ایران بیانیه اتحادیه عرب درباره جزایر ایرانی را محکوم کرد

سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان بیانیه پایانی اجلاس وزرای خارجه اتحادیه عرب پیرامون جزایر ایرانی را مردود و مفاد آن را ناشی از اغراض سیاسی و عدم درک واقعیت‌های تاریخی دانست.
کد خبر: ۱۰۰۳۲۴
تاریخ انتشار: ۲۱ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۳ - 11September 2016

ایران بیانیه اتحادیه عرب درباره جزایر ایرانی را محکوم کرد

به گزارش گروه اخبار داخلی دفاع پرس، بهرام قاسمی سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان بیانیه پایانی یکصد و چهل و ششمین اجلاس وزرای خارجه اتحادیه عرب در قاهره پیرامون جزایر ایرانی ابوموسی، تنب بزرگ و تنب کوچک را مردود و مفاد آن را ناشی از اغراض سیاسی و عدم درک واقعیتهای تاریخی دانست.

بهرام قاسمی اظهارکرد: این بیانیه مصداق بارز دخالت در امور داخلی جمهوری اسلامی ایران است و ما ضمن تأکید بر اقدامات قانونی و مشروع در قلمرو سرزمینی خود، طرح اینگونه ادعاها در خصوص جزایر ایرانی را شدیداً محکوم کرده و مفاد آن را کاملاً رد میکنیم.

وی افزود: اینگونه موضعگیریهای نسنجیده باعث بروز شکافهای هرچه بیشتر در بین کشورهای منطقه و تأخیر در همکاریهای هدفمند منطقهای خواهد شد و تأثیر دیگری نداشته و نخواهد داشت.

قاسمی تأکید کرد: سیاست اصولی جمهوری اسلامی ایران در قبال کشورهای حوزه خلیج فارس، رعایت حسن همجواری، احترام متقابل و عدم مداخله در امور داخلی دیگران و توجه به واقعیتهای تاریخی و حقوقی و شرایط حساس کنونی منطقه است.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار