مجتبی اسکندری:

در بین رزمندگان ما رقابت بر سر فدا کردن جان بود نه کسب سود

یکی از نویسندگان مطرح کشور گفت: مدیریت در دفاع مقدس مبتنی بر احادیث قرآن و روایت ائمه اطهار(ع) بود.
کد خبر: ۷۰۰۰
تاریخ انتشار: ۰۷ آذر ۱۳۹۲ - ۱۱:۵۵ - 28November 2013

در بین رزمندگان ما رقابت بر سر فدا کردن جان بود نه کسب سود

مجتبی اسکندری که به همراه احمد جعفری نگارش کتاب "مدیریت دفاعی بر اساس ارزش های دوران دفاع مقدس" را به انجام رسانده در گفتگوی اختصاصی با خبرگزاری دفاع مقدس با تاکید برلزوم توجه به افزایش تولید آثار دفاع مقدس اظهار داشت: در دوران دفاع مقدس بسیاری از کشورها به عراق کمک نظامی و تسلیحاتی می کردند و ما در برابر کشوری می جنگیدیم که تجهیزات نظامی اش چندین برابر ما بود.

وی افزود: تنها برتری ما نسبت به دشمن بعثی نیروهای جان برکفی بودند که در قالب سپاه و بسیج و ارتش و تحت مدیریت امام راحل به جبهه های جنگ می رفتند و کمی امکانات را با روحیه اسلامی و انقلابی خود جبران می کردند.

نویسنده کتابهای "تصمیم گیری حکیمانه" و "تصمیم گیری و سیاست گذاری حضرت امام (ره)" تصریح کرد: در دفاع مقدس مدیریت بر اساس ارزشها و مبتنی بر آن چیزی بود که از احادیث قرآن و روایت ائمه اطهار (ع) به ما رسیده است.

وی با تاکید بر لزوم توجه به نوع مدیریت دفاع مقدس افزود: در بحث مدیریت اکثر منابعی که ما داریم و در دانشگاهها استفاده می شود غربی است. مدیریت بر مبنای ارزشها در غرب هم وجود دارد اما آن چه مهم است این است که ارزشهای آنها با ارزشهایی که مد نظر ما است یک تفاوت ماهوی دارد.

اسکندری ادامه داد: شاکله مدیریت غرب بر اساس سوداگری و فردگرایی و رقابت محض پایه ریزی شده است اما آن چیزی که در دفاع مقدس ما اتفاق افتاد کاملا برعکس این بود. در بین رزمندگانی که در دفاع مقدس حضور داشتند رقابت وجود نداشت، اگر هم رقابت بود برای فدا کردن جانشان بود نه برای کسب سود بیشتر.  

وی افزود : ... رَبِّ اشْرَحْ لِی صَدْرِی، وَیَسِّرْ لِی أَمْرِی، وَاحْلُلْ عُقْدَةً مِّن لِّسَانِی، یَفْقَهُوا قَوْلِی .... آیه ای است که می توان با اسناد کردن به آن می توان نوع مواجه رزمندگان اسلام با دشمن را در هشت سال دفاع مقدس را تعریف کرد.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار