و برگزاری همایش راهکار مناسبی برای درک اقتصاد مقاومتی نیست

به گزارش خبرنگار اجتماعی دفاع پرس، دکتر محمد فروزنده دبیر مجمع عالی بسیج صبح امروز در همایش تبیین علمی نظام اداری جهادی که توسط سازمان بسیج کارمندان برگزار شد با بیان این که هر سالی برای موفقیت به مجموعهای هدفمند و چابک نیاز دارد گفت: حرکتی که در زمان رضاخان قلدر شروع شد و نظامی اداری کشور شکل گرفت در راستای اهداف آمریکا و انگلیس بود.

وی ادامه داد: این نظام اداری وابستگی شدیدی به سکولار داشت. زمانی که انقلاب شکل گرفت با نظام اداری سکولاری نمی توانستیم عدالت را گسترش دهیم و به مردم خدمت کنیم چون خروجی آن عدالت و بهره وری نبود به همین منظور تغییرات جزئی در برنامههای اول و دوم کشور صورت گرفت اما با این حال نتوانستیم نظام اداری مطلوب را تبین کنیم.

وی افزود: باید نظام اداری مطلوب تدوین شده براساس گفتمان مردم باشد زیرا هر نظامی که براساس گفتمان مردم تدوین نشده باشد نمی تواند اهداف نظام اداری اسلامی را پیاده و اجرا کند.

فروزنده با اشاره به این که باید در برنامه ریزی و قانون گذاری کشور به گفتمان مردم توجه شود عنوان کرد: مقام معظم رهبری با صدور فرمان اجرایی شدن اقتصاد مقاومتی به دنبال تکیه بر توانمندی های داخلی جهت بی اثر کردن تحریمها علیه کشورمان بود. موضوعی که باید در بودجه سال 94 به آن توجه میشد اما با مقایسه بودجه 94 با 93 نشان میدهد تغییر زیادی نداشتهایم و این به آن معنی است که موضوع اقتصادی مقاومتی را درک نکرده ایم و فقط به برگزاری همایش و صدور بیانیه اکتفا کردیم.

وی با اشاره به این که اقتصاد و بودجه کشور همچنان به درآمدهای نفتی وابسته است بیان داشت: ارزیابیهای ما متاسفانه همواره سیاسی بوده در حالی که نظام اداری نظام پویاست و به صورت دائم باید آن را رصد کرده و به روز کنیم.

دبیر مجمع عالی بسیج با اظهار این مطلب که بسیج میتواند در پویایی نظام اداری نقشی فعال داشته باشد گفت: اکنون که در حال نگارش برنامه ششم توسعه کشور هستیم می توان از ظرفیت بسیج برای تدوین این برنامه استفاده کرد زیرا بسیج فقط برای برگزاری اردو تشکیل نشده به همین منظور بسیج ادارات به عنوان یکی از اقشار بسیج باید پیام اسلامیت و قانون اساسی را در ادارات دنبال کرده و آن را به گفتمان قالب تبدیل کند.

وی ادامه داد: در حال حاضر آن چیزی که در دنیا الگو شده بسترهاییست که با بسیج به وجود آمده لذا این همان نگرانی آمریکا و اسرائیل غاصب است به عبارت دیگر نگرانی کشورهای استکباری از فرهنگ رو به رشد بسیج است که در حال فراگیری و الگو شدن در سایر کشورها است.

وی اظهار داشت: بنابراین در هر صحنه ای که موفق شدیم به واسطه ورود و مشارکت مردم بوده و لذا سیستم اداری کشورمان باید سبک باشد و این هم به معنای تعدیل نیرو نیست.

فروزنده در ادامه به ضرورت استفاده از فناوری های نوین در سیستم اداری کشور اشاره کرد و گفت: امروز دنیا، دنیای الکترونیک است از وقتی این بستر وجود دارد لزومی ندارد برای کار اداری افراد مواجه حضوری داشته باشند بلکه با استفاده از همین بستر الکترونیکی میتوان بسیاری از مراجعات حضوری مردم به ادارات را کاهش داد که نتیجه آن صرفه جویی در هزینهها و سرمایه های کشور است.

در ابتدای این همایش سردار سیدصادق ناوندی رییس سازمان بسیج کارمندان کشور با اشاره به این که همایش تبیین علمی نظام اداری جهادی در پنج محور پیش بینی شده بیان داشت برای برگزاری این همایش طی فراخوانی که اعلام شد تعداد 200 مقاله به دبیرخانه همایش ارسال شد که از این تعداد 40 نفر حائز رتبه شدند.

وی افزود: نفرات اول و دوم لوح افتخار و به نفرات سوم تا پنجم لوح سپاس اهدا میشود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار