حمید بقایی:

رفتار شهید مجید بقایی با فرماندهان و سربازان متواضعانه بود/ از گروه منصورون تا فکه

برادر سردار شهید مجید بقایی با اشاره به خصوصیات اخلاقی این شهید بزرگوار گفت: رفتار و برخورد او با فرماندهان ارتش و سپاه و نیروهای بسیجی و سربازان، آمیخته با تواضع و فروتنی بود.
کد خبر: ۱۰۰۹۷
تاریخ انتشار: ۰۵ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۲:۰۳ - 25January 2014

رفتار شهید مجید بقایی با فرماندهان و سربازان متواضعانه بود/ از گروه منصورون تا فکه

حمید بقایی برادر سرلشکر پاسدار شهید دکتر مجید بقایی در گفت و گو با خبرگزاری دفاع مقدس، با بیان اینکه صحبت از شهدایی مانند شهید مجید بقایی و اقدامات، رفتار و عملکرد وی وهمرزمانش همچون شهید حسن باقری در زمان محدود ممکن نیست، اظهار کرد: برادرم در اوایل پیروزی انقلاب اسلامی فعالیتهای مختلفی در اهواز و بهبهان داشت که از آن جمله میتوان به عضویت در گروه منصورون اشاره کرد.

وی ادامه داد: این گروه در آن دوران و در راستای حمایت از انقلاب اسلامی با گروههای محارب که سعی در ایجاد اختلاف و تفرقه در کشور داشتند، مبارزه میکردند.

برادر شهید بقایی با اشاره به توانمندیها و ویژگیهای شاخص این شهید بزرگوار گفت: در ابتدای جنگ ایران و عراق وی نماینده سپاه در اتاق جنگ بود که در آن زمان جلساتش در لشکر ۹۲ زرهی اهواز تشکیل میشد و با مسئولین رابطه بسیار خوبی برقرار میکرد، به گونهای که مورد استقبال رهبری، فرماندهان جنگ ارتش، سپاه و بسیج قرار گرفت.

وی ادامه داد: او در میان فرماندهان ارشد جنگ به عنوان فردی مسلط به دانش علمی شناخته شده بود و به دلیل همین توانمندیها به سمت فرمانده سپاه شوش برگزیده شد، آن زمان عملیاتهای منطقه شوش تحت فرماندهی وی انجام میشد.

برادر شهید بقایی با معرفی برخی از پستهای فرماندهی برادرش در دوران دفاع مقدس گفت: فرماندهی قرارگاههای فتح، فجر و کربلا از جمله مسئولیتهای شهید بقایی در زمان جنگ تحمیلی بود.

حمید بقایی با بیان اینکه شهید مجید بقایی تمام عملیاتها را با سردار شهید حسن باقری فرماندهی میکردند، بیان کرد: مجید هنگامی که برای بازدید از منطقه به ماموریت رفته بود به درجه رفیع شهادت نائل شد، در آن زمان او فرمانده قرارگاه کربلا بود.

برادر شهید بقایی خاطرنشان کرد: او دارای تحصیلات پزشکی بود، خوش خط، خوش زبان، خوش ایده و دارای رفتار خوب با فرماندهان سپاه و ارتش و زبانزد فرماندهان جنگ بود، او تفاوتی برای بالادست و پایین دست خود قائل نبود، همیشه سعی میکرد در میان بسیجیها حضور پیدا کند و تفاوت رفتاری با فرماندهان و نیروهای مردمی در او دیده نمیشد.

بقایی ادامه داد: شبهای عملیات در میان بسیجیها حضور پیدا میکرد و این تواضع و فروتنی از ویژگیهای شخصی و ذاتی این شهید بزرگوار بود.

این رزمنده دوران دفاع مقدس با بیان ویژگیهای اعتقادی سردار شهید حسن باقری در لحظات حساس عملیاتهای دفاع مقدس گفت: او در بعد عبادی و انجام تکالیف و اقامه نماز در شبهای عملیات و اقامه نماز شب قبل از شهادت بسیار تاکید داشت.

برادرشهید سردار بقایی با بیان گوشهای از وصیت نامه این شهید گفت: او همواره همگان را به یاری نمودن امام راحل، پشتیبانی از انقلاب اسلامی و پیروی از ولایت توصیه میکرد.

وی با بیان خاطرهای از این شهید بزرگوارادامه داد: او در حالی تحصیلات خود را در سالهای آخر رشته پزشکی ادامه میداد که تجاوز رژیم بعث عراق به میهن اسلامی اتفاق افتاد، بنابراین حضور در جبهههای دفاع مقدس را به فرمان رهبرکبیر انقلاب اسلامی امام خمینی (ره) دراولویت دانست. در آن زمان به عنوان رزمنده نزد وی رفتم و پیغام پدر و مادرم مبنی بر ادامه تحصیل و اتمام رشته پزشکی را به او رساندم، اما مجید در پاسخ گفت تا زمانی که دین خود را به جبهه و جنگ ادا نکنم حاضر به ترک جهاد علیه دشمن متجاوز نیستم وبه هیچ وجه نمیتوانم مسئولیت خود را رها کنم.

بقایی ادامه داد: از او خداحافظی کرده و میخواستم از وی جدا شوم که مجید برای پدر ومادرم پیغام داد که "نگران نباشید، بالاخره درسم را تمام میکنم".

وی خاطرنشان کرد: برادرم در عین وفاداری و خدمت به آرمانهای انقلاب اسلامی و دفاع از میهن، مراقب بود که پدر و مادرم از او نرنجند و همیشه احترام آنها را نگه میداشت.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار