از سوی نشر دارخوین؛

"مسافران عرش" راهی بازار کتاب شد

نویسنده کتاب "مسافران عرش" گفت: همانطور که حضور در مناطق دوران دفاع مقدس، انسان را به خدا نزدیک تر و با آرمان های شهدا آشنا تر می کند بازگوکردن خاطرات جنگ و مسائل فرهنگی نیز تاثیراتی بسیار در شکل گیری طرز تفکر خواهد داشت.
کد خبر: ۷۰۸۴
تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۳۹۲ - ۰۷:۵۲ - 01December 2013

فاطمه علی پور، نویسنده کتاب های دفاع مقدس در دفاع مقدس، اظهار داشت: زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا در فضای جامعه است که نسلی را به نسل دیگر متصل می کند.

وی در ادامه با اشاره به سخنان رهبری افزود: مقام معظم رهبری نیز با تاکید بر اهمیت پرداختن به مبحث نگاشتن خاطرات شهدا می فرمایند: از همه نگارندگان حوادث جنگ و از همه کسانی که توان انجام تکلیف در این امر مهم را دارند، درخواست می کنم از ثبت و ضبط خاطرات این دوران غفلت نکنند و این گنجینه تمام نشدنی را برای آیندگان به ودیعه بگذارند.

این نویسنده دفاع مقدس با اشاره به اثر جدید خود گفت: کتاب "مسافران عرش" حاوی خاطرات و داستان های روایت شده بیش از 100 شهید استان اصفهان می باشد که عمده خاطرات و روایات ذکر شده آن از شهرستان های دهاقان، مبارکه و شهرضا  و... است.

علی پور خاطر نشان کرد: در جلد اول کتاب قریب به 50 خاطره در 76 صفحه  و در جلد دوم قریب به 54 خاطره در 76  صفحه روایت و به رشته تحریر درآمده.

وی با تاکید بر اینکه خاطرات باید به زبانی ساده و سلیس نوشته شودبیان داشت: همانطور که حضور در مناطق دوران دفاع مقدس، انسان را به خدا نزدیک تر و با آرمان های شهدا آشنا تر می کند بازگوکردن خاطرات جنگ و مسائل فرهنگی نیز تاثیراتی بسیار در شکل گیری طرز تفکر خواهد داشت.

این نویسنده دفاع مقدس با اشاره به سخن مقام معظم  رهبری مبنی بر اینکه خاطره های شهداء را باید در مقابل طوفان تبلیغات دشمن زنده نگه داشت، تاکید کرد: در دوران دفاع مقدس که عرصه جهاد با دشمن بیرونی بود همه نیروهای نظامی و مردمی کشور حضوری فعال داشتند،اما حال وظیفه نسل سوم و چهارم انقلاب است که خاطرات و روایات رااز نسلی به نسل دیگر منتقل کنند.

  وی با توجه به اینکه مخاطبین انتخاب شده این کتاب بیشتر نوجوانان و جوانان هستند، اظهار داشت: تا هر اندازه که برای جوانان سرمایه گذاری کنیم، با ارزش است و در این راستا نکات بسیار روانشناسی شده در ترکیب رنگ و صفحه آرایی و نوع نگارش متناسب با ذوق این قشر بکارگفته شده است.

این نویسنده دفاع مقدس با تاکید بر اینکه این کتاب حاصل یک کار دو نفری است، افزود: کتاب مسافران عرش در  دو هزار نسخه از سوی نشر دارخوین چاپ گردیده.
 

نظر شما
پربیننده ها