محسن رضایی در دیدار با جمعی از فرماندهان ارتش در دفاع مقدس:

رژیم صهیونیستی و عربستان کانون نا‌امنی در منطقه اند

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه ما پرچم‌دار صلح و امنیت در خاورمیانه هستیم، گفت: ما اقتدار را برای حفظ امنیت منطقه می‌خواهیم، ولی رژیم صهیونیستی و عربستان، طی سال گذشته کانون نا‌امنی در منطقه شده اند؛ لذا تا این حکام سر جای خود نشانده نشوند، امنیت به منطقه برنمی‌گردد.
کد خبر: ۴۵۲۱۸
تاریخ انتشار: ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۷:۴۴ - 21April 2015

رژیم صهیونیستی و عربستان کانون نا‌امنی در منطقه اند

به گزارش دفاع پرس، محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در دیدار با جمعی از فرماندهان ارشد ارتش در دفاع مقدس با تبریک فرارسیدن روز ارتش، از شهدای سرافراز ارتش جمهوری اسلامی یاد کرد و اظهار داشت: گرامی می­داریم یاد و خاطره شهید صیاد شیرازی را که همراه هم در سنگرهای مظلومانه دفاع مقدس مینشستیم و برای مشکلات جنگ و پیروزی در عملیاتها، همفکری می کردیم. یاد شهید نامجو، شهید بابایی، شهید اردستانی و شهید ستاری و دیگر سرداران شهید ارتش را گرامی می داریم و امیدوارم که مردم ما، قهرمانی های این عزیزان را فراموش نکنند. شهدای ارتش و سپاه و شما پیشکسوتان و سربازانی که نگذاشتند ملت ایران تحقیر شود و همه چیزشان را برای سربلندی ایران فدا کردند، برادرانی که سنگر به سنگر، روستا به روستا و کوه به کوه جنگیدند و این سرزمین را آزاد کردند و شکوه و عظمت ایران را بعد از دویست سال به ما برگرداندند و توانستیم روی پای خود بایستیم و خودمان را پیدا کنیم.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در پاسخ به پیشنهاد یکی از حاضران گفت: پیشنهاد خوبی است که همه کسانی که در جنگ حضور داشتند یک آرم دریافت کنند و روی لباس های خود با افتخار نصب کنند.

رضایی افزود: مناسب است این پیشنهاد مورد توجه مسئولان ذیربط قرار گیرد، رزمندگان اسلام اهل نشان و امثال نشان نیستند، اما این آرم بیانگر آن است که برای عزت و سربلندی جنگیده­اند و ان شاء الله با همین آرم به لقای خدا بروند.

فرمانده سپاه پاسداران در دوران دفاع مقدس با اشاره به اوضاع کشورهای منطقه از جمله سوریه، عراق و یمن گفت: من دهه آینده منطقه را پر آشوب و حادثه میبینم، یکی از دلایلی که از مقام معظم رهبری درخواست کردم که اجازه فرمایند تجاربم را به نسل های آینده منتقل کنم همین بود. ده سال آینده، بحرانی خواهد بود. میبینید که حکام متجاوز عربستان با رفتار جاهلی، با انواع بمب های ممنوعه به جان و مال مردم افتاده اند، اخیرا هم هواپیماهای آنها به اطراف سفارتخانه ما در صنعا راکت شلیک کرده اند. ما با هیچ کشور منطقه درگیر نشده ایم، چون جنگ طلب نیستیم. در حقیقت ما پرچم دار صلح و امنیت هستیم. دنبال صلح در خاورمیانه هستیم. ما اقتدار را برای حفظ امنیت منطقه می خواهیم ولی رژیم صهیونیستی و عربستان، طی سال گذشته کانون ناامنی در منطقه شده اند. تا این حکام سر جای خود نشانده نشوند، امنیت به منطقه بر نمیگردد.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به جایگاه ایران در منطقه تصریح کرد: ایران، اکنون در موقعیتی ایستاده است که شبیه به قله کوه است. اگر این قله حفظ شود، ما وارد تعاملات جهانی می شویم. تجربه دویست ساله ایران در دوران قاجار و پهلوی نشان می دهد که باید اقتدار پایدار داشته باشیم. همچنین دریافته ایم که با حفظ اقتدار می توانیم در عرصه دیپلماسی، قدرت چانه زنی در تعاملات را بالا ببریم. در چنین شرایطی ما یک طرف تصمیم­گیریها در منطقه خواهیم بود.

رضایی با اشاره به دانش تجربی فرماندهان جنگ به عنوان یک سرمایه عظیم برای کشور گفت: اگر این تجربه به نسلهای جدید ارتش و سپاه منتقل شود، حس میکنیم که یک امانت و بار سنگین را تحویل نسل های بعد داده ایم. تربیت فرمانده و کادر از همین راه است که در کارگاه های آموزشی، رزمایش ها و سخنرانی ها بدست می آید.

استاد دانشگاه امام حسین(ع) در پایان خاطرنشان کرد: یکی از اشکالاتی که در انتقال دانش تجربی وجود دارد، این است که بعضا افراد با تجربه، توان انتقال مباحث را در شکل نظام یافته و کلاسیک ندارند. تبدیل کردن یک یافته شخصی و درونی به یک فهم عمومی، سخت است اما راهی جز این نیست. خاطره گفتن خوب و لازم است اما باید برای تربیت فرماندهان جدید قدم های بیشتری برداشت. توان تصمیم گیری فرماندهان بالاتر از داشتن موشک و تجهیزات است. ارتش و سپاه پاسداران، فرزندان لایق و شایسته فراوانی دارند.

امیر دادبین، امیر مفید، امیر قویدل، امیر محتاج، امیر بقائی و امیر امیربیگی ازجمله شرکت کنندگان در این دیدار بودند.​

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها