حجت الاسلام و المسلمین آل هاشم:

وحدت و تشکیل امت واحد اسلامی یکی از خواسته های امام راحل بود

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: تأکید بر وحدت و تشکیل امت واحده اسلامی یکی از خواسته های امام راحل بود.
کد خبر: ۱۰۳۱۲
تاریخ انتشار: ۰۷ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۳:۳۸ - 27January 2014

وحدت و تشکیل امت واحد اسلامی یکی از خواسته های امام راحل بود

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، حجت الاسلام و المسلمین سید محمد علی آل هاشم رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش در مراسم تجلیل از خدمات ارزشمند جانشین فقید این سازمان، مرحوم حجت الاسلام نیکبخت طی سخنانی به بررسی و تحلیل تاریخ معاصر ایران پرداخت و اظهار داشت: تاریخ معاصر ایران از جهات بسیاری حائز اهمیت بوده و برای همه عبرت آموز است.

نماینده ولی فقیه در ارتش در ادامه به چگونگی نفوذ و حضور سلطه گران و قدرت های زیادی خواه در گذشته ایران اشاره و در خصوص اوضاع اقتصادی آن زمان خاطرنشان کرد: اوضاع اقتصادی آن دوران از دو جنبه توسعه و آبادانی به گونه ای بود که علیرغم وجود امکانات باالفعل و بالقوه در کشور، ایران به عنوان یک کشور مسلمان، تأثیرگذار و مهم در منطقه شناخته نمی شد و آنچه از ایران در افکار عمومی و در محافل بین المللی وجود داشت، وابستگی و سرسپردگی بود.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش با بیان این که انقلاب شکوهمند اسلامی ایران یکی از تحولات عظیم قرن بیستم بود، تصریح کرد: وقوع این انقلاب بسیاری از نظریه پردازان را شگفت زده کرد؛ به گونه ای با گذشت قریب به 35 سال از وقوع آن، هنوز بسیاری از عوامل و ابعاد انقلاب به خوبی برای همه روشن نشده و لازم است که در این خصوص نخبگان و اندیشمندان ابعاد این پدیده و معجزه قرن را تشریح کنند.

حجت الاسلام آل هاشم برکات و عظمت امروز ایران اسلامی را مدیون حرکت تاریخی امام راحل دانست و افزود: امام خمینی( رضوان الله تعالیعلیه) آفتاب حیات بخشی بود که در روزگار ستمگری طاغوتیان،  بر قلب های جامعه نور امید پاشید و جامعه را از ظلمت به سوی نور، هدایت کرد؛ از این رو، در دهه مبارک فجر باید عظمت ابعاد وجودی امام خمینی(ره) را برای نسل جوان به خوبی تشریح و بیان کرد.

وی در ادامه در خصوص ویژگی های شخصیتی امام خمینی(ره) خاطرنشان کرد: ایشان از کانون جوشان حوزه و از بطن مردم عدالت خواه برآمد و به یاری خدا کاخ ستمشاهی را درهم کوبید و قرآن را از فضای مقبره و مجالس ختم به صحنه زندگی اجتماعی مردم آورد.

حجت الاسلام آل هاشم افزود: ایشان به جامعه ما اعتماد به نفس و شجاعت بخشید و زنان را از منجلاب فسادی که به دست خاندان پهلوی بستر سازی شده بود نجات داد.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش تأکید بر وحدت و تشکیل امت واحده اسلامی را یکی از خواسته های امام راحل برشمرد و دراین باره تصریح کرد: امروز دشمنان و مستکبران شبانه روز درصدد نفوذ بین اقوام و مذاهب گوناگون مسلمانان به منظور تفرقه افکنی بین آنها هستند و لازم است به این خواسته امام عزیز یعنی "وحدت" بیشتر از گذشته توجه شود چراکه ایشان معتقد بودند مسلمانان از هرملت و مذهبی که باشند با هم برابرند و نباید درگیر فتنه نزاع و بدبینی شوند.

وی درپایان ضمن گرامیداشت یاد و خاطره تمام شهدا انقلاب و جنگ تحمیلی گفت: خداوند را شاکریم که عنایت فرمود در جریان حادثه تروریستی مسجد ابوذر تهران در سال ۱۳۶۰ رهبر فرزانه انقلاب سالم ماندند و کشتی انقلاب را به گونه ای هدایت کند که صلابت گذشته و اقتدار روز افزون آن، امروز مورد هراس دشمنان باشد و البته صدور فرهنگ انقلاب در قالب حرکت مسلمانان منطقه حکایت از این موضوع دارد.

نظر شما
پربیننده ها