با تشکیل 13 کمیته؛

جلسه گرامیداشت هفته دفاع مقدس در شهرستان نور برگزار شد

بعدازظهر امروز جلسه ستاد گرامیداشت هفته دفاع مقدس در فرمانداری نور برگزار شد.
کد خبر: ۱۰۰۳۹۹
تاریخ انتشار: ۲۱ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۳:۲۲ - 11September 2016

جلسه گرامیداشت هفته دفاع مقدس در شهرستان نور برگزار شد

به گزارش دفاع پرس  از مازندران،بعدازظهر امروز جلسه ستاد گرامیداشت هفته دفاع مقدس در فرمانداری نور برگزار شد.

هادی خنجری فرماندار شهرستان نور اظهار کرد: در مقطع حساسی از تاریخ بسر میبریم و همه دنیا به ایران و اتفاقات درون و پیرامون آن چشم دوختهاند.

وی افزود: هفته دفاع مقدس، فرصت بیان اقتدار ایران اسلامی است و باید اقتدار نظام جمهوری اسلامی در عرصههای مختلف علمی، اقتصادی، سیاسی به دنیا نشان داده شود.

فرماندار شهرستان نور بیان کرد: نمایش قدرت نظام سبب دلگرمی دوستداران نظام و کشورهای اسلامی و مردم آزادیخواه و بالعکس سبب هراس و عقبنشینی و ناکامی دشمنان اسلام و ایران میشود.

این مسئول، با اشاره به اینکه دفاع مقدس نماد پایداری ایران اسلامی است، تصریح کرد: اینکه یک کشور با چند کشور قدرتمند دنیا پای میز مذاکره بنشیند، صرفنظر محتوی و نتیجه مذاکرات، نشان از اقتدار نظام دارد و این اقتدار به واسطه شهدا و مقاومت ملت در دفاع مقدس به دست آمد.

خنجری گفت: دشمنان ایران اسلامی و همپیمانانشان به این نتیجه رسیدند که نمیتوان به واسطه زورگویی بر ملت ایران غلبه کنند و در نتیجه تن به مذاکره دادند و به قدرت ایران اعتراف کردند.

وی با تأکید بر اینکه فضای شهرستان باید فضای دفاع مقدسی شود، اظهار کرد: هفته دفاع مقدس باید برای عموم مردم نمایان و با سالهای گذشته متفاوت باشد.

فرماندار شهرستان نور با بیان اینکه محور تبلیغات کاندیداهای ریاست جمهوری آمریکا، ایران و شعار علیه جمهوری اسلامی است، تصریح کرد: این امر نشان از اهمیت و موقعیت ایران اسلامی در جهان و امور سیاسی کشورها دارد.

این مسئول با تأکید بر اینکه با دفاع مقدس نباید، شاهنامهای برخورد کرد، خاطرنشان کرد: بعضی از واقعیتهای دفاع مقدس و جنگ هشت ساله، مغفول مانده است و باید برای عموم جامعه به ویژه نسل جوان و آیندگان تبیین شود.

خنجری اظهار کرد: دفاع مقدس محدود به غم، درد، رنج و سختی و اندوه نمیشود و باید همه ابعاد و زوایای دوران دفاع مقدس، نشاط جبهه، شادی و طنز رزمندگان، عرفان شهدا و ... گفته شود.

وی در پایان، گفت: ما کشور علوی هستیم و نقطه اتکای ما ولایت مطلقه فقیه، میراث ماندگار امام (ره) است.

حسین محمودی فرمانده بسیج ناحیه مقاومت سپاه ناحیه نوراظهار کرد:  برنامههای هفته دفاع مقدس باید با اهداف و چشمانداز دستگاهها در عرصه ترویج فرهنگ دفاع مقدس هماهنگ باشد.

وی افزود: ناحیه مقاومت سپاه و حوزهها و پایگاههای تابعه شهرستان برنامههای متنوع فرهنگی و ورزشی زیادی را به مناسبت هفته دفاع مقدس اجرا میکنند که در این بین چندین برنامه شاخص هم وجود دارد که از جمله آن برنامه محوری با یاد شهدای منا است و همچنین حرکت نمادین اعزام به جبهه به یاد روزهای دفاع مقدس و اعزامها و نیز حضور فرماندههان و رزمندگان دوران دفاع مقدس در مدارس و سخنرانی با هدف تبیین چرایی دفاع مقدس است.

فرمانده سپاه ناحیه نور، تصریح کرد: حضور مدیران و مسؤولان شهرستان با لباس بسیجی در محل کار و سخنرانی یادگاران دفاع مقدس در سه نماز جمعه شهرستان از دیگر برنامههای ستاد هفته دفاع مقدس شهرستان نور است.

این مسئول گفت: برای سازماندهی و کیفی کردن برنامهها 13 کمیته تخصصی ستاد گرامیداشت هفته دفاع مقدس در شهرستان تشکیل شد که نخستین کمیته، کمیته روحانیت با ریاست اداره تبلیغات و زیر مجموعه برخی دستگاهها است.

محمودی افزود: کمیته سپاه و بسیج با مسؤولیت ناحیه مقاومت بسیج شهرستان، کمیته دانشآموزی با مسؤولیت آموزش و پرورش و بسیج دانشآموزی، کمیته اطلاعرسانی با مسؤولیت روابط عمومی فرمانداری، صدا و سیما و اصحاب رسانه شهرستان از دیگر کمیتههای ستاد هستند.

وی از دیگر کمیتههای ستاد گرامیداشت هفته دفاع مقدس را کمیته کودک و نوجوان با مسؤولیت کانون پرورش فکری، کمیته ورزش و جوانان با مسؤولیت اداره ورزش و جوانان و تربیتبدنی دستگاهها، کمیته نظارت با مسؤولیت ارزیابی و رسیدگی به شکایات فرمانداری، کمیته بانوان با مسؤولیت امور بانوان فرمانداری، کمیته پیشکسوتان با مسؤولیت کانون حفظ آثار، کمیته نیروهای مسلح با مسؤولیت نیروی انتظامی، کمیته ایثارگران با مسؤولیت بنیاد شهید و کمیته فرهنگی و تبلیغات با مسؤولیت اداره ارشاد عنوان کرد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها