علیرضا زرین دست:

مازیار پرتو یکی از بهترین فیلمبرداران سینمای ایران بود

فیلمبردار مطرح کشور گفت: اوینار، قیصر، روزواقعه، طوقی و سریال امام علی (ع) از بهترین کارهای مازیار پرتو به شمار می آیند.
کد خبر: ۱۰۱۰۲
تاریخ انتشار: ۰۴ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۱:۰۴ - 24January 2014

مازیار پرتو یکی از بهترین فیلمبرداران سینمای ایران بود

علیرضا زرین دست فیلمبردار مطرح سینمای ایران با ابراز تاسف از درگذشت مازیار پرتو فیلمبردار فقید سینمای ایران اظهار داشت: وی یکی از بهترین فیلمبردارهای سینمای ایران بود و فقدان وی ضرر و زیان بسیار زیادی را به سینمای ایران وارد خواد کرد.

وی افزود: بسیار باعث تاسف است که هنرمندان بزرگی مثل مازیار پرتو زمانی که زنده هستند مورد توجه کافی قرار نمیگیرند و احترامی که لازم است را دریافت نمیکنند.

علیرضا زرین دست با تسلیت به جامعه هنری بابت از دست دادن یکی از بهترین مدیران فیلمبرداری کشور تصریح کرد: مازیار پرتو در روز ۲۲آبانماه سال ۱۳۱۱ هـ. ش درتهران به دنیا آمد. وی در کارنامه هنری خود کارگردانی چند فیلم، و همچنین مشاوره کارگردانان برجسته را در برنامه ریزی، دکوپاژ و صرفه جوییهای زمانی و اقتصادی داشته است، اما او را بیشتر به عنوان یک مدیر فیلمبردار قوی میشناسند.

وی افزود: مازیار پرتو کار خود را در سینما از سال ۱۳۴۴ و با فیلم زمزمه محبت شروع کرد و در طول زندگی هنری خود مدیریت فیلمبرداری بیش از پنجاه فیلم را انجام داد. اوینار، قیصر، روزواقعه، طوقی و سریال امام علی (ع) از بهترین کارهای وی به شمار میآیند.



زرین دست تصریح کرد: مازیار پرتو یک فیلمبردار خبری بود و از عالم فیلم خبری وارد سینما شد، این تجربه به او کمک کرد تا در سبک فیلمبرداری روی دست مهارت پیدا کند، آثاری که از وی با این سبک وجود دارند جزو یادمان ماندگار کلاس سینمای ایران هستند. نورپردازی که اودر فیلمهایش انجام میدهد بسیارحسی و پیچیده است. به سختی میتوان منابع نورش را در پلانها یافت و اگر سایهای هم در پلانهای وی به چشم بخورد، جزئی از چشم نوازیهای تصویری است که میپردازد. هنر وی آنجا به اوج میرسد که نورپردازی و حرکت روی دست را تلفیق میکند.

فیلمبردار مطرح سینمای ایران با تاکید بر خصوصیات اخلاقی خوب و ممتاز مازیار پرتو گفت: وی به عنوان یک فیلمبردار موفق در شکل گیری و به وجود آمدن تعداد زیادی از فیلمهای مهم و تاثیر گذار سینمای ایران نقش داشته و تصاویر بسیار ارزندهای را از خود بر جای گذاشته است. وی فردی بود بسیار پر تلاش و خستگی ناپذیر که به هیچ وجه از کار خسته نمیشد.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار