صفایی مقدم:

توجه به مردم در نظر شهید بقایی ارزش والایی داشت/ پیشرفت سریع در فعالیت‌های نظامی

همرزم سردار شهید دکتر مجید بقایی گفت: جایگاه مردم در نظر سردار شهید مجید بقایی بسیار والا بود وبا قشر مستضعف جامعه ارتباط نزدیک برقرارمی کردند.
کد خبر: ۱۰۲۰۵
تاریخ انتشار: ۰۶ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۰:۰۲ - 26January 2014

توجه به مردم در نظر شهید بقایی ارزش والایی داشت/ پیشرفت سریع در فعالیت‌های نظامی

دکتر مسعود صفایی مقدم استاد دانشگاه شهید چمران اهواز و از همرزمان و دوستان نزدیک سردار شهید دکتر مجید بقایی با اشاره به نحوه آشنایی خود با این شهید به خبرگزاری دفاع مقدس گفت: از دوران دبیرستان دوستی من با شهید مجید بقایی آغاز شد و در دانشگاه نیز این رابطه آشنایی و رفاقت ادامه پیدا کرد.

وی ادامه داد: این رابطه دوستی و آشنایی تا دوران انقلاب اسلامی ادامه پیدا کرد و بعد از پیروزی انقلاب اسلامی نیزبا تشکیل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی من به اتفاق شهید بقایی در یک روز به سپاه خوزستان ملحق شده و پس از تجاوز رژیم بعث عراق به میهن اسلامی با یکدیگر وارد عرصه دفاع مقدس شدیم.

صفایی مقدم با بیان اینکه تا قبل از شهادت سردار بقایی با وی همراه بودم ادامه داد: در عملیات فتحالمبین شهید بقایی فرمانده قرارگاه فتح بود ومن نیز به عنوان یک نیرو و رزمنده در خدمت او بودم.

استاد دانشگاه وهمرزم شهید سردار بقایی با اشاره به برخی از ویژگیهای این شهید والامقام گفت: از همان دوران دبیرستان، نوجوانی و جوانی در جمع دوستان و هم سن وسالان خودش در همه زمینه ها سرآمد بود، به طوری که می توان گفت از لحاظ درسی شاگرد اول بود، از لحاظ هنری خطاط درجه یک و از لحاظ ورزشی نیز یک ورزشکار برجسته بود.

وی با اشاره به رمز موفقیت این سردار شهید اسلام تصریح کرد: وی با استعداد خدادادی خود و اهداف وانگیزه والا در همه ابعاد شخصیتی رشد و پیشرفت قبل توجهی داشت و در دفاع مقدس نیز به سرعت در درجات نظامی پیشرفت کرد.

همرزم شهید سردار بقایی گفت: وی از فرماندهان زبردست دفاع مقدس بود که با هوش سرشار و انگیزه بالای خود در همه عرصه ها پیروز می شد.

صفایی مقدم با تاکید بر یک ویژگی مهم سردار بقایی گفت: یکی از ملاک های عمده تصمیم گیری هایش در مسائل مختلف زندگی این بود که پیش بینی می کرد کاری که انجام می دهد تا چه اندازه به نفع مردم و سودمند است و ضرورت بیشتری برای انجام دارد.

استاد دانشگاه وهمرزم شهید بقایی گفت: به عنوان مثال وی در زمان جنگ تحمیلی دانشجوی پزشکی بود ویک سال مانده بود تا درس خود را تمام کند، در آن زمان به این فکر بود که ادامه تحصیل در رشته پزشکی  یا حضور در جبهه های جنگ ضرورت دارد و کدام برای مردم سودمندتر است و یک تکلیف محسوب می شود.

صفایی مقدم با اشاره به برخورد و رفتار شهید سردار بقایی با مردم گفت: او رابطه نزدیکی با بسیجی ها و به ویژه قشر ضعیف جامعه داشت به طوری که با آ نها رفت و آمد می کرد وبرای قشر مستضعف جامعه ارزش والایی قائل بود.

دوست نزدیک وهمرزم شهید بقایی با تاکید بر یکی دیگر از ویژگی های این شهید شاخص گفت: شهید بقایی شیفتگی متمایزی نسبت به امام خمینی (ره) داشت به طوری که می توان از این ویژگی به عنوان ویژگی بارز شهید یاد کرد.

وی با معرفی گوشه ای از مسئولیت های ایشان دردوران دفاع مقدس گفت: از ابتدای دوران دفاع مقدس در اهواز در عملیات های مناطقی چون خرمشهر حضور پیدا کرد و حتی در درگیری های مرزی به پاسگاه مرز رفته وبه دفاع می پرداخت، وی از همان روزهای اول که تهاجم ها به صورت رسمی آغاز شد به عنوان فرمانده محور شوش انتخاب شد و سپاه پاسداران شوش عملیات ها را زیر نظر وی اداره و مدیریت می کرد.

صفایی مقدم گفت: عملیات سوسنگرد، تپه های الله اکبروعملیات بستان از جمله عملیات هایی بودند که شهید بقایی در آن به عنوان فرمانده حضور داشت.

همرزم شهید بقایی گفت: سردار بقایی در عملیات بستان چند روزی در محاصره بود و پس از تحمل دشواری های فراوان از این شرایط نجات پیدا کرد.

وی ادامه داد: در عملیات فتح المبین سردار بقایی فرمانده قرار گاه فجر بود و در بیشتر عملیات ها فرماندهی اصلی را بر عهده داشت، من نیز در عملیات فتح المبین با او همرزم بودم.

استاد دانشگاه شهید چمران اهواز در پایان با اشاره به مهم ترین وصیت و تاکیدات این شهید بزرگوار گفت: شهید سردار بقایی اصرار و تاکید بر جایگاه مردم در انقلاب اسلامی داشت و معتقد بود انقلاب ما باید برای مردم خیر و برکت داشته باشد واین مستلزم تلاش بی منت برای مردم عزیز ایران اسلامی است.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار