دفاع پرس گزارش می دهد/

تحلیل نصر الله از رفتار دوگانه شیوخ عربی درباره فلسطین و یمن/ طوفانی که علیه ملت ها و آرمان فلسطین می وزد

سید حسن نصر الله در سخنان اخیر خود به مقایسه رفتار دوگانه عربستان و کشورهای عربی در برابر فلسین و ملت یمن پرداخت...
کد خبر: ۴۳۸۳۳
تاریخ انتشار: ۰۸ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۵ - 28March 2015

تحلیل نصر الله از رفتار دوگانه شیوخ عربی درباره فلسطین و یمن/ طوفانی که علیه ملت ها و آرمان فلسطین می وزد

به گزارش خبرنگار بین الملل دفاع پرس، بیش از شش دهه از اشغال سرزمین فلسطین به دست نیروهای رژیم صهیونیستی می گذرد ملت فلسطین در طول این سال ها به طور روزمره و مستمر متحمل انواع جنایات محرومیت ها و ظلم گسترده علیه خود بودند .این سختی ها در حالی متوجه ملت فلسطین بود که حکام عربی با وجود قدرت و مکنت مالی در برابر جنایات صهیونیست ها سکوت اختیار کردند.

پس از گذشت شش دهه از سکوت حاکمان عربی در برابر جنایات اسراییل عربستان سعودی در راس کشورهای عربی به بهانه باز گرداندن رییس جمهور یمن و ثبات و امنیت به این کشور تجاوز هوایی به یمن را در دستور کار خود قرار داد.

حمله عربستان و چند کشور عربی به یمن بدون صدور مجوز شورای امنیت که به طور آشکار مورد حمایت آمریکا و رژیم صهیونیستی قرار گرفته است پیامی آشکار به تمام ملت های منطقه را در بر دارد و آن این است که هیچ گاه حاکمان عربی بر آزادی فلسطین به عنوان مهمترین آرمان جهان اسلام اراده ای نداشته اند و این مهمترین پیام برای ملت و گروه های فلسطینی است که تنها محور مقاومت اسلامی در منطقه به حل قضیه فلسطین کمک می کند.

دبیر کل حزب الله لبنان در سخنرانی اخیر خود به مقایسه رفتار دوگانه عربستان سعودی و چند کشور عربی در برابر فلسطین و یمن پرداخت .سید حسن نصر الله در سخنان خود خاطر نشان کرد با وجود ظلم و تجاوزات رژیم صهیونیستی علیه ملت فلسطین تاکنون عربستان و کشورهای عربی هیچ اقدامی علیه رژیم صهیونیستی انجام ندادند اما با مخاطره افتادن منافعشان در یمن به فکر حمله نظامی به غیر نظامیان در این کشور افتادند.

نصرالله گفت: ملت فلسطین سالهاست که فریاد کمکخواهی سر داده است. مردم لبنان در سال 1982 فریاد کمک سر داد و بعد از آن دیگر به شما (سعودیها) نیاز نداشت اما ملت فلسطین هنوز از شما کمک میخواهد. فلسطینیها از اعرابی کمک خواستند که هیچ کاری نکردند. پس چنین شجاعتی و قاطعیتی از کجا آمده است؟

دبیر کل حزبالله افزود: آنچه در حال رخ دادن است، عملیات «طوفان قاطع» عربستان و همپیمانانش است و ما شجاعت و شهامت عربی را دیدهایم، اما موضوع دردآور آنجاست که طی دورههای گذشته در فلسطین و در قبال مردم منطقه چرا این طوفان در مقابله با اسرائیل وزیدن نگرفته است؟ مردم فلسطین سالهاست که فریاد کمک سر میدهند و در لبنان نیز از سال 1982 و پس از آن بارها ندای کمک سر دادهاند، اما فلسطینیها هنوز نیز کمک میخواهند و آنها از اهل تسنن هستند و همواره رهبران عرب را دعوت کردهاند تا ساکت ننشینند، این شجاعت و قاطعیت تاکنون کجا بود؟ این موضوعی که لازم است در مورد آن تأمل کرد و درد کشید.


دبیرکل حزبالله لبنان در مورد فلسطین نیز گفت: اعراب و عربستان و دولتهای خلیج فارس مردم فلسطین را تنها گذاشتند تا این مردم در مقابل اسرائیل قرار گیرند و کشته و آواره شوند و آمریکا به دنبال راه حل سیاسی بگردد، اما این راه حل سرابی بیش نیست.

وی از کشورهای عربی سؤال کرد: در حالی که شما اموال و پولهای هنگفتی دارید، چرا باید مردم فلسطین در فقر و بدبختی زندگی کنند؟ اگر نمیخواهید سلاح بدهید، ما سلاح و سربازان شما و «طوفان قاطعتان» را نمیخواهیم و این مردم ایران هستند که به رغم تحریمها به داد فلسطینیها میرسند.

رهبر مقاومت لبنان ادامه داد: هنگامی که سعودیها در دیدار با هیأتی از حماس از آنها خواسته بودند تا رابطهشان را با ایران قطع کنند، آن ها در پاسخ گفته بودند که ایران از ما حمایت مالی، تسلیحاتی، آموزشی کرده است، اما اگر عربستان ما را حمایت کند و به ما سلاح دهد ما نیز با ایران قطع رابطه میکنیم.

سید حسن نصر الله مهمترین دلیل اقدام اخیر عربستان را در ذهنیت رژیم سعودی و متحدانش دانست، نصرالله افزود: مشکلی ریشهای وجود دارد و آن در ذهنیت رژیم عربستان و متحدانش است و آن عدم به رسمیت شناختن استقلال مردم و ملتهای منطقه است. برای همین اگر مردم زمانی سرپیچی کنند، در محور مقابل عربستان قرار میگیرند و به همین دلیل است که با موضوع (اعتراضات) مصر و تونس و لیبی اینطور برخورد کردند و اینچنین ذهنیتی به چنین نتایج و سیاستهای غلطی منتهی میشود که شکست متراکم را به بار میآورد.

انتهای پیام/ح

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار