باحضور جمعی از مسئولان و خانواده های معظم شهدا و ایثارگران

فردا پنجشنبه؛ اربعین پیرترین رزمنده دفاع مقدس برگزار می شود

صفرقلی رحمانیان، متولد یک مهر 1285 و سابقه 66 ماه حضور در جبهه به پیرترین رزمنده دوران دفاع مقدس معروف است . صفرقلی رحمانیان در خط مقدم جبهه و در عملیات‌های مختلفی از جمله فاو، بیت‌المقدس وعملیات محرم حضور داشت و پا به پای رزمندگان درجبهه حق علیه باطل با دشمنان جنگید.
کد خبر: ۱۰۲۹
تاریخ انتشار: ۱۹ تير ۱۳۹۲ - ۱۲:۲۸ - 10July 2013

فردا پنجشنبه؛ اربعین پیرترین رزمنده دفاع مقدس  برگزار می شود

چهل روز از عروج پیرترین رزمنده دفاع مقدس می گذرد و مردم ایران بویژه اهالی فسا در غم از دست رفتن  صفرقلی رحمانیان- بابا بزرگ جبهه ها در سوگ نشسته اند.
 

صفرقلی رحمانیان پیرترین رزمنده دوران جنگ تحمیلی صبح روز 13 خرداد ماه امسال در سن 107 سالگی به علت کهولت سن و تنگی نفس، در بیمارستان ولیعصر(عج) فسا دارفانی را وداع گفت.

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، مراسم اربعین پیرترین رزمنده دوران دفاع مقدس، فردا پنجشنبه 19 تیرماه از ساعت 17:30 تا 19 در حرم مطهر امامزاده حسن(ع) فسا برگزار می شود.

این مراسم با حضور خانواده های معظم شهدا، جانبازان وایثارگران و جمعی از مسئولان واهالی شهرستان فسا برگزار می شود.

علیرضا رحمانیان، فرزند پیرترین رزمنده دوران دفاع مقدس با تأیید این خبر در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری دفاع مقدس گفت: در مراسم چهلمین روز درگذشت پیرترین رزمنده دوران دفاع مقدس، سخنرانی ومدیحه سرایی انجام می شود و سپس حاضران با حضور در مزار ابدی ایشان با قرائت فاتحه، یاد وخاطره بابابزرگ جبهه ها را گرامی می دارند.

وی خاطرنشان کرد: صفرقلی رحمانیان، متولد یک مهر 1285 و سابقه 66 ماه حضور در جبهه به پیرترین رزمنده دوران دفاع مقدس معروف است . صفرقلی رحمانیان در خط مقدم جبهه و در عملیاتهای مختلفی  از جمله فاو، بیتالمقدس وعملیات محرم حضور داشت و پا به پای رزمندگان درجبهه حق علیه باطل با دشمنان جنگید.

پسر پیرترین رزمنده دوران دفاع مقدس اظها رداشت: 80 سال نماز شب پدرم ترک نشد و حتی ایشان یک ریال مال حرام سر سفره نگذاشت وهمواره به بچه ها ونوه هایش توصیه می کرد که به جبهه بروند. پدرم حتی 4 ماه در سال از جمله رجب و شعبان را روزه می گرفت. وی تا سال 1354 مقلد سید محمد آیت الهی بود که بعد از فوت ایشان مقلد حضرت امام (ره) شدند.

رحمانیان گفت: اولین کاری که همواره پدرم به ما توصیه می کرد به دست آوردن لقمه حلال بود و خود وی نیز همواره به این نکته مقید بود وعلیرغم سواد کمی که داشت به خوبی آداب دینی و مسائل معنوی را درک می کرد و از همه مهم تر به آن عمل می کرد.

وی ادامه داد: در عملیات خیبر با پدرم بودم و حتی ما در این عملیات پشت خاکریز دشمن رفتیم، آنجا همه روی زمین دراز کشیدند. آن لحظه احتمال همه چیز بود که پدرم گفت اگر سرجلو و شتابان به سمت دشمن نروی من حلالت نمی کنم که این نشان از روحیه جنگندگی و اخلاص وی بود.

نظر شما
پربیننده ها