دفاع پرس از آخرین تحولات سوریه گزارش می‌دهد/

عملیات گسترده ارتش سوریه در «جسر الشغور»/حمله مجدد جنگنده‌های صهیونیستی به مرزهای‌ سوریه

عملیات گسترده ارتش سوریه، حمله مجدد جنگنده‌های صهیونیستی به سوریه، افشای نقش آمریکا در حمله به القلمون، ورود 5 هزار تروریست از مرز ترکیه به سوریه و برگزاری دور بعدی مذاکرات «سوری- سوری» از جمله مهم‌ترین تحولات یک هفته گذشته سوریه است.
کد خبر: ۴۵۵۲۴
تاریخ انتشار: ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۸:۱۶ - 28April 2015

عملیات گسترده ارتش سوریه در «جسر الشغور»/حمله مجدد جنگنده‌های صهیونیستی به مرزهای‌ سوریه

به گزارش گروه بین الملل دفاع پرس، عملیات گسترده ارتش سوریه در شهر «جسر الشغور»، حمله مجدد جنگندههای صهیونیستی به سوریه، تنگ شدن حلقه محاصره دو شهر «فوعه» و «کفریا»، افشای نقش آمریکا در حمله رژیم صهیونیستی به القلمون، ورود 5 هزار تروریست از مرز ترکیه به خاک سوریه، تخریب دیوار تاریخی اطراف شهر «رقه» توسط داعش، فراخوان جنگندههای رژیم صهیونیستی به جولان اشغالی و برگزاری دور بعدی مذاکرات «سوری-سوری» در ژنو از جمله مهمترین تحولات یک هفته گذشته سوریه است.
 

** عملیات گسترده ارتش سوریه در شهر جسر الشغور: منابع خبری گزارش دادند که جنگندههای ارتش سوریه در محورهای عملیاتی حومه شهر «جسر الشغور» و دشت «الغاب» در شمال غرب سوریه در چند نوبت مواضع تکفیریها و یک کاروان بزرگ خودروهای آنها را که از خاک ترکیه وارد این منطقه شده بود، مورد هدف قراردادند. همچنین نیروهای ارتش این کشور با گذاشتن کمین در اطراف بیمارستان عمومی در ورودی جنوبی شهر «جسرالشغور» در حومه ادلب، گروهی از تروریستها را به هلاکت رساندند. در این حملات علاوه بر انهدام خودروها و تجهیزات نظامی تروریستها، دهها تن از آنان نیز به هلاکت رسیدند.

 ** ضربات تازه ارتش سوریه به جبهه النصره: به گزارش العالم، ارتش سوریه، مقر فرماندهی و اتاق عملیات«جبهه النصره» که مورد حمایت اردن و رژیم صهیونیستی است را در «ریف درعا» منهدم کرد.

**  حمله مجدد جنگندههای صهیونیستی به سوریه: پایگاه خبری مصری الیوم السابع گزارش داد که  امروز صبح جنگنده های رژیم صهیونیستی به تیپ 155 ارتش سوریه واقع در القطیفه القلمون سوریه حمله کردند. جنگندههای اسرائیلی همچنین یکشنبه شب مناطقی در جولان اشغالی و در نزدیکی مرز سوریه را هدف حمله قرار داده بودند. سخنگوی ارتش رژیمصهیونیستی با تائید این حملات، مدعی شده بود که این حمله در پاسخ به تلاش گروهی از افراد ناشناس برای بمبگذاری در این منطقه صورت گرفت.

** افشای نقش آمریکا در حمله رژیم صهیونیستی به القلمون: منابعی از معارضان سوری به روزنامه الشرق الاوسط، گفتند که حمله جنگنده های اسرائیلی به برخی از مواضع ارتش سوریه در منطقه القلمون با چراغ سبز آمریکا بوده است. این روزنامه نوشت که این چراغ سبز آمریکا به منزله تغییر معادله و احتمالا در راستای اجبار نظام سوریه برای مشارکت در ژنو 3 صورت گرفته است.

