40 کشته حاصل اولین روز تجاوز عربستان به یمن

شمار قربانیان نخستین روز تجاوز عربستان سعودی و همپیمانان آن به یمن، 40 کشته و ‌ده‌ها زخمی اعلام شد.
کد خبر: ۴۳۸۱۵
تاریخ انتشار: ۰۷ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۰ - 27March 2015

40 کشته حاصل اولین روز تجاوز عربستان به یمن

به گزارش گروه بینالملل دفاع پرس، در نخستین روز تجاوز عربستان سعودی به خاک یمن، بیش از 40 نفر کشته و دهها نفر زخمی شدند که اغلب زن و کودک هستند.

شبکه المیادین و شبکه العالم با انتشار این گزارش اعلام کردند که جنگندههای سعودی همچنان در حال بمباران مناطق مسکونی و مواضع انقلابیون و انبارهای تسلیحات ارتش یمن در صنعا، الحجه، تعز و صعده هستند.

بر اساس این گزارش در روز نخست این تجاوز که با چراغ سبز آمریکا صورت گرفت، بیش از 40 نفر کشته شدند هرچند که آمار رسمی ارائه شده از سوی وزارت بهداشت یمن، در روز نخست 39 نفر کشته شدند.

جنگندههای چندین کشور عربی در چارچوب ائتلافی موسوم به «طوفان اراده» به رهبری عربستان سعودی از بامداد روز پنجشنبه (دیروز) به یمن حمله کردهاند تا مانع دستیابی انقلابیون این کشور به اهدافشان شوند.

هواپیماهای 5 کشور عربی عضو شورای همکاری خلیج فارس (عربستان سعودی، امارات، قطر، کویت و بحرین) به همراه مراکش، مصر، اردن و سودان در این حمله شرکت دارند. این عملیات ضد انقلابیون یمن به ویژه جنبش انصارالله و حامیان «علی عبدالله صالح» رئیسجمهور سابق یمن که صنعا پایتخت یمن و بیشتر مناطق شمالی کشور را در اختیار دارند و در حمایت از «عبد ربه منصور هادی» انجام میشود. اتحادیه عرب و پاکستان حمایت خود را از این عملیات اعلام کردهاند. اما کشورهای ایران، سوریه و عراق این اقدام را محکوم میکنند.

انتهای پیام/ک.ح

نظر شما
پربیننده ها