جنگ عرصه ای نبود که اغیار وارد شوند/ عزیز جعفری ها در کشور تکثیر شدنی هستند

ستارگان آسمان حماسه و ایثارهرکدام فصلی مشترک و متفاوت از دیگری دارند. هر کسی باید دفتر خاطرات خودش را باز کند و آنقدر تکرار کند تا نامردها واقعیتی را به علت نداشتن تواتر تکذیب نکنند.
کد خبر: ۱۰۰۲
تاریخ انتشار: ۱۸ تير ۱۳۹۲ - ۱۳:۲۰ - 09July 2013

جنگ عرصه ای نبود که اغیار  وارد شوند/ عزیز جعفری ها در کشور تکثیر شدنی هستند

 

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، محمدحسین صفار هرندی مشاور فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در مراسم رونمایی از کتاب کالک های خاکی که به همت حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی برگزار شد، اظهار داشت: جایز نیست غفلتی را که درباره تاریخ انقلاب کردیم در زمینه تاریخ دفاع مقدس تکرار کنیم.

صفار هرندی افزود: روزی چشم باز کردیم ومتوجه شدیم که توصیف کار بزرگ ملت در به زیر کشیدن طاغوت و استقرار حکومت اسلامی را باید از زبان اغیار بخوانیم و بشنویم و مجموعه ای از کتاب های ما توسط ضد انقلاب نوشته می شود. درباره جنگ چنین نشد و شاید علتش این بود که وقتی شیپور جنگ به صدا در می آید و مرد از نامرد شناخته می شود، جنگ عرصه ای نبود که اغیار بتوانند وارد شوند.

مشاورفرمانده سپاه ادامه داد: کتابهایی مانند همپای صاعقه، نبرد متقابل و مهتاب خین ونظیر آن به عنوان طراز روایت از جنگی است که ابعاد نا شناخته اش بیشتر از آن چیزی است که تا کنون انعکاس پیدا کرده است.

وی با اشاره به کتاب کالک های خاکی، تاکید کرد: با خواندن این کتاب احساس کردم جنس روایت گری ما نسبت به گذشته خردمندانه تر شده است و روایت صمیمانه عزیزی که نامش بین ما عزیز است، متاثر از خاستگاه جغرافیایی صمیمی او، یزد بی تکلف است. وصف نامزدی ایشان را که خواندم احساس کردم جسارت های ما نسبت به گذشته  در این زمینه بیشتر شده است.

وی با اشاره به خاطرات ناگفته سرلشکر عزیز جعفری ادامه داد: جالب ترین بخش کتاب جایی است که فرمانده امروز سپاه  پشت در سپاه معطل می ماند که پاسدار شود،  بارها او را رد می کنند و آخر در سیستم اداری سپاه جذب نمی شود، تا اینکه  خود را به نقطه بحران می رساند و در این بحبوحه عزیز کشف می شود.

مشاور فرمانده سپاه تصریح کرد: روح نا آرام او وقتی صدای شیپور جنگ  را می شنود و اشغال سرزمینش را می بیند، پشت در کار گزینی معطل نمی ماند و خطاب به فرمانده عملیات جنوب برای دور زدن روابط رسمی و متوسل شدن به حرکت غیر رسمی با سربرگ انجمن اسلامی دانشگاه، نامه می نویسد.

وی با اشاره به جایگاه بین المللی فرمانده سپاه، افزود: عزیزی که از یک خانواده معمولی است، امروز به جایگاهی می رسد که گردن کشان عالم برای سر او قیمت تعیین می کنند و کسی است که معادلات ابر قدرتها را به هم می ریزد. این قصه نیست، واقعیتی است که به تعداد سردار عزیز جعفری ها در کشور تکثیر شدنی است.

صفار هرندی تصریح کرد: ستارگان آسمان حماسه و ایثارهرکدام فصلی مشترک و متفاوت از دیگری دارند. هر کسی باید دفتر خاطرات خودش را باز کند و آنقدر تکرار کند تا نامردها واقعیتی را به علت نداشتن تواتر تکذیب نکنند.

وی ضمن بیان خاطره ای از شهید باقری ادامه داد: ایشان خبرنگار روزنامه جمهوری اسلامی بود که به قصد روایتگری و خون نگاری به جبهه می رود، اما احساس می کند این عرصه به نمایش گذاشتن، جنس دیگری از هنرمندی است و باقری خبرنگار عادی به نابغه طراحی عملیاتهای بزرگ دوران دفاع مقدس تبدیل می شود و همه این اتفاق ها در مدت یک سال می افتد. این فوق تصور استراتژیست هایی است که برایشان باور کردنی نیست و می گویند دروغ است. رگه هایی از هنرمندی باقری در عزیز(جعفری) هم بوده است که در این کتاب می توان دید.

وی در پایان سخنان خود در مراسم رو نمایی از کتاب کالک های خاکی گفت: هر چه بیشتر از امام، شهدا، رزمندگان و ایثارگران بگوییم این چشمه جوشان تر می شود. مانند تیغی که هر چه بیشتر کار کند جلای بیشتری پیدا می کند.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار