مذاکرات "از راه دور" دولت و معارضان سوری عصر امروز در ژنو آغاز می‌شود

عصر امروز مذاکرات دولت سوریه و معارضان خارج نشین این کشور که قرار بود به صورت مستقیم برگزار شود آغاز می‌شود، گزارش های رسانه‌ای حاکی است که این مذاکرات در اتاق‌های جداگانه و با میانجیگری اخضر ابراهیمی صورت خواهد گرفت.
کد خبر: ۱۰۱۱۳
تاریخ انتشار: ۰۴ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۳:۰۲ - 24January 2014

مذاکرات

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس به نقل از فارس، امروز مذاکرات دولت سوریه و معارضان خارج نشین این کشور در ژنو آغاز میشود.

با وجود اینکه پیشتر گفته شده بود که این مذاکرات مستقیم خواهد بود گزارشهای رسانهای حاکی است که مذاکرات از راه دور و در دو اتاق مجزا و با میانجیگری اخضر ابراهیمی فرستاده ویژه سازمان ملل در پرونده سوریه برگزار خواهد شد.

پیشتر ابراهیمی به صورت جداگانه با دو طرف سوری دیدار کرده  و سازمان ملل از ارائه توضیحاتی درباره نتایج این دیدار خودداری کرده بود و تنها "احمد جربا" رئیس ائتلاف معارضان خارج نشین سوریه در نشستی خبری اعلام کرده بود که اسد نمیتواند در قدرت باقی بماند.

از سوی دیگر منابع رسانهای گزارش دادند که در ابتدای این نشست دو طرف سوری در یک اتاق و به سخنرانی ابراهیمی گوش خواهند داد و بعد از آن در اتاقهای جداگانه مواضع خود را به اطلاع فرستاده ویژه سازمان ملل خواهند رساند.

خبرگزاری ایتارتاس روسیه نیز گزارش داد که هیئتی از کارشناسان روسی و آمریکایی نیز در ژنو آماده پیوستن به مذاکرات دو طرف سوری هستند.

دو روز پیش نمایندگان بیش از 40 کشور جهان با حضور دولت و معارضان سوری در مونترو سوئیس گرد هم آمدند، ایران بعد از باز پس گرفته شدن دعوتش از سوی دبیر کل سازمان ملل از غایبان بزرگ این نشست به شمار میآمد.

پیشتر بان کی مون از ایران به عنوان یکی از قدرت های مهم منطقه برای حضور در ژنو2 دعوت کرده بود که معارضان سوری حضور خود را در این نشست تعلیق کرده و خواستار باز پس گرفتن دعوت از ایران شده بودند.
 

نظر شما
پربیننده ها