انبارداران در گفت گو با خبرگزاری دفاع مقدس:

نام "صوفی" گویای ویژگی‌های بارز شهید است

نویسنده کتاب "صوفی" گفت: نوشتن این کتاب، جرقه‌ای بود تا نام شهید بر زبان‌ها جاری شود. حسن صوفی گنج بکری است که به تازگی پیدا شده است.
کد خبر: ۱۰۰۹۹
تاریخ انتشار: ۰۳ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۵:۱۵ - 23January 2014

نام

امیر حسین انبارداران، نویسنده کتاب «صوفی» در حاشیه مراسم رونمایی کتاب شهید صوفی در گفتوگوی اختصاصی با خبرگزاری دفاع مقدس اظهار داشت: با خواندن کتاب صوفی پی به غنای شخصیتی این شهید بزرگوار میبریم.

انبارداران، با اشاره به شخصیت والای شهید صوفی در دوران کودکی و نوجوانی افزود: غنای شخصیتی او را میتوان در تربیت خانوادگی وی جستوجو کرد و از سیره این شهید برای جامعه امروز الگو برداری کرد.

وی با بیان اینکه کتاب در ۱۴ فصل تنظیم شده، تصریح کرد: شهید صوفی در دوران کوتاه زندگی خود مسئولیتهای متفاوتی را بر عهده داشته که با توجه به سمتهای وی نام فصول انتخاب شده و در انتهای کتاب تصاویری از شهید، اسناد و دست نوشتههای او آمده است.

انبارداران در خصوص انتخاب نام کتاب بیان کرد: نام فامیلی شهید، گویای شخصیت وی بود. پس از مشورت با دیگر دوستان، تصمیم بر این شد که نام خانوادگی وی را به عنوان نام کتاب انتخاب کنیم و «صوفی» گویای ویژگیهای بارز شهید است.

نویسنده کتاب «صوفی» درباره مزیت کتاب عنوان کرد: در این کتاب صوفی شناسایی میشود. فردی که در طول زندگی خود به دنبال گمنامی بود و تا به امروز گمنام هم باقی مانده بود.

وی ادامه داد: نوشتن این کتاب، جرقهای بود تا نام شهید بر زبانها جاری شود. حسن صوفی گنج بکری است که به تازگی پیدا شده است.

شهید حسن صوفی سال ۱۳۴۱ در همدان متولد شد. سال ۶۰ وارد سپاه شد و خیلی زود پلههای ترقی را پشت سر گذاشت. وی مسئولیتهای متفاوتی از جمله مسئول پرسنلی ویژه تیپ شهدا، مسئول ارزیابی پادگان شهدای کرمانشاه، مسئول پرسنلی سپاه همدان، مسئول بسیج استان همدان و... را عهده دار بود.

نقطه اوج زندگی وی را باید در شکلگیری لشکر حجت جستوجو کرد. حسن صوفی در آذر ۶۳ به درجه رفیع شهادت نائل شد.

گفتنی است کتاب «صوفی» نوشته امیر حسین انبارداران از سوی نشر فاتحان در ۲۵۶ صفحه و در سه هزار نسخه به تازگی روانه بازار کتاب شده است.

نظر شما
پربیننده ها