سردار فدوی عنوان کرد

تمرینات دفاعی سپاه برای مقابله با رزم‌ناوها و ناوهای بزرگ

فرمانده نیروی دریایی سپاه گفت: سناریوهای محتمل زیادی را در مقیاس‌های گوناگون تمرینات آمادگی رزمی و دفاعی در نظر گرفتیم و الگوهای آماده‌سازی خود را بررسی کردیم.
کد خبر: ۴۵۱۱۸
تاریخ انتشار: ۳۱ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۲ - 20April 2015

تمرینات دفاعی سپاه برای مقابله با رزم‌ناوها و ناوهای بزرگ

به گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع پرس، دریادار علی فدوی فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی طی سخنانی در اجتماع مردم آبادان در مسجد امام موسی کاظم(ع) این شهر، گفت: برای دفع هر تهدید نظامی علیه حوزه امنیتی جمهوری اسلامی ایران آمادهایم.

فدوی در سخنان خود با اشاره به زیادهخواهی برخی از کشورهای منطقه و شکل دادن به بدعتی خطرناک در مناسبات منطقهای، اظهار داشت: ما بر اساس راهبردهای امنیتی و دفاعی، توانمندیهای لازم برای دفع تهدیدات گوناگون در حوزه دریایی و ژئوپلیتیکی حوزه خلیج فارس و شعاع پیرامونی آن را فراهم ساختهایم.

وی افزود: نیروی دریایی سپاه با بهرهمندی از سطح قابل اتکایی از توانمندیهای نظامی و دفاعی، تابع محض منویات ولی امر مسلمین و فرمانده کل قوا حضرت آیتالله خامنهای (مدظلهالعالی) است و بازویی قدرتمند برای نظام و انقلاب اسلامی است، و خود را سرباز و تابع سیاستها و راهبردهای کلان نظام میداند.

فدوی اظهار داشت: ظرفیت قابل اتکایی که فرزندان این ملت در نیروی دریایی سپاه فراهم کردهاند، متعلق به انقلاب اسلامی است، و هر جا که نظام اسلامی نیاز بداند، این ظرفیت با عنایت خدا به بهترین شکل ممکن فعال خواهد شد.

وی افزود: ما پیشازاین هم سناریوهای محتمل زیادی را در مقیاسهای گوناگون تمرینات آمادگی رزمی و دفاعی در نظر گرفتیم و الگوهای آمادهسازی خود را بررسی کردیم که آخرین آن تمرینات دفاعی در برابر تهدید مقیاسهای درشت و تهدیدات احتمالی از ناحیه رزمناوها و ناوهای بزرگ و همچنین سطوح مختلف تقابل در حوزههای ساحل به دریا، دریا به ساحل، هوا به دریا، سطح به هوا و همچنین زیرسطحی را تمرین کردیم که نهمین رزمایش پیامبر اعظم(ص) جلوهای از تجمیع تمرینات رزمی و دفاعی بود.

فرمانده نیروی دریایی سپاه خاطرنشان کرد: ما در طی سالهای پس از دفاع مقدس تا به امروز، حتی یک روز را نیز در بالا بردن استطاعت و تقویت قوای دفاعی خود از دست ندادهایم.

وی افزود: ما در شرایطی توانستیم هیمنه بزرگترین قدرتهای متخاصم و زیادهخواه جهانی را در هم بشکنیم که از کمترین امکانات و ابزارها برخوردار بودیم و امروز وضعیت متفاوت از گذشته است و نیروی مؤمن، متعهد و انقلابی ما، به ادوات و ابزارهای مناسب دفاعی نیز مجهز شده است و تلفیق نیروی ایمانی و اعتقادی و اداوت و ابزارهای قدرتمند دفاعی و بعضاً بومی شده، قدرت قابل اتکا و قابل اعتنایی را در سطح منطقهای و جهانی فراهم آورده است.

انتهای پیام/
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار