دفاع پرس گزارش می دهد/

توانایی انصار الله بر نابودی عشرت کده های آل سعود/ همراهی صهیونیست ها با عربستان در جنگ علیه یمن

انصارالله توانمندی های قابل توجهی در عرصه نظامی دارد. کوه های مران در واقع مشرف است به مناطق حجاز از جمله طائف و مکه و مدینه، انصارالله به راحتی قادر است ازکوه های مران کاخ و عشرت کده های آل سعود را ویران کند.
کد خبر: ۴۳۸۰۶
تاریخ انتشار: ۰۷ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۵ - 27March 2015

توانایی انصار الله بر نابودی عشرت کده های آل سعود/ همراهی صهیونیست ها با عربستان در جنگ علیه یمن

به گزارش خبرنگار بین الملل دفاع پرس، بامداد پنجشنبه سفیر عربستان در آمریکا از آغاز عملیات «طوفان کوبنده» برای تجاوز نظامی به حریم یمن خبر داد و اعلام کرد که این عملیات بامداد پنجشنبه ساعت 24 به وقت عربستان سعودی با دستور ملک سلمان شاه این کشور آغاز شده است.

10 کشور در این تجاوز نظامی مشارکت دارند که شامل اعضای شورای همکاری خلیج فارس (GCC) جز کشور عمان، به علاوه ترکیه، اردن، مصر، الجزائر و سودان است.



شبکه خبری العربیه اعلام کرد که اردن، مصر، پاکستان و سودان برای مشارکت در عملیات زمینی در یمن اعلام آمادگی کردهاند.

کشورهای عربی حوزه خلیج فارس از جمله امارات، بحرین، قطر و کویت با صدور بیانیهای مشترک در خصوص حملات هوایی عربستان سعودی به یمن مدعی شدند: بنا به درخواست «منصور هادی» رئیس جمهور مستعفی، تصمیم به مقابله با اقدامات تجاوزکارانه حوثیها گرفتیم.

جنگندههای عربستان سعودی چندین نقطه در شهر صنعاء پایتخت این کشور را بمباران کردند. بر اساس آمار اولیه منتشر شده در رسانههای یمنی تاکنون 65 غیرنظامی در این حملات شهید و دهها تن دیگر به شدت مجروح شدند.


انصار الله یمن بعد از فرار منصور هادی از پایتخت این کشور و گریز او به سمت جنوب اداره کشور را با همکاری مردمی در دست گرفتند.
انصار الله که عربستان سعودی را دشمن درجه یک خود می دانست تجهیز نظامی و تسلط بر پدافند هوایی این کشور را از چند ماه قبل تاکنون در اختیار قرار داده است.


«جلال الصیاد» یکی از افسران ارتش یمن در گفتوگو با پایگاه خبری «مصر العربیه» گفت که انصارالله یمن میزان زیادی از تسلیحات و تجهیزات نظامی را به «صعده» واقع در شمال کشور انتقال دادهاند و از این راه میتوانند عمق خاک عربستان سعودی را هدف قرار دهند.


وی افزود: رزمایشهای نظامی اخیر انصارالله در نزدیکی مرزهای عربستان سعودی به اندازه موشکهایی که این جنبش به صعده انتقال داده، برای عربستان تهدید به شمار نمیرود.

پیش از این نیز «اسماعیل الجائفی» رئیس ستاد مشترک تیپ 55 ارتش یمن ادعا کرده بود که انصارالله پس از پیروزی در صنعا در 21 سپتامبر 2014،به سامانه پدافند هوایی  ارتش دست یافتهاند.

برخی گزارشها نیز در دست است که طی آنها ادعا شده، انصارالله 70 درصد توانمندیهای ارتش یمن را با همکاری برخی افسران ارتش وابسته به رژیم سابق در کشور، به دست آورده است.

برگزاری رزمایش در نزدیکی مرز با عربستان از جمله نمایش آمادگی قدرت نظامی انصار الله در برابر حملات احتمالی بود.


از سوی دیگر انصار الله با پشتوانه حمایت مردمی روی کار امده و در شرایط کنونی در برابر تهاجمات هوایی عربستان و چند کشور عربی و آمریکا استقامت می کند و توان نظامی و موشکی خود را به رخ دشمنان خود کشید.

انصارالله پاسخ موشکی به عربستان را آغاز کرده است و خبرنگار شبکه خبری العالم از صنعا گزارش داد که واحد پدافند هوایی ارتش یمن توانسته است دو فروند هواپیمای متجاوز ارتش رژیم سعودی را بر فراز صنعا سرنگون کند.

آغاز سقوط رژیم های عربی

محمد البخیتی یکی دیگر از اعضای شورای سیاسی جنبش انصار الله یمن در گفتگو با شبکه خبری المیادین اعلام کرد که آغاز حمله عربستان سعودی و کشورهای عربی به یمن به معنی آغاز فروپاشی رژیم های عربی منطقه همچون رژیم سعودی است.

 

توان نظامی انصار الله برای نابودی عشرت کده های آل سعود


به گفته برخی تحلیلگران منطقه ای ، انصارالله توانمندی های قابل توجهی در عرصه نظامی دارد. کوه های مران در واقع مشرف است به مناطق حجاز از جمله طائف و مکه و مدینه، این موضوع به این معناست که انصارالله به راحتی قادر است ازکوه های مران کاخ و عشرت کده های آل سعود را ویران کند. به همین صورت می تواند تهدیدهایی را متوجه مراکز نظامی آل سعود در مکه و مدینه بکند و اساسا شرایط عادی عربستان را که قلب عربستان در مکه و مدینه می تپد را مختل بکند. بنابراین کاری که عربستان انجام داد قمار خطرناکی بود که می تواند تبعات ویرانگری برای این کشور داشته باشد.

رد پای صهیونیست ها در جنگ تحمیلی عربستان علیه یمن

مقامات صهیونیستی اعلام کردنده اند که در حمله نظامی عربستان در کنار این کشور حضور خواهند داشت.این اقدامات و موضع گیری ها نشان دهنده هراس جبهه ای با مرکزیت آمریکا و رژیم صهیونیستی و عربستان است که از تحولات یمن احساس تهدید می کنند. تسلط مردم یمن بر سرنوشت خودشان و به وجود آمدن یک نظام سیاسی مستقل در یمن می تواند تاثیرات ژئوپلتیکی گسترده ای داشته باشد. اشراف یمن بر تنگه باب المندب و بر دریای سرخ در واقع وضعیت یمن را ویژه کرده است و اگر یمن مستقل شود و از چنبره سیاست های صهیونیستی - وهابی خارج شود می تواند در جهت تضعیف موقعیت صهیونیست ها و وهابی ها نقش بسیار کلیدی ایفا کند به همین جهت این نیروها هم پوشانی پیدا کرده اند. این در حالی است که از نظر منطق سیاسی ورود رژیم صهیونیستی به این ماجرا ولو به شکل نمادین و تبلیغاتی به نفع آل سعود نیست چرا که این مساله ماهیت اقدامات علیه یمن را نیز بیشتر برملا می کند. به نظر من این یک دیوانگی بوده است که صهیونیست ها آمده اند کنار آل سعود قرار گرفتند و این موضوعی است که به ضرر آل سعود تمام میشود.

انتهای پیام/ح

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار