نادرطالب زاده اعلام کرد؛

تعطیلی مبازه فرهنگی ضد صهیونیستی به بهانه کمبود بودجه

می خواستیم فیلمسازان هالیوود را بترسانیم که از این به بعد جرأت نداشته باشند فیلم های دروغ علیه ایران بسازند.
کد خبر: ۵۲۳۷
تاریخ انتشار: ۰۷ آبان ۱۳۹۲ - ۱۱:۲۶ - 29October 2013

تعطیلی مبازه فرهنگی ضد صهیونیستی به بهانه کمبود بودجه

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، نادر طالبزاده دبیر جشنواره بینالمللی افقنو درباره علت تعطیلی این جشنواره از سوی مسئولان گفت:درباره تعطیلی این جشنواره هیچ توضیحی به ما داده نشد. من هنوز نفهمیدم که چرا باید جلوی آمدن فعالان سیاسی ضدصهیونیست و نخبگان به  تهران گرفته شود.

وی افزود: این جور جشنواره ها با بودجه ای کمتر از جشنوارهای چون جشنواره کودک برپا میشود و تعطیل کردن آن به بهانه نداشتن بودجه واقعا کم لطفی است. اگر جشنواره افق نو تعطیل شود دیگر اقدامی برای برگزاری هالیوودیسم نخواهم کرد.

وی تصریح کرد: اتفاقی که در این جشنواره می افتد این است که صاحب نظران مطرح دنیا در تهران حضور به هم می رسانند.  به دلیل اینکه این افراد در حوزه خود متخصص و صاحب نظر هستند همه رسانههای ایران و جهان گفته ها و نوشته های آنها را پوشش میدهند.

طالب زاده توضیح داد: جشنواره افق نو با پشتیبانی دولت سابق در سه دوره به خوبی برگزار شد، امیدوارم امسال نیز با حضور ۷۰اندیشمند و متفکر مستقل غرب به خوبی برگزار شود. برگزاری چنین جشنوارههایی ربطی به سیاست دولتها ندارد بلکه با منافع ملی و سیاستهای کلی نظام جمهوری اسلامی مرتبط است.

وی گفت: ما با همکاری دولت قبل از کمپانیهایی که با تولیداتشان ایران هراسی را رواج می دهند  شکایت کردیم. شکایت ما علیه فیلمهایی مثل "اورشلیم شمارش معکوس" و "غیر قابل تصور" بود که گروه فشار آمریکا علیه ایران ساخته و با این فیلم ها می گوید که ایران میخواهد در شهرهای مهم آمریکا بمب هستهای کار بگذارد.

طالب زاده ادامه داد: شکایت از آمریکا در مورد ساخت فیلم "آرگو" را از فرانسه آغاز کردیم و با چند وکیل آمریکایی صحبت کردیم که کار را در همان کشور آمریکا پیگیری کنند. ما با این کار می خواستیم فیلمسازان هالیوود را بترسانیم که از این به بعد جرأت نداشته باشند فیلم های دروغ علیه ایران بسازند.

نظر شما
پربیننده ها