** 30 زن و کودک به دست تروریستها در ادلب کشته شدند: به گزارش  تلویزیون رسمی سوریه، گروههای مسلح در جنایتی جدید در استان ادلب سوریه بیش از 30 زن وکودک را به شهادت رساندند. در همین رابطه گروه تروریستی جبهه النصره روز شنبه حمله سنگینی را به شهر جسر الشغور در حومه  ادلب آغاز کرد و به دنبال آن درگیری سنگینی بین ارتش سوریه و تروریست ها در این منطقه شروع شده است.

** تنگ شدن حلقه محاصره دو شهر «فوعه» و «کفریا»:
محاصره دو شهر شیعه نشین فوعه و  کفریا به دست گروه تکفیری جبهه النصره وارد دومین ماه خود میشود. با محاصره این دو شهر سرنوشت 50 هزار نفر از شیعیان سوریه در معرض خطر قرار گرفته است و خطر اصلی که مردم این دو شهر با آن مواجه هستند، مساله گرسنگی و کمبود مواد غذایی است. با شروع محاصره این دو شهر، بخش عمده ذخیره مواد غذایی در خانهها از بین رفته است.


** ورود 5 هزار تروریست از مرز ترکیه به خاک سوریه: وبگاه خبری «العاجل» سوریه گزارش داد، یک منبع معارض وابسته به گروهک تروریستی «احرار الشام الإسلامیه» نیز از ادلب خبر داد که دولت ترکیه با حمایت حکام عربستان و قطر بیش از 5 هزار تروریست خارجی را از طریق مرزهای ترکیه وارد کرده است تا جنگ موسوم به «نبرد پیروزی» را در کنار گروهک تروریستی «جیش الفتح» و به سرکردگی «جبهه النصره» آغاز و جسرالشغور را اشغال کنند.

** طرح صهیونیستها در «بقاع»: شرق الاوسط: هدف قرار دادن چندین پایگاه در قلمون توسط جنگندههای اسرائیلی عواملی هستند که نشان میدهد اسرائیل پس از اینکه عملا وارد چهارمین طرح تجاوز به سوریه شد در حال تدارک یک اقدام نظامی در منطقه البقاع است؛ این طرح سبب میشود که سوریه، عراق، یمن و سایر کشورها یک عرصه راهبردی واحدی باشد.

** تخریب دیوار تاریخی اطراف شهر «رقه» توسط داعش: انهدام و تخریب اماکن و بناهای تاریخی و باستانی سوریه همچنان توسط گروه تروریستی تکفیری «داعش» دنبال میشود و این بار دیوار تاریخی اطراف شهر «رقه» بود که قربانی وحشیگری تکفیریهای داعشی شد.

** فراخوان جنگندههای رژیم صهیونیستی به جولان اشغالی: شبکه خبری «المیادین» گزارش داد که رسانههای صهیونیستی از فراخوان جنگندههای این رژیم به جولان خبر دادهاند. بر اساس این گزارش، این اتفاق پس از درگیری ارتش سوریه با افراد مسلح در نزدیکی جولان رخ داد. ماموریت این جنگندهها ممانعت از ورود جنگندههای سوری به حریم هوایی جولان اشغالی است.


** برگزاری دور بعدی مذاکرات «سوری - سوری» در ژنو:
شبکه خبری المیادین همچنین گزارش داد که دور دوم گفتگوهای سوری - سوری ماه می در ژنو برگزار خواهد شد. در همین رابطه «رمزی عزالدین» جانشین دی مستورا فرستاده ویژه سازمان ملل برای دیدار با میخائیل بوگدانوف معاون وزیر خارجه روسیه به مسکو رفته است. دور پیشین گفتگوها در مسکو و با مشارکت 30 شخصیت معارض که 12 نفر از آنها از داخل و 18 نفر دیگر از پایتخت های اروپایی و عربی آمده بودند برگزار شد.

انتهای پیام/ف
 

نظر شما
پربیننده ها