با حضور رئیس مرکز راهبردی سپاه

یادواره 300 شهید و 7 مفقودالاثر منطقه خاکفرج قم برگزار شد

مراسم گرامیداشت یاد و خاطره سرداران شهید بنیادی و غلامپور و 300 شهید منطقه خاکفرج قم، با حضور رئیس مرکز راهبردی سپاه شب گذشته در مسجد حضرت ابوالفضل(ع) برگزار شد.
کد خبر: ۴۲۶۱۲
تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۱:۳۷ - 06March 2015

یادواره 300 شهید و 7 مفقودالاثر منطقه خاکفرج قم برگزار شد

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس از قم، در یادواره سرداران شهید محمد بنیادی و اکبر غلامپور و 300 شهید منطقه خاکفرج که همزمان با سالروز شهادت ام الائمه(س) و به یاد هفت شهید مفقودالاثر این منطقه برگزار شد، جمع کثیری از خانوادههای معظم شهدا، پیشکسوتان دفاع مقدس، اقشار مختلف مردم و میهمانانی چون احمد امیرآبادی نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی، رضا حافظی جانشین فرماندهی سپاه استان قم، رکن آبادی سفیر سابق جمهوری اسلامی در لبنان و محمد رضا موحد فرمانده ناحیه مقاومت امام رضا(ع) حضور داشتند.

سخنران ویژه این مراسم، سردار احمدیان رئیس مرکز راهبردی سپاه پاسداران بود. وی با اشاره به مقام و ارزش خون شهدا تاکید کرد: راه شهدا را ادامه دهید و نگذارید اثر خون شهید و فرهنگ شهادت در جامعه از بین برود.

وی با قرائت فرازهایی از زیارت عاشورا گفت: این دعا دارای درسهای آموزنده و مهم سیاسی و اجتماعی است که میتوان آن درسها را به دشمنان و دوستان آموخت.

رئیس مرکز راهبردی سپاه پاسداران یادآور شد: برائت از دشمنان و حب دوستان فقط مخصوص مسلمانان نیست و حب و بغض مخصوص تمام ادیان و دوستداران آنها در سرتاسر جهان است.

وی تاثیرگذاری فراوان خون شهدا در جامعه را یادآور شد و گفت: ما به شهدا نیاز داریم برای اعلام وفاداری خودمان و اعلام بیعت با آنان و اینکه یادمان نرود اسم و رسم شهدا به جامعه برکت می دهد.

احمدیان عنوان کرد: بر خلاف کشته شدگان جنگ در دیگر کشورهای دنیا که آنان را محروم از مواهب دنیا می دانند، شهیدان انقلاب و دفاع مقدس نه تنها به فوز و رستگاری عظیم و حیات ابدی رسیدند بلکه جامعه را نیز از برکت وجود خود بهره مند ساخته اند.

وی همچنین خاطرنشان ساخت: از برکت خون پاک شهدا، انقلاب اسلامی روی تمام انقلاب های دنیا تاثیر گذاشته است و به لطف خدای متعال،  انقلاب اسلامی در کل جهان ریشه دوانیده و پیام حضرت امام(ره) مبنی بر صدور انقلاب به تمام دنیا، به سرعت در حال تحقق است.

رونمایی از کتاب خاطرات شهید محمد بنیادی به قلم مهدی قربانی و کتاب خاطرات شهید اکبر غلامپور به قلم زهرا حسینی مهرآبادی، نوحه خوانی مالکی نژاد در عزای مصیبت جانسوز شهادت حضرت زهرا(س) و همچنین پخش کلیپی تاثیرگذار از شهدا، بخش های دیگری از این مراسم بود که به همت پایگاه 10 حوزه 16 امام سجاد(ع) ناحیه امام رضا(ع) برگزار شد.

یادآور می شود: شهید محمد بنیادی فرمانده تیپ حضرت معصومه(س) بود که در عملیات والفجر 4 سال 62 شهید شد و اکبر غلامپور نیز در سمت جانشینی گردان سیدالشهدا(ع)در سال 63- عملیات بدر- به شهادت رسید.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار