محمد دانشور به دفاع مقدس خبر داد

برگزاری اولین جشنواره ملی شهدای گمنام "وصال یار"

دبیر اجرایی اولین جشنواره ملی"وصال یار" گفت: اولین جشنواره ملی "وصال یار" با همکاری بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع‌مقدس از ۳۰ بهمن‌ماه آغاز می‌شود.
کد خبر: ۹۶۰۰
تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۹۲ - ۱۴:۰۹ - 16January 2014

برگزاری اولین جشنواره ملی شهدای گمنام

محمد دانشور دبیر اجرایی اولین جشنواره ملی تکریم و بزرگداشت شهدای گمنام دوران ۸ سال دفاع مقدس با عنوان "وصال یار" در گفت و گو با خبرگزاری دفاع مقدس، با اشاره به اهمیت و جایگاه ویژه پاسداشت یاد و خاطره شهدای گمنام در سراسر کشور اظهار داشت: به دلیل ایجاد روح معنویت با ورود شهدای گمنام به هر منطقه از ایران اسلامی، لزوم تکریم و بزرگداشت یاد و خاطره شهدای گمنام روز به روز اهمیت بیشتری پیدا میکند.

دانشور خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب بارها بر توجه و تکریم از شهدای ۸ سال دفاعمقدس تاکید داشتند که این تکلیف ایجاب میکند در این راه تلاش بیشتری داشته باشیم.

دبیر اجرایی اولین جشنواره ملی "وصال یار" زوایای مختلف این برنامه را تبیین کرد و اظهار داشت: اولین جشنواره ملی بزرگداشت شهدای گمنام "وصال یار" به همت مجموعهٔ فعالین فرهنگی (طلبه و دانشجو) سراسر کشور با همکاری بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاعمقدس با هدف ترویج روح فرهنگ و ایثار در سراسر کشور برگزار میشود.

وی در ادامه بیان کرد: جشنواره ملی "وصال یار" در ۵ موضوع وبلاگ نویسی با محوریت (خاطره نویسی، داستان نویسی، دلنوشته از شهدای گمنام)، عکاسی (تلفن همراه و دوربینهای عکاسی)، طرحهای گرافیکی، نماهنگ، کلیپ و مقاله نویسی (مبانی زیارت حرمین شهداء، سنت حسنه ازدواج در قبور شهدا گمنام) در موضوعاتی در باب مقبره شهدای گمنام، تشییع و تدفین پیکرهای شهدای گمنام در سرتاسر ایران اسلامی در جشنواره مورد داوری قرار خواهد گرفت.

دانشور با اعلام خبر آغاز زمان برگزاری این جشنواره اذعان داشت: زمان جشنواره از ۳۰ دی ماه سال ۱۳۹۲ همزمان با سالروز تجلیل از اسراء و مفقودین تا ۱۵ فروردین ۱۳۹۳ همزمان با سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) ادامه دارد.

دبیر اجرایی اولین جشنواره ملی "وصال یار" در تشریح اهداف مختلف این جشنواره بیان کرد: هدف جشنواره دسترسی به مجموعه کاملی از آثار یادمانهای قبور شهدا در دانشگاهها، مراکز فرهنگی، تفریحی، آموزشی و... است که در سراسر کشور وجود دارد.

وی گردآوری همه آثار به دست آمده از شهدای گمنام را گنجینهای از دفاع مقدس دانست و تصریح کرد: انشالله که بتوانیم با گردآوری خاطرات، دست نوشتهها و... با موضوع شهدای گمنام نسلهای بعدی را از این گنجینه بهرمند سازیم.

دانشور تدوین مجموعههایی با عنوان "وصال یار" از آثار برگزیده به این جشنواره را یکی دیگر از برنامههای این جشنواره عنوان کرد و گفت: این نرم افزار حاوی مجموعه تصاویری از یادمانهای شهدای گمنام است.

دبیر اجرایی اولین جشنواره ملی "وصال یار" افزود: به دلیل عدم کار منسجم و جدی در حوزه شهدای گمنام در حوزههای مختلف مانند کتاب، کلیپ، نماهنگ و... قصد داریم یک مجموعه نفیس و کامل از مقالات و خاطرات برگزیده را در قالب یک کتاب جمع آوری و به چاپ برسانیم.

این فعال فرهنگی در ادامه به اهمیت نقش آفرینی ترویج آثار در فضای مجازی پرداخت و اذعان داشت: مهمترین هدفی که در بخش وبلاگ نویسی دنبال خواهیم کرد سامان دهی ۱۰۰۰ وبلاگ ارزشی و برقراری ارتباط مستمر با نویسندگان این وبلاگها است.

وی گفت: بچههای وبلاگ نویس به دلیل برخورداری از استعدادهای منحصر بفرد در بخش خاطره نویسی باید سامان دهی و استعدادیابی شوند به گونهای که این ارتباطها برای همیشه ماندگار شود.

دانشور با اعلام این خبر که در دورههای آینده این جشنواره از برگزیدگان آن در بخشهای استانی و... استفاده خواهیم کرد، اظهار داشت: برگزیدگان دور اول جشنواره به عنوان مدیران و دست اندرکاران دورههای بعدی جشنواره مورد بهره برداری و استفاده قرار خواهند گرفت، به طوری که منتخبین و نخبگان در هر حوزه متناسب با تواناییهای که دارند از ظرفیت آنها استفاده خواهد شد.

دبیر اجرایی اولین جشنواره ملی "وصال یار" گفت: ساماندهی وبلاگ نویسان باعث ایجاد زنجیره تبلیغاتی و رسانهای در حوزه ترویج فرهنگ جهاد و شهادت خواهد شد که ما میخواهیم کار این بچهها معرفی و دیده شود.

این فعال فرهنگی در پایان ضمن امیدواری از برگزاری باشکوه اولین جشنواره ملی "وصال یار" تصریح کرد: مراسم اختتامیه این جشنواره در تهران برگزار خواهد شد که امید است همه مسئولین فرهنگی به این جشنواره کمک کنند تا بتوانیم حقی را که از بابت شهدا بر گردن ما گذاشته شده است ادا کنیم.

علاقمندان برای اطلاع از جزئیات جشنواره ملی "وصال یار" میتوانند به سایت رسمی جشنواره به نشانی www. vesaal. ir مراجعه کنند.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار