با حضور مقامات ایرانی و عراقی؛

ضریح امامزاده ابراهیم مجاب در اراک رونمایی شد

ضریح امامزاده ابراهیم مجاب که به دست هنرمندان ایرانی در اراک ساخته شده طی مراسمی با حضور مقامات ایرانی و عراقی رونمایی و برای انتقال و نصب در حرم مطهر امام حسین(ع) مهیا شد.
کد خبر: ۱۰۰۹۳
تاریخ انتشار: ۰۴ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۰:۳۹ - 24January 2014

ضریح امامزاده ابراهیم مجاب در اراک رونمایی شد

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، مراسم رونمایی ازضریح امامزاده ابراهیم مجاب  با حضور مسئولان ایران و عراق در مصلی بیت المقدس شهر اراک برگزار شد که پس از سخنرانی مسئولان ایران و نماینده تولیت حرم امام حسین(ع) از ضریح امامزاده ابراهیم مجاب پرده برداری و این ضریح مقدس گلباران شد.

حسن پلارک رییس ستاد بازسازی عتبات عالیات کشور در این مراسم طی سخنانی ارادت ملت ایران اسلامی به ویژه استان مرکزی در کمک به به بازسازی و توسعه اعتاب مقدس را ستود.

پلارک مشارکت ستاد در مرمت و نوسازی این اعتاب مقدس را به سه مرحله تقسیم کرد و افزود: بعد از دیکتاتوری حکومت بعثی عراق قریب به ده سال است که ملت ایران به طور مداوم در بازسازی این اماکن مقدس گام نهادند.

وی تاکیدات، تاییدات و حمایتهای بی دریغ رهبر معظم انقلاب اسلامی و نیز حضرت آیت الله العظمی سیستانی و آیت الله شهرستانی را مشوقی برای حرکت عظیم شیعیان ایران برای کمک به مرمت و توسعه حرمهای عتبات عالیات در عراق دانست و افزود: درمرحله ی اول بازسازی، ستاد به تعمیر قبور ائمه معصوم علیهم السلام که به دست مزدوران بعثی تخریب شده بودند همت گمارد. 

رییس ستاد بازسازی عتبات عالیات در ادامه فعالیت ها و اقدامات میانی و تامین نیازهای فوری از جمله ساخت مجتمع های بیمارستانی، خدماتی و رفاهی را مرحله دوم اقدامات ستاد بازسازی اعلام کرد و گفت: مرحله ی سوم ، توسعه حرمها در 4 شهر مقدس عراق است.

پلارک ادامه داد: مهمترین بخش طرح توسعه حرم علوی به نام صحن حضرت زهرا (س) به متراژ 220,000 مترمربع زیربنا و با معماری زیبای ایرانی و اسلامی در حال احداث است.

وی سرعت بالای پیشرفت و نیز تامین اعتبار این پروژه را معجزه آسا توصیف کرد و گفت: این پروژه که برخی اجرای آن را قریب به ده سال می دانستند در مدت 4 سال اجرا خواهد شد.

رییس ستاد بازسازی عتبات عالیات در ادامه استان مرکزی را یکی از استانهای پیشرو در امر بازسازی اعتاب مقدسه خواند و تاکید کرد: به همت مردم ایران همه حرمهای مطهر یک دوره مرمت و بازسازی شده و ضریح های فرسوده نیز نوسازی و تعویض شده اند.

در ادامه این مراسم همچنین نماینده ولی فقیه در استان مرکزی و استاندار این استان و نیز نماینده تولیت حرم مطهر حسینی سخنرانی کردند.

گفتنی است؛ این ضریح  با ابعاد طول 2.70 متر طول، 2مترعرض و ارتفاع 3.25 متر در مساحت 17.55 مترمربع با وزنی حدود 6.5 تن شامل1000 کیلوگرم نقره، 500 کیلوگرم مس، 4 کیلو گرم طلا در طی سه سال توسط 50 هنرمند و متخصص اراکی ساخته شده است.

طراحی این ضریح که شامل 9 پنجره و یک درب می باشد توسط استاد باباخانی انجام شده و قلمزنی آن نیز برعهده استاد سلیم آبادی بوده است. هزینه ساخت این ضریح بالغ بر 3.5 میلیارد تومان از محل نذورات و کمکهای مردمی استان مرکزی تامین شده است.
 

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار