انتشار جلد دوم خاطرات «رفیق‌دوست»

سعید علامیان از انتشار جلد دوم خاطرات محسن رفیق‌دوست و توزیع آن در بیست و هشتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران خبر داد.
کد خبر: ۴۳۸۹۴
تاریخ انتشار: ۱۱ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۹ - 31March 2015

انتشار جلد دوم خاطرات «رفیق‌دوست»

"سعید علامیان"، نویسنده، از انتشار جلد دوم خاطرات محسن رفیقدوست خبر داد و گفت: کار انجام مصاحبهها با محسن رفیقدوست برای تدوین جلد دوم کتاب از نیمه دوم خرداد ماه سال 92 شروع شد. پس از آن کار نگارش اثر آغاز شد که در نهایت این اثر در نیمه دوم سال 93 به اتمام رسید و برای چاپ به انتشارات سوره مهر سپرده شد.
 
وی ادامه داد: جلد دوم خاطرات محسن رفیق دوست از سال 68 آغاز میشود و تا سال 78 که مأموریت وی در بنیاد مستضعفان امام خمینی(ره) به پایان میرسد، ادامه دارد. رفیقدوست را شخصیتی جامع الاطراف دیدهام که از موضوعات مختلف اطلاعات گستردهای دارد و نمیشود کتاب خاطرات چنین شخصیتی به صورت من راوی و داستانگونه تنظیم شود؛ با توجه به همین امر ساختار اثر را اینگونه انتخاب کردم.
 
علامیان با اشاره به اینکه تنظیم سؤال و جواب را برای این کتاب به این دلیل انتخاب کرده که کمترین دخل و تصرف را داشته باشد، تصریح کرد: روش مصاحبه روش تاریخ شفاهی است، روش پرسش و پاسخ این مزیت را دارد که شما با ارائه خود سوال و در قالب سؤال میتوانید به خواننده اطلاعات بیشتری بدهید، سؤالها با استناد به مطبوعات مطرح شده است و حوادث و گزارشهایی است که در روزنامههای آن دوران آمده است.
 
وی گفت: من در این مصاحبه بهعنوان یک روزنامهنگار و مصاحبهگر سوالات را مطرح میکنم، نه بهعنوان یک مورخ، و اگر دیگران هم این مسیر را طی کنند و خاطرات را گردآوری کنند، مورخان میتوانند تاریخ انقلاب را از مجموع این خاطرات به دست بیاورند. رفیقدوست خاطرات دهه اول و دوم انقلاب اسلامی را بازگو کرده است، و دیگران هم باید همین کار را کنند.
 
به گفته علامیان، وی پیش از تدوین و آغاز نگارش کتاب به سراغ بسیاری از منابع به جا مانده از سالهای دهه 60 کرده است که ازجمله این موارد روزنامههای منتشر شده در آن ایام است.
 
انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